شهادت يكي ديگر از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس

امير سرتيپ عليرضا سنجابي از فرماندهان سرافراز دوران دفاع مقدس و از همرزمان "شهيد سپهبد علي صياد شيرازي" كه سال‌ها رنج بيماري‌هاي ناشي از تنفس گازهاي شيميايي را متحمل شده بود، روز گذشته در تهران به شهادت رسيد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "عليرضا سنجابي" جانباز 70 ‌درصد شيميايي دوران دفاع مقدس، روز گذشته پس از سال‌ها رنج بيماري‌هاي ناشي بمباران شيميايي در جبهه‌هاي هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسيد و با شهادت اين جانباز سرافراز، عطر شهادت بار ديگر فضاي ميهن اسلامي را معطر كرد.

شهيد  عليرضا سنجابي كه از نيروهاي شجاع و از فرماندهان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس بود و در عمليات‌هايي همچون والفجر2، والفجر9 و ظفر3 حضوري فعال و اثرگذار داشت، سرانجام شامگاه روز گذشته در سن72 سالگي به خيل آسماني‌ها و همرزمان شهيدش پيوست.

شهيد عليرضا سنجابي در سال 1319 در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود؛ وي درسال 1338 وارد دانشگاه افسري امام علي(ع) نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران شد و از سال 1359 تا 1366 حضوري پرشور در جبهه‌هاي حق عليه باطل داشت. اين شهيد والامقام كه سمت‌هايي همچون فرمانده تيپ يكم پيرانشهر و جانشين قرارگاه عملياتي شمال‌غرب را در طول ساليان حضورش در دوران دفاع مقدس عهده‌دار بود، در سال 1364 در "عمليات قادر" به‌دليل بمباران شيمايي به شدت مجروح و به درجه جانبازي نائل شد.

تدريس در دانشگاه عالي دفاع ملي، دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش(دافوس) و دانشگاه آزاد اسلامي از جمله فعاليت‌هاي شهيدسنجابي در دوران پس از جنگ تحميلي بود.

پيكرپاك آن شهيد فردا ساعت 8:30 صبح از مقابل ستاد فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران واقع در لويزان، بلوار نيروي زميني ارتش با حضور همرزمان او و فرماندهان عالي‌رتبه نظامي تشييع خواهد شد.

گفتني است مراسم يادبود آن شهيد والامقام، روز جمعه ساعت 12 الي 13 در مسجد جامع شهرك قصر، روبروي برج ميلاد برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار