مشهد/

ميزان مصرف داروي70ميليون ايراني از جمعيت يك و نیم‌ميلياردي چين بيشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ميزان مصرف داروي70ميليون ايراني از جمعيت يك و نیم‌ميلياردي چين بيشتر است




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،دکتر محمود شبستری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این مطلب افزود: با بهره‌برداری از شش بیمارستان در مشهد و شهرستان‌های استان و ساخت 9بیمارستان دیگر، میانگین تخت‌های بیمارستانی خراسان رضوي بالاتر از آمار کشوری خواهد شد.

وی افزود:افتتاح بیمارستان پیوند «منتصریه» نقش عمده‌ای در کاهش انتقال بیماران به تهران داشت و به‌زودی عمل‌های پیوند ریه و کبد را نیز در مشهد انجام خواهیم داد. وی درخصوص فعالیت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه یادآور شد: میزان مرگ و میر مادران باردار در سال 90 به 10 نفر در 100 هزار تولد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: موضوع مهم دیگر پیشگیری از بروز نمونه‌هاي جدید مبتلا به سل بود که با راه‌اندازی بخش بستری بیمارستان «دکتر شریعتی» نیاز به اعزام بیماران به تهران منتفی شد و در اقدامات درمانی انجام گرفت. وي عنوان كرد: بررسی‌ها از کاهش آمار مبتلایان جدید خبر می‌دهند.

شبستری با اشاره به کاهش قرارگرفتن در نوبت جراحی قلب باز برای بیماران مشهدی افزود: در سال 1388 هر بیمار حدود یک سال در نوبت جراحی قلب باقی می‌ماند درحالی‌که اکنون این میزان به 48 ساعت رسیده‌ است. در سه سال اخیر حدود 2500 نمونه عمل قلب باز تنها در بیمارستان دکتر شریعتی انجام گرفته ‌است./س


برچسب ها: مصرف ، بیش ، حد ، دارو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.