«اتمام حجت رییس جمهور» به معنای «اتمام فرصت خودروسازان» است

مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست در مراسم رونمایی از آرم طرح ترافیک سال 92 از این مراسم به عنوان مراسم تودیع با سیستم سنتی توزیع آرم طرح ترافیک نام برد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس وحید نوروزی افزود: هم‌زمان با مراسم رونمایی، توزیع آرم طرح ترافیک به متقاضیان حقوقی آغاز شده و متقاضیان حقیقی نیز از 20 اسفند آرم‌ طرح ترافیک خود را دریافت می‌کنند.
وی با اعلام این که از 91 هزار و 200 فقره آرم ترافیک، 10 هزار آرم به صورت روزانه توزیع می‌شود، اظهار کرد: حتی یک فقره آرم نیز بیشتر از این تعداد توزیع نخواهد شد و این سیاست را داریم که به سمت افزایش سهم آرم‌های روزانه از مجموع آرم‌ها پیش برویم.
نوروزی با استناد به یکی از اظهار نظرهای خویش مبنی بر این که خودروسازان پشت جایگاه‌های بنزین سنگر گرفته‌اند، تصریح کرد: رییس جمهور محترم در گفت و گوی تلویزیونی شنبه شب خویش تأکید کردند از اول فروردین 92 نباید خودروی یورو 2 تولید شود.
وی با ابراز تعجب از این که قیمت خودروهای داخلی که به سان ارابه‌های مرگ می‌مانند، ظرف سه چهار ماه سه چهار برابر شده، اضافه کرد: خودروسازان دیگر فرصتی ندارند تا سموم و آلودگی بیشتری را تولید کرده و شهروندان را بیش از این به کام مرگ ببرند.
نوروزی با اشاره به این که با صحبت‌های اخیر رییس جمهور خودروسازان تنها یک ماه دیگر فرصت دارند، گفت: «اتمام حجت رییس جمهور» به معنای «اتمام فرصت خودروسازان» است.
وی با بیان این که تنها کشور دنیا هستیم که خودروسازان خودشان تولید می‌کنند، خودشان تولیداتشان را ارزیابی می‌کنند و خودشان نیز به تولیداتشان نمره می‌دهند، افزود: خوشحالیم رییس جمهور محترم بعد از 8 سال سرانجام به این نکته رسیده‌اند.
نوروزی با ذکر این که به بهانه اشتغال 200، 300 هزار نفر نمی‌توانیم سالانه ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ بفرستیم، اظهار کرد: علاوه بر خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان نیز با آرامش خاطر و با خیال راحت و عموماً به صورت زیر پله‌ای محصول خود را تولید می‌کنند.
وی با اعلام این که موتورسیکلت‌ها به رغم جثه کوچکی که دارد، از بزرگ‌ترین آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند، تصریح کرد: 25 درصد آلودگی هوای تهران به موتورسیکلت‌ها بر می‌گردد و باید به سمت و سویی برویم که موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین کنیم.
وی با ابراز تعجب از اقدامات برخی شهروندان برای استتار پلاک خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک اضافه کرد: دویدن پشت خودرو، بالا زدن درب صندوق عقب، ژست هول دادن خودرو و پوشاندن پلاک خودرو، از جمله این اقدامات عجیب و غریب است.
نوروزی با اشاره به این که دستگاه‌های دولتی اعتقادی به اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا ندارند و این برنامه قطعاً با شکست رو به رو خواهد شد، گفت: متأسفانه اراده جدی و عزم ملی برای اجرای این برنامه و اساساً برای رسیدن به هوای پاک و آسمان آبی وجود ندارد.
وی با بیان برخی اقدامات خودروسازان برای گرفتن فرصت بیشتر برای تولید خودروی یورو 4 افزود: خودروسازان مانند کودکانی می‌مانند که وسط بازی به یک باره می‌گویند استُپ و در واقع با جرزنی، بازی را به هم می‌زنند.
مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از جار و جنجال‌های جناحی و هیاهوهای سیاسی وقت آن رسیده که به هوای پاک و به آسمان آبی سلام کنیم. /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار