تبریز/

افتتاح همزمان 30 طرح عمرانی مرکز رشد دانشگاه های فنی و حرفه ای در سراسر کشور

رئیس ساز مان فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از افتتاح 30 طرح عمرانی مرکز رشد دانشگاه های فنی و حرفه ای در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رضایی دردانشکده فنی وحرفه ای تبریز با بیان اینکه مجوز های لازم برای تاسیس 10 مرکز رشد در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشر از سوی وزارت علوم اخذ شده است افزود: با توجه به ظرفیت های بالای پژوهشی استادان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز بهترین و مناسب ترین مرکز رشد دانشگاه های فنی و حرفه ای شناخته شده است.

وی حمایت از ایده های دانشجویان و استادان در مراحل طراحی و ساخت و تجاری سازی ایده را از رسالت های اصلی مرکز رشد عنوان کرد و افزود: این مراکز حمایت های مادی و لازم از ایده های خام را انجام می دهند.

وی اظهار داشت : مراکز رشد یکی از محل آشتی علم و صنعت با یکدیگر محسوب می شود و ارتباط بین صنعت و دانشگاه هر چه بهتر را ضروری دانست .

رضایی خاطر نشان کرد: 50 درصد از هزینه ها جهت استفاده به نیازهای فعالیت مراکز را از اعتبارات خود مرکز رشد برشمرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای را تربیت کاردان و نیروهای کارآمدو ماهر دانست و افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان در عرصه های علمی و پزوهشی در برگزاری دستاوردهای دانشگاه ها توانشته است رتبه برتر کشر را کسب کند.

صمد صمدانی اقدم با اشاره به فعالیت های سال کذشته افزود: به تعداد 220 هزار نفر در کشور مشغول به تحصیل هستند که 54 رشته تحصیلی در دوره کاردانی ، 26 رشته در دوره کارشناسی ناپیوسته ، شش رشته در دوره کارشناسی پیوسته در حال تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: از این تعداد دانشجو حدود یک درصد از دنشجویان کشور در دوره دکتری و 7 درصد در دوره کارشناسی ارشد و 65 درصد در دوره کارشناسی و 26 درصد در دوره کاردانی مشغول به تحصیل هستند./ب

 

برچسب ها: افتتاح ، همزمان ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.