نماینده بنیادهای نخبگان استانی کشور؛

رشد 6درصدی ثبت اختراع نسبت به سال گذشته/بیش از 2هزار مخترع تحت پوشش بنیاد علمی نخبگان هستند

اخوان گفت: با مقایسه آمارهای سال هاي 90و91 پذیرش اختراعات توسط بنیاد علمی نخبگان بارشد 6 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نوآوری وشکوفایی فجر انقلاب كه چهارشنبه شب برگزار شد،دکتر اخوان نماینده بنیادهای علمی نخبگان استانی در گفت :اختراعات پذیرفته شده توسط بنیاد علمی نخبگان نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته که این به معنی ارتقاء کیفیت اختراعات است.

وی تصریح کرد:یکی از ماموریت های بنیاد علمی نخبگان بر اساس اساس نامه  شناسایی و حمایت از مخترعین است که این شناسایی نیاز به معیار -ابزار و سیستم دارد.

اخوان با اشاره به این که یکی از روش های شناسایی نخبگان  از طریق برگزاری جشنواره های
منطقه ایست بیان داشت با هدف تقویت وحدت ملی کشور را به هشت  منطقه کوهساران-البرز-زاگرس-کویر-خراسان-دماوند-کوهرنگ و خلیج فارس تقسیم کردیم که هر یک از این مناطق در بر گیرنده چند استان است.

وی در ادامه گفت:از اوایل سال 90  تا کنون سیاست بر گزاری جشنواره های منطقهای را دنبال کردیم که هم در سال 90 و هم در سال 91 هر هشت منطقه در جشنواره منطقه ای شرکت کردند.

اخوان در خصوص دلایل برگزاری جشنواره های منطقه ای اظهار داشت :مدیریت بهتر و موثرتر منابع مالی و انسانی به خصوص در سیستم داوری،فرصت سازی برای مدیران و کار شناسان برای برنامه ریزی های بهتر، تقویت بعد تجاری سازی جشنواره های استانی،توانمندسازی وآماده کردن مخترعین جوان برای ورود به میدان بزرگترو امکان داوری حتی یک اختراع واجد شرایط  در یک استان را را از دلایل برگزاری جشنواره های منطقه ای خواند.

نماینده بنیاد های نخبگان استانی عنوان کرد: در سال نود 2489 اختراع در مرحله فراخوان ثبت نام کردند که از این تعداد 1315 اختراع واجد شرایط برای حضور در جشنواره های منطقه ای شدندو از این تعداد 24 درصد تحت پوشش بنیاد علمی نخبگان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود :در سال 91 نیز 1932 اختراع در مرحله فراخوان ثبت نام کردند که از این تعداد 956 اختراع برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند و از این میان 2/30 درصدتوسط بنیاد علمی نخبگان پذیرفته شدند که این آمار رشد 6درصدی پذیرش مخترعین را نسبت به سال گذشته  تو سط بنیاد علمی نخبگان  نشان می دهد.

اخوان در پایان خاطر نشان کرد:براساس این آمارها در مجموع این دو سال 581 اختراع تحت پوشش بنیاد علمی نخبگان قرار گرفته و تعداد مخترعین تحت پوشش بنیاد به بیش از 2هزار نفر رسیده که این مهم توجه و عنایت بیشتر بنیاد را نسبت به مخترعین می طلبد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار