رايزن فرهنگي ايران در انگليس گفت: با توجه به عدم قطع ارتباط كامل دولت انگليس با ايران، اين كشور موظف است جهت حل مشكلات ايرانيان با دولت ما همكاري كند.

علي محمد حلمي، رايزن فرهنگي ايران در انگليس در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعطيلي سفارت و بازگشت ديپلماتهاي ايراني از انگليس به ايران، اظهار داشت: با توجه به اعلام دولت انگليس مبني برعدم قطع ارتباط كامل با دولت ايران، اين دولت موظف است جهت حل مشكلات ايرانيان با ما همكاري كند .

حلمي در ادامه با اشاره به اقدام انفعالي دولت انگليس در اخراج ديپلماتهاي ايراني، گفت: با توجه به عدم قطع كامل ارتباط ايران و انگليس، ديپلماتهاي هردو كشور مي توانند با استقرار نمايندگي هاي خود در يك سطح مشخص ، به حل مشكلات اتباع خود بپردازند.

رايزن فرهنگي ايران در انگليس افزود : البته اين امر مستلزم اراده مسئولين دو كشور خصوصا طرف انگليسي؛ به دليل اقدامات انفعالي و قطع رابطه از سوي اين كشور است.

حلمي در ادامه با اشاره به نقش تاثيرگذار ايران در عرصه منطقه اي و بين المللي، اظهار داشت: دولت انگليس نيازمند تعامل و ارتباط با ايران، به عنوان يك كشور اثرگذار در سطح منطقه و بين الملل است و در صورت قطع ارتباط انگليس با ايران، مسئولين بايد با اتخاذ تصميمات مقتضي ، به صورت قانوني مشكلات ايرانيان مقيم آن كشور را پيگيري كنند.

رايزن فرهنگي ايران در انگليس در ادامه با اشاره به مسائل فرهنگي در اين كشور اذعان داشت: دولت ايران سعي بر ادامه فعاليت مدارس فارسي زبان و فعاليتهاي فرهنگي و هنري مراكز مرتبط با خود اعم از دانشجويي و غير دانشجويي دارد ، بنابراين حمايتهاي خود را مبني بر ارسال اقلام فرهنگي، نرم افزاري و ارسال كتاب از تهران ،جهت عدم توقف فعاليتهاي اين مراكز ، ادامه خواهد داد.

حلمي با ابراز اميدواري برروشن شدن هر چه سريعتر اين وضعيت بيان داشت:اميدواريم با روشن شدن هرچه زودتر وضعيت موجود ، دولت ايران نيز بتواند تصميمات لازم را اتخاذ كند.

وي دانشجويان را بخشي از جامعه روشنفكر،تحصيلكرده و فرهيخته ايراني دانست وافزود: دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در ساير كشورها، به عنوان بخشي از قشر روشنفكر، تاثير بسزايي در جامعه خود و ساير كشورها ايفا مي كنند.

رايزن فرهنگي ايران در انگليس خاطر نشان كرد: آنان به عنوان بخشي از مراكز فكري مورد توجه مسئولين نظام جمهوري اسلامي ،در آينده كشور تاثيرو نقش بسزايي دارند./خ2

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار