مشهد/ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

رعایت استاندارد های جهانی، گام نخست در ایمن سازی است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موارد اساسی در حوزه پیشگیری از تصادفات و کاهش آمار آنها و سوانح ناشی از آن، استانداردسازی خودروها است که باید به آن بیش از پیش توجه شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، حسینعلی شهریاری در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها اظهار کرد: یکی از موارد اساسی در حوزه پیشگیری از تصادفات و کاهش آمار آنها و سوانح ناشی از آن ، استانداردسازی خودروها است.

وی افزود: خودروهای مطابق با استانداردهای جهانی از تعدادی کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب خودرو برخوردار هستند و در هنگام سانحه این کیسه ها تمام سرنشینان خودرو را پوشش می دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام نخست در حوزه ایمن سازی و کاهش تصادفات، استانداردسازی جهانی است، خاطرنشان کرد: در بخش کمربندهای ایمنی آموزش های خوبی را در سال‌های گذشته داشته ایم و این آموزش ها برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده کمربند برای سرنشینان صندلی های عقب خودرو باید استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: دومین مولفه در کاهش تصادفات، آموزش صحیح رانندگان است؛ کنترل و نظارت بر رانندگان اصل مهمی در مسیر قانونمندسازی رانندگی و رعایت مقررات اجتماعی تلقی می شود.

شهریاری با ابراز خرسندی از تصویب مجلس نسبت به پرداخت جرائم سنگین از سوی رانندگان متخلف، یادآور شد: ایمنی جاده ها در سال های اخیر مورد توجه بوده و توانسته ایم تا حدودی نقاط حادثه خیز جاده ها را مهار کنیم.

شهریاری تاکید کرد: حضور پررنگ و مستمر پلیس در جاده ها اهمیت بسزایی در راستای ایمن سازی در هنگام رانندگی و کاهش سوانح ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کنگره بین المللی ایمنی جاده ها می تواند در کاهش تصادفات و ایمن سازی بیشترتاثیرگذار باشد و این اثربخشی در سایه آموزش برای عموم جامعه و آموزش همگانی امکان پذیر است.

گفتنی است که کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.