شهرکرد /

پروژه راه آهن مباركه به شهركرد، 65 درصد پیشرفت فیزیكی دارد

مدیركل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه راه آهن مباركه - سفید دشت به شهركرد، به عنوان نخستین خط راه‌ آهن استان چهارمحال و بختیاری، 65 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

علی علیخانی افزود: این پروژه یكی از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت است كه تیرماه پارسال كنلگ زنی شد و هم اكنون در فهرست طرح های مهر ماندگار قرار دارد.
وی، میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ملی را 125 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: اجرای این پروژه در قالب سه قطعه انجام می شود.
علیخانی، تعداد پروژه های مهر ماندگار در حوزه راه در استان چهارمحال و بختیاری را 12 پروژه برشمرد و اظهار داشت: پروژه راه آهن، چهار خطه شهركرد - بن - داران و چهار خطه سامان - بن و چلگرد و شلمزار از مهم ترین این پروژه هاست.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قطعه اول چهار خطه شهركرد - بن - داران به طول 20 كیلومتر با برآورد اعتبار اولیه، 145 میلیارد ریال و اعتبار مصوب 25 میلیارد ریال بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و خرداد ماه سال آینده بهره برداری می شود.
علیخانی افزود: امسال، 176 پروژه در حوزه راه سازی در سطح استان چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است كه برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر یك هزار 870 میلیارد ریال مصوب شده است.
وی، تونل دوم رخ و جاده های اطراف، چهار خطه شهركرد - بن - داران، چهار خطه شهركرد - بروجن - لردگان، جاده اصلی فارسان - دشتك، جاده اصلی اردل به دوپلان، چهار خطه شهركرد به هفشجان و چهار خطه فارسان به چلگرد، چهارخطه سورشجان به فارسان را مهم ترین طرح های در دست اجرا دانست.
مدیركل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه راهداری نیز 15 پروژه با برآورد اعتبار اولیه 275 میلیارد ریال در دست اجراست كه اصلاح سه راهی ها و تقاطع ها، انبار شن و نمك و آشیانه ماشین، لكه گیری، درزگیری محورها و بهسازی آسفالت را شامل می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.