عضو کمیسیون اجتماعی مجلس :

تحقیق و تفحص از استانداری‌ها به هیچ‌ عنوان سیاسی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از استانداری‌ها به هیچ‌ عنوان جنبه سیاسی ندارد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،عباس قائد رحمت با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از استانداری تهران، اظهار داشت: بنا به برخی دلایل قرار شد تنها به تحقیق و تفحص از 4 استانداری پرداخته شود  که در این راستا از استانداران شهرهای تهران، فارس، لرستان و آذربایجان غربی درخواست ارائه گزارش عملکرد شده است,‌ برخی از آنها گزارشات خود را ارائه کرده‌اند و برخی دیگر هنوز اطلاعات خود را آماده نکرده‌اند که برای آنها وقت مجددی تعیین شد.


وی با بیان اینکه محور اصلی تحقیق و تفحص از این استانداری‌ها درباره چگونگی توزیع بودجه و اعتبارات، جذب نیرو و نظارت بر شهرداری‌ها است، تصریح کرد: این امر جزء وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی است اما انجام آن بی دلیل هم نیست در غیر این صورت چرا سراغ وزارتخانه‌های دیگر نمی‌روند؟ بنابراین هرکجا که نمایندگان مردم در مجلس احساس کنند نیاز به بررسی عملکرد وجود دارد اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید در این موضوعات پیش‌داوری کرد، گفت: اگر ابهامی در ذهن نمایندگان مجلس به وجود آید باید از طریق تذکر، طرح پرسش، استیضاح یا تحقیق و تفحص موضوع را روشن و شفاف کند.

وی درباره تحقیق و تفحص از استانداری تهران نیز اظهار داشت: تحقیق درباره استانداری تهران به اختلاس بیمه ربطی ندارد و طرح موضوع نیز به هیچ‌ عنوان سیاسی نیست بلکه تنها قرار است عملکرد آنها در حوزه‌های مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

قائد رحمت خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از وزارت کشور نیز در دستور کار بود اما این امکان وجود نداشت که هم با هم مورد بررسی قرار گیرند؛‌ به هر ترتیب اگر نمایندگان از توضیحات ارائه شده از سوی استانداران متقاعد نشوند پیگیری نمایندگان ادامه می‌یابد./ا
منبع: تسنیم
برچسب ها: مجلس ، استانداری ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.