استادیار دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

دردهای مفصل فکی معمولا بدون درمان باقی می مانند

استادیار دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت :دردهای مزمن مفصل گیجگاهی معمولا مورد بی توجهی و بدون درمان باقی می مانند .

دکتر سید مجید حسینی استادیار دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با بیان اینکه دردهای مزمن مفصل فکی گیجگاهی معمولا به علت عوامل مکانیکی است که اغلب نادیده انگاشته شده و یا بدون درمان باقی می ماند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : مواردی مانند بد جویدن ، حرکات بیش از حد فک ، استرس ها و فشارهای روحی نیز در بروز اختلالات فکی گیجگاهی نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه دو مفصل گیجگاهی که در بالای بدن قرار دارند می توانند به واسطه سفتی و کوتاهی بافت نرم در گردن ، پشت یا حتی لگن تحت تاثیر قرار بگیرند ادامه داد: عدم تقارن در استخوان های جمجمه نیز می تواند علائم درگیری این مفصل را تشدید نماید .

استادیار دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با ارزیابی و شناخت صحیح محدودیت های مکانیکی که موجب بروز مشکل در این مفصل شده است می توان درد و قفل شدگی مفصل فکی گیجگاهی را برطرف کرده و یا کاهش داد .

وی با بیان اینکه زمانی که مفصل فکی گیجگاهی در راستای مناسبی قرار نداشته باشد روی تمام بدن اثر نامطلوب می گذارد اظهار کرد : دردهای مزمن لگنی در صورت عدم توجه ممکن است مشکلات بیشتری را در پی داشته باشند . /ز2

برچسب ها: درد ، مفصل ، فک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.