روزهاي 10 و 11 اسفند؛

همایش طب رزمی و یادواره شهید رهنمون در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار مي‌شود

عضو هیات امنای جایزه ملی شهید رهنمون با اشاره به حماسه‌های جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس گفت: سومین همایش علمی طب رزمی و یادواره و جایزه ملی شهید رهنمون در روزهای دهم و یازدهم اسفند در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "محمد محققی" عضو هیات امنای جایزه ملی "شهید محمدعلی رهنمون" عصر امروز در نشست خبری سومین همایش ملی طب رزمی و یادواره شهید رهنمون اظهار داشت: حضور جامعه پزشکی در دفاع مقدس پرشور، با ارزش، مسئولانه و دائمی بود و از لحظه شروع تا پایان جنگ و حتی بعد از جنگ در درمان عوارض جانبازان ادامه یافته و تجربه عظیمی برای حضور فعال در همه عرصه‌های خدمت به آرمان‌ها و ادای وظیفه در نظام سلامت بوده، لذا یکی از ویژگی‌های آنان حضور یکپارچه و بی‌تکلف در صحنه است.

دبیر اداره جراحی وزارت بهداشت افزود: همایش مذکور با محوریت جایزه شهید رهنمون، یک همایش طب رزمی است که همزمان با سی و هفتمین همایش میان‌دوره‌ای جراحان در روزهای دهم و یازدهم اسفند در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع)، با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و بقیةالله، بهداری نیروی زمینی سپاه و همه مراکز تحقیقاتی ترومای کشور برگزار خواهد شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:‌ از بعدازظهر فردا نیز برای تبادل تجربه و اتخاذ تصمیمات لازم از سلامت مردم در همه حوادث همایشی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود و همزمان، نشست بُرد جراحی عمومی کشور در اهواز انجام خواهد شد، زیرا بُرد جراحی نقش مهمی در آموزش جراحی عمومی در کشور دارد.

محققی با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور با حضور 115 نفر از اساتید علوم پزشکی کشور گفت: اردوی تخصصی علمی دانشجویان نیز از دوشنبه این هفته آغاز شده که تا یک هفته ادامه دارد و 35 نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور با تجربیات دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند و برنامه‌های فرهنگی در این اردو به اجرا در‌ می‌آید.

عضو هیات امنای جایزه شهید رهنمون افزود: مجموع این برنامه‌ها برای آشنایی بیشتر با فضایل و سیره‌های دفاع مقدس انجام می‌شود و گفتگوهای علمی این همایش‌ها در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

دبیر جراحی وزارت بهداشت تصریح کرد: حضور طیف قابل توجهی از جامعه پیشکسوت در عرصه پزشکی که در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند بر ارزش این برنامه‌ها خواهد افزود و روح علمی و پیام اخلاقی و معنوی برای جامعه پزشکی با بزرگداشت شهیدان و ایثارگران، منجر به احیای تجربه‌های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و تجدید میثاق آنها با آرما‌ن‌های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی افزود: حضور با فضیلت و توام با بصیرت و ایثار جامعه پزشکی در همه شرایط این پیام را ابلاغ می‌کند که آنها با اقتدار به مراتب بیشتر از دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس پیش خواهند رفت و حتی اگر محاصره‌ها شدیدتر شود اقتدار جامعه علمی و پزشکی ما آن‌چنان خواهد بود که با اطمینان کامل نیاز آحاد جامعه را تامین کرده و مخاطرات را کاهش دهد.

محققی با اشاره به سالروز بمباران بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:‌ کارکنان این بیمارستان با وجود همه بمباران‌ها به کار خود ادامه داده و حتی در روز بمباران شیمیایی، شریان رانی یکی از مجروحین پاره شده بود و خونریزی شدیدی داشت که دکتر سیرتی و دکتر داوود اختراعی با وجود ادامه بمباران‌ها، در حال درمان آن مجروح بودند و به یک کار بسیار بزرگ و ایثارگرانه دست زدند تا مجروح نجات پیدا کند، اما این پزشکان خودشان مسموم و شیمیایی شدند که دکتر سیرتی، به‌حمدالله سلامتی خود را بازیافته، اما دکتر اختراعی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: محقق ، عضو ، هیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار