عضو شورای شهر میاندرود مطرح کرد

ضرورت بازنگری در املاک وقفی میاندرود

عضو شورای شهر مرکز میاندرود خواستار تفکیک املاک غیر وقفی شهر سورک از املاک وقفی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،کاظم امجدی، با اشاره به وقف قسمتی از املاک روستای سابق سورک در 80 سال پیش اظهار داشت: در آن زمان، قسمتی از املاک روستا وقف شده است اما با گذشت زمان و در سال‌های پس از انقلاب این منطقه رشد محسوسی داشته است که قابل قیاس با آن مساحت نیست.

وی ادامه داد: اما حالا با وجود این گسترش، املاک همه شهروندان در اداره اوقاف وقفی ثبت شده است که نیاز به بازنگری دارد.

عضو شورای شهر سورک در این مورد با اشاره به تدین و اعتقاد راسخ مردم این شهر به مسائل دینی و توجه آنان به موقوفات شرعی خواستار تمییز قائل شدن بین املاک وقفی و غیر وقفی در این شهر شد.

وی با بیان این‌که اسناد و شواهد فراوانی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد قسمتی از املاک شهری از حوزه املاک وقف شده در آن زمان خارج هستند، افزود: این مسئله مهمی است که باید با مساعدت و کارشناسی مسئولان ثبت اسناد و اوقاف همچنین مطلعان و مسئولان شهرستان بررسی شود.

امجدی درباره صدور سند ملکی در این شهر با اشاره به تعیین تکلیف 647 ملک در اداره کل اوقاف برای صدور اسناد مالکیت تصریح کرد: شهروندانی که ثبت‌نام اولیه کردند برای انجام ادامه مراحل دریافت سند مالکیت مراجعه کنند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که قبلاً وجود داشت یکسان بودن ارزش معاملاتی همه املاک از نظر اوقاف بود که طی جلساتی که داشتیم این مسئله با مساعدت و توجه متولیان اوقاف و امور خیریه حل شده و اکنون ارزش املاکی که مثلاً در کوچه شش متری وجود دارند با املاک موجود در خیابان 12 متری متفاوت سنجیده می‌شوند.
برچسب ها: وقف ، بازنگری ، میاندرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.