با استقبال دانشجویان از ورکشاپ نقاشی جشنواره؛

12 اثر به جشنواره هنر مقاومت راه يافت

ورکشاپ آموزشی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشجویان و اساتید نقاشی این دانشگاه و دکتر حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، روز گذشته کارگاه آموزشی نقاشی با حضور دکتر حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره و رامین مهدی نژاد ، استاد و حبیب توحیدی، داورناظرورکشاپ در دانشکده هنر و معماری برگزار و طی آن 12 اثراز 12 هنرمند جوان رشته نقاشی برای حضور در جشنواره برگزیده شد.
دکتر حبیب الله صادقی دبیرکل سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در این روز ، ضمن قدردانی از حضور دانشگاهیان و هنرمندان جوان و صاحب نام هنرهای تجسمی در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ، با دانشجویان شرکت کننده در کارگاه به گفت و گو پرداخته و از روند تولید آثار بازدید کرد.
در این کارگاه که با وجود تعطیلات پایان ترم دانشگاه، با استقبال دانشجویان روبرو شده بود آثاری با موضوعات جنایت علیه بشریت ، فلسطین و مقاومت اسلامی بر صفحه بوم خلق شدند.
حبیب توحیدی ، داورناظر ورکشاپ، شرکت کنندگان در این ورک شاپ را دانشجویان با استعداد و علاقه مند به موضوعات سومین جشنواره هنر مقاومت معرفی کرده و برپایی چنین دوره های آموزشی به همراه تولید اثر را یکی از اثربخش ترین اقدامات جشنواره که باید به آن وسعت داده شود ارزیابی کرد.
این هنرمند در ارزیابی آثار تولید شده گفت: حسن این ورک شاپ در این است که هر کس نگاه و احساس خودش را در اثر منعکس کرده است. قرار بود که از تولیدات این کارگاه سه اثر به جشنواره راه پیدا کند اما کیفیت بالای آثار داوری را دشوار می کند. امیدوارم که با هماهنگی دکتر حبیب الله صادقی بتوانیم تعداد بیشتری از آثار را به جشنواره بفرستیم.
این کارگاه با شور و اشتیاق اساتید و دانشجویان به مدت 9 ساعت ادامه داشت. رحمانی ، یکی از دانشجویان شرکت کننده برپایی چنین کارگاه هایی را برای گردهم آمدن هنرمندان علاقه مند به موضوع مقاومت موثر دانست و تاکید کرد که برای دیدن بازخورد یک کارگاه باید آن را در طول سال تکرار کرد . اگر دانشجویان بدانند که هر دو ماه یکبار چنین کارگاهی برگزار می شود مسلما موضوع مقاومت را به صورت یک امر جدی در تولید آثارشان در نظر خواهند داشت.
احمد شئولی ، دانشجوی دیگر کمبود ها و مناسب نبودن شرایط را یکی از آسیب های این دست ورکشاپ ها دانسته و ادامه داد: از آن جا که عرب زبان هستم خیلی دوست داشتم با موضوع فلسطین چند اثر به جشنواره بفرستم امیدوارم در این فرصت بتوانم تابلوهای دیگری را نیز آماده کنم.
ساغر گلستانی، پریسا زیبا، سهیل مختار، هادی احمدی، عظیمی و نعیم شفیعی از دانشجویان این ورکشاپ که ضمن نقاشی با خبرنگار ما گفت و گو می کردند؛ مسائلی همچون کافی نبودن امکانات، تکرار کارگاه به صورت ماهیانه یا فصلی، افزایش تنوع موضوعات و اطلاع رسانی بیشتر دانشگاه برای هر کارگاه و ... را مطرح کردند.
گفتني است؛ سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با دبیر کلی دکتر حبیب الله صادقی در آذرماه 92 برگزار می شود و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 20 اسفند ادامه دارد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.