نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا تصريح کرد که هيچ مدرکي دال بر تلاش ايران براي ساخت بمب هسته اي وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه پرس تي وي، ران پال در يکي از نشست هاي انتخاباتي اش گفت: آنها هيچ مدرکي ندارند که نشان دهد ايران در آستانه دستيابي به سلاح هسته اي قرار دارد. حتي سازمان سيا خودمان نيز اين را تاييد کرده است. اما براي اطمينان خاطر شما مي گويم که حتي رئيس سابق موساد (سرويس مخفي اسرائيل) گفته است که اگر ايران به بمب هسته اي دست يابد، موجوديت اسرائيل را تهديد نخواهد کرد. حالا من از اين مي ترسم که کشور ما زياده روي کند و همانطور که به جنگ عراق رفت، بدون علت و توجيه به جنگ ايران نيز برود.

وي افزود: مواضع ضد امريکايي ايران از مداخلات واشنگتن در امور داخلي اين کشور سرچشمه مي گيرد.

پال به کودتاي سال 1953 و سرنگوني دولت دموکراتيک محمد مصدق به دست سيا نيز اشاره کرد و گفت: امريکا دولت دموکراتيک مصدق را با يک ديکتاتور ظالم جايگزين کرد تا منافع خود را مانند دسترسي به نفت ايران تضمين کند.

وي همچنين افزود که ديدگاه امريکا در قبال ايران هميشه مخدوش بوده است و امريکايي ها فقط خود را ديده اند و به ديدگاه و نظرات ايراني ها توجه نکرده اند.

آمريكا بدنبال نفت ايران

در تأييد سخنان پال، تحليلگر امريکايي تصريح کرد که علت اصلي خصومت امريکا با ايران ذخاير عظيم نفت اين کشور است.

"فيل ويليتو" سردبير روزنامه ويرجينيا ديفندر گفت: دولت اوباما سياست قديمي امريکا مبني بر ستيزه جويي در برابر ايران را دنبال مي‌کند که به دهه 50 و وقتي امريکا دولت مصدق را سرنگون کرد ، باز مي گردد. الان ما وارد يک مرحله بسيار خطرناک شده ايم زيرا تحريم هاي روزافزون عليه ايران به صنعت نفت اين کشور نيز رسيده است. همين مسئله نفت بود که امريکا را بر آن داشت دولت محمد مصدق را در سال 1953 سرنگون کند.

وي درباره اظهارات اخير ران پال نامزد جمهوريخواه درباره نبود مدرک دال بر هسته اي شدن ايران نيز گفت: پال يک ليبرال و مخالف مداخله جويي هاي امريکاست و واقعيت هاي قابل توجهي را نيز درباره خصومت واشنگتن با ايران مطرح کرده است.

وي درباره علت خصومت امريکا با ايران نيز گفت: فقط برنامه هسته اي ايران مطرح نيست. ايران يک کشور نسبتا قوي در يک منطقه حساس از جهان است که از عمل به دستورات امپراطوري امريکا خودداري مي کند.

اگر مسئله هسته اي نيز در ميان نبود، آمريکا بهانه ديگري مي تراشيد. به عنوان مثال، کوبا کشوري است که برنامه هسته اي ندارد و تهديدي نيز براي امريکا ندارد اما سال هاست که هدف دشمني ها و خصومت امريکا قرار دارد زيرا اين کشور با توسعه امپراطوري امريکا مخالف است و در برابر آن مقاومت مي کند. اين واقعيت که ايران ذخاير عظيم نفت دارد ، علت اصلي ستيزه جويي هاي امريکاست.

وي افزود: باراک اوباما تلاش کرده است به شيوه هاي مختلف به کشورهاي اسلامي نزديک شود اما هدف از اين حرکت نيز چنگ اندازي به منابع عظيم نفت منطقه و گسترش هژموني امريکا بوده است.اين هدف هميشگي امريکا و همه دولت هاي اين کشور بوده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار