شجاعی:

رئیس فدراسیون جهانی تیر و کمان، اطلاعات درستی از ایران نداشت

رئیس فدراسیون تیروکمان ایران تاکید کرد که اردنر رئیس فدراسیون جهانی، اطلاعات درست و کاملی از شرایط ایران نداشته و تصور می کرد فدراسیون جدید بدون انتخابات و برگزاری مجمع بر سر کار آمده است.

به گزرش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیروکمان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس فدراسیون مجارستان با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک از روسای فدراسیون کشورهای دیگر مثل ترکیه نیز دعوت به عمل می آورند، گفت: یکی از سیاستهای جمهوری اسلامی توسعه روابط بوده و با دعوت از افرادی مثل ونکی می توانیم موجبات دوستی بیشتر 2 ملت ایران و مجارستان را فراهم کنیم و در راستای سیاستهای کلی کشور عمل کنیم.

وی ادامه داد: اصل تفاهم نامه امضا شده با فدراسیون مجارستان بر سر مسائل آموزشی و تحقیقاتی است تا علم مربیان و داوران افزایش پیدا کند. متاسفانه نقطه ضعف اصلی ما دور بودن از علم است. به همین دلیل هم در درجه اول تفاهمنامه ای امضا کردیم تا با اعزام مربیان و مدرسان به اروپا سطح خود را بالا ببریم. برگزاری مسابقات چند جانبه، اردوهای مشترک ملی و استعدادیابی، توسعه همگانی و کارهای مشترک در تیمهای ملی پایه از دیگر توافقات انجام شده با کشور مجارستان است.

**اهداف ثابت برای مردم عادی چندان جذاب نیست

شجاعی اضافه کرد: در کشور ما طی چند سال اخیر بیشتر به رشته ریکرو و کامپوند پرداخته اند اما در کشورهای دیگر سایر رشته های مهیج هم مطرح هستند که جوانان را بیشتر جلب می کنند. از آنجایی که رشته ریکرو و کامپوند رشته هایی با هدف ثابت هستند در بحث همگانی چندان جذاب نیستند. از طرفی رشته های حرفه ای تری مثل تیراندازی شکار، تری دی و کمان های باستانی که در شرایط ناهموار شروع به تیراندازی می کنند باعث می شود کمانداران حرفه ای در زمان تیراندازی عادی راحتتر و با تمرکز بالاتری تیر بزنند و تجهیزات ارزانتر آن مردم عادی را هم جلب می کند.

وی تاکید کرد: فضاهای زیادی در سطح کشور برای رشته هایی مثل تیراندازی شکار داریم و در تهران هم پارک چیتگر و فضای شبه جنگل پشت سایت اختصاصی آزادی برای رشته های جدید مناسب هستند. البته رشته های مذکور قرار نیست جایگزین ریکرو و کامپوند شوند و رشته های اصلی مسیر خود را طی می کنند.

**رئیس فدراسیون جهانی از مسائل ایران خبر نداشت

شجاعی تاکید کرد: در سفر اخیر به کشور ترکیه به همراه عباسی وزیر ورزش به دیدار اردنر رئیس فدراسیون جهانی تیروکمان که رئیس کمیته ملی المپیک این کشور هم هست، رفته و در مورد موضوع تیروکمان به طور خاص صحبت کردیم. اردنر توضیح داد که نگاه فدراسیون جهانی به بحث تیروکمان ایران به هیچ وجه شخصی نیست و اگر قرار بر حمایت از شخص خاصی باشد از من حمایت می کنند. از نظر وی بحث تیروکمان ایران ماهیتی بوده و تنها در راستای تبعیت از قاعده و قانون مربوط به 160 کشور عضو فدراسیون جهانی حرکت می کند.

وی ادادمه داد: اردنر قول داد که در هیئت ریسه بعدی فدراسیون جهانی در سوئیس، بحث ایران را دوباره مطرح کنند تا شاید تصمیم جدیدی در این مورد گرفته شود. به نظرم اطلاعات اردنر از ایران به هیچ وجه کامل و صحیح نبوده و برای مثال از بحث انتخابات فدراسیون اطلاعی در دستشان نبود. مسئولان جهانی فکر می کردند من با حکم سجادی از وزارت ورزش بر سر کار آمده ام که ما هم با ارائه مدارک ثابت کردیم که با برگزاری مجمع و انتخابات بر سر کار آمده ایم./زر
برچسب ها: تیر و کمان ، شجاعی ، ادنر ، ونکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار