مدیرعامل سازمان عمران زاینده رود با اشاره به ویژگی دهكده توریستی چادگان گفت: اولویت ما در جذب گردشگر خارجی از كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'فرامرز موحد'   افزود: برای تحقق این امر باید هر سه روز یكبار، حداقل یك پرواز مستقیم از كشورهای این منطقه به اصفهان انجام شود.

مدیرعامل سازمان عمران زاینده رود اظهار داشت: جذب گردشگر خارجی ابزار و امكاناتی می خواهد كه بخشی از آن به حیطه سیاستهای كلی دولت باز می گردد.

وی تصریح كرد: گام اول برای افزایش حضور گردشگران خارجی در اصفهان و بویژه منطقه گردشگری زاینده رود توسعه فرودگاه و افزایش پروازهای خارجی است.

به گفته وی، افزایش پروازهای خارجی مستقیم از فرودگاه اصفهان مهمترین اقدامی است كه از سوی دولت می تواند برای این استان انجام شود و در این زمینه شركتهای خصوصی نمی توانند وارد شوند.

به گفته وی، نوع گردشگرانی كه از اروپا به اصفهان می آیند بیشتر در سنین بالا و از اساتید دانشگاه، مورخین و باستان شناسان هستند كه توجه كمتری به تفریحات و ورزش دارند.

وی با بیان اینكه گردشگران خارجی به راحتی و امكانات سفر اهمیت زیادی می دهند، تصریح كرد: آنان از زمان ورود به فرودگاه تا انتقال به هتل، محل اقامت، دیدار از مناطق گردشگری و نیز نحوه برگزاری تورهای داخل شهری همه موضوعات را زیر نظر گرفته و ارزیابی می كنند.

به گفته وی،تبلیغات منفی علیه فضای داخلی كشور در جهان به گونه ای است كه بسیاری از گردشگران، ایران را همتای كشور جنگ زده ای چون عراق می دانند.

وی افزود: در بسیاری ار كشورهای جهان تصور می كنند در ایران امنیت برای مسافران وجود ندارد و ایران نیز مانند عراق درگیر بمبگذاری و اختلافات داخلی است.

وی خاطرنشان كرد: سفارتخانه ها باید فعالتر عمل كنند و حتی برای توسعه صنعت توریسم كشور باید ستادی ایجاد شود.

موحد با اشاره به سالن های ورزشی و استخر در دهكده توریستی چادگان گفت: در صورت فراهم شدن امكانات فرودگاهی منطقه گردشگری زاینده رود می تواند برای یك هفته حضور گردشگران برنامه های متنوعی داشته باشد.

به گفته وی بزرگترین مجموعه حیات وحش در حصار ایران با نام 'باغ آهوان' و به مساحت 400 هكتار در چادگان واقع شده و گونه های دیدنی از قوچ، میش و آهو را اسكان داده است.

وی با بیان اینكه در منطقه چادگان در محیط طبیعی دخل و تصرف نشده و چرخه زیست محیطی همچنان وجود دارد، تاكید كرد: بر خلاف مناطقی چون كلاردشت یا جنگلهای شمال كشور كه درختان قطع می شوند و به جایشان ویلا ساخته می شود، در چادگان جنگل مصنوعی به جای برهوت ساخته شده است.

به گفته وی، در گذشته در چادگان شنهای سیاه معروف به 'تپه ماهورهای سیاه' وجود داشت كه حتی قابل چرا برای هیچ حیوانی نبود اما اكنون این منطقه احیا شده است.

شهرستان چادگان در 115 كیلومتری جنوب غربی اصفهان و در جوار سد زاینده رود واقع است./س

 

ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.