9 تن از مسئولان واکسیناسیون در نیجریه کشته شدند

مردان مسلح در نیجریه به ضرب گلوله 9 تن از مسئولان واکسیناسیون فلج اطفال را کشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری والت استیریت جورنال: مردان مسلحی که متعلق به یک فرقه افراطی اسلامی هستند در شمال نیجریه در شهر " کانو" 9 تن از مسئولان واکسیناسیون فلج اطفال را به ضرب گلوله کشتند.

کانو بزرگ ترین شهر مسلمان نشین در شمال نیجریه است که خانواده ها اغلب از مسئولان زن برای طرح واکسیناسیون خانه به خانه برای ورود به منازلشان به جای مسئولان مرد استقبال می کنند.

این در حالی است که به عقیده رهبران این فرقه ( افراطی) این طرح واکسیناسیون یک برنامه و توطئه غربی برای شناسایی دختران جوان است.

به گزارش این خبرگزاری این حمله در محل " هاتاروهایی" در شهر کانو اتفاق افتاد که در نتیجه آن مردان مسلح 5 نفر از مسئولان واکسیناسیون را کشتند و در حمله بعدی که در محله دیگری به نام " آنتوآ آکیو" اتفاق افتاد 4 نفر از این مسئولان کشته شدند.
با این حال به گفته پلیس محلی هنوز تعداد دقیق تلفات این حمله ها مشخص نیست و اعلام نشده است.
در ادامه این گزارش آمده است در حال حاضر نیجریه ، افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که بیماری فلج اطفال به صورت بومی وجود دارد.
آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که سال گذشته در نیجریه 121 مورد جدید فلج اطفال ثبت شده است.
نیجریه تنها کشوری نیست که در آن کارکنان و مسئولان بهداشت هدف حمله قرار می گیرند در کشور پاکستان نیز گزارش هایی مبنی بر کشته شدن این افراد شده است.
به عقیده این فرقه این کارکنان متهم به جاسوسی برای ایالت متحده آمریکا هستند از نظر این فرقه کودکان مسلمان این کشور در خطر نابودی قرار دارند.

گفتنی است یک پزشک پاکستانی در گزارشی خبر از فاسد بودن قطره های فلج اطفال داده است که توسط مسئولین بهداشت برای کودکان مسلمان نیجریه ای مورد استفاده قرار می گرفت./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار