معاون میراث فرهنگی:

راه اندازی خانه بستان شناسی جریانی نو را در اين حوزه ایجاد کرده است

راه اندازی خانه باستان شناسی جریاني نو را در این حوزه به وجود آورده و توانايي به نمایش گذاشتن یافته های باستان شناسان کشور را فراهم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار (حاضر در محل) باشگاه خبرنگاران مسعود علویان صدر معاون میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه خانه باستان شناسی ایران گفت: راه اندازی خانه باستان شناسی ایران یک جریان نو در حوزه باستان شناسی کشور است.


همچنین حرکت به سمت باستان شناسی باید تحلیلی و به صورت یافتن راه حل هایی باشد که بتواند این حوزه را به شناخت واقعی از فرهنگ و تمدن برساند.
وی افزود: همیشه باستان شناسی را با حوزه پژوهش دیدیم و این بار، با راه اندازی این خانه قصد داریم تا به صورت اجرایی این حوزه را بشناسیم.
علویان تصریح کرد: امیدواریم این آغازی باشد تا به نیروهای متخصص این حوزه کمک کند.
معاون میراث فرهنگی عنوان کرد: نسل جوان به حمایت نسل با سابقه باستان شناسی نیاز دارد که امیدواریم با افتتاح این مکان تبادل اطلاعات و تجربیات میان این دو نسل صورت گیرد.
وی گفت: تلاش می کنیم تا باستان شناسی را به نقطه عطفی برسانیم تا در منطقه حرف اول را بزنیم.
محمد حسین فرهانی رئیس میراث فرهنگی استان تهران در ادامه افزود: افتتاح خانه باستان شناسی ایران نقطه عطفی در تاریخ باستان شناسی کشورمان است.
خانه جلال آل احمد را بعد از دو ماه مرمت به خانه باستان شناسی ایران تبدیل کردیم.
وی اظهار داشت: این خانه 350 متر مربع مسافت و 2 حیاط دارد و از این پس باستان شناسان ایران در این خانه برای تبادل نظرات خود گرد هم می آیند.
فرهانی تصریح کرد: یافته ها و کاوش های باستان شناسی حلقه های کوری از تاریخ را مشخص می کند.
پریسا محمدی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در ادامه بیان کرد: خانه باستان شناسی محلی برای تولد اندیشه ها بوده و پژوهشگاه میراث فرهنگی به عنوان خادم باستان شناسان کشور در اختیار این گروه علمی قرار دارد./رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار