جلالی در جمع خبرنگاران:

کمیته "تدوین شاخصه‌های رئیس‌جمهور مطلوب" تشكيل شد/ زمان معرفی کاندیدای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مشخص نیست

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه کمیته‌ای مامور تدوین شاخصه‌های کاندیدای مطلوب برای ورود به عرصه انتخابات شد، گفت:‌ زمان معرفی کاندیدای این فراکسیون برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت عصر امروز سه‌شنبه (8 اسفندماه) نشست مجمع عمومی این فراکسیون را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

وی تصریح کرد: مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با مشارکت اکثریت قاطع اعضا تشکیل شد كه عمده بحث در خصوص چگونگی ورود این فراکسیون در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری سال آتی بود.

جلالی ادامه داد: در این جلسه 30 نفر از اعضا نقطه‌نظرات خود را به صورت خلاصه بیان کردند و نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که موارد زیر در دستور کار فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در آستانه انتخابات سال بعدی قرار گیرد:

نخست آنکه در انتخابات آینده، شورای مرکزی فراکسیون یک سازوکار تعاملی با کاندیداها و نهایتا رسیدن به کاندیدای مورد نظر فراکسیون را تعیین کند.

ثانیا مقرر شد تلاش شود که یک فراکسیون رهروان ولایت به یک کاندیدای واحد برسند و محوریت با رویکرد به همه اصولگرایان و خصوصا جامعتین باشد.

ثالثا کسانی که از نظر این فراکسیون به عنوان رجل سیاسی مذهبی شناخته شدند، در جلسه مجمع عمومی این فراکسیون انتخاب شده و برنامه‌های خود را به اعضای این فراکسیون ارائه دهند تا اعضا با آنها تبادل نظر داشته و در خصوص چگونگی اداره کشور و چالش‌های پیش رو مباحثی مطرح شده و نهایتا پس از ارائه نظرات فراکسیون تصمیم‌گیری کند.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در ادامه خاطرنشان کرد: سازوکاری ارائه شده که البته باید به تصویب شورای مرکزی برسد و آن این است که باید در نهایت در داخل فراکسیون از بین کاندیداهایی که دارای صلاحیت هستند، رای‌گیری شده و در نهایت فردی که اکثریت رای را بدست آورد به عنوان کاندیدای این فراکسیون معرفی شده و در نتیجه فراکسیون رهروان ولایت نیز از وی حمایت کنند.

نماینده شاهرود تصریح کرد: نمایندگان و اعضای فراکسیون که در این جلسه اظهارنظر می‌کردند، نظرات خود را در خصوص اضلاع مختلف سیاسی اعم از اصلاح‌طلبان، دولتی‌ها، مستقل‌ها و جریان اصولگرایی ذکر کرده و تحلیل  خودشان را هم ارائه کردند.

وی افزود: برخی دوستان بر این باورند که باید به نوعی شاخص‌بندی صورت بگیرد و عملا شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور مطلوب در زمان فعلی تدوین شود تا براساس آن شاخص‌ها حرکت کنیم.

جلالی تاکید کرد:‌ کمیته‌ای مامور تنظیم شاخصه‌ها شده و مقرر شد تا شاخصه‌های کاندیدای مطلوب را تدوین کنند که از جمله این شاخصه‌ها پیروی از رهبری، دارا بودن توان اداره کشور در شرایط فعلی و سیاسی اقتصادی کشور، اهل تعامل بودن و موارد دیگر است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: مهمترین بحثی که این فراکسیون در حال پیگیری است تلاش برای مشارکت حداکثری است تا قشرهای مختلف حضور فعالی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری داشته باشند چرا که حضور پرشور بسیاری از مسائل و مشکلات را حل خواهد کرد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره زمان بعدی نشست مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت:‌ زمان نشست بعدی مجمع فراکسیون رهروان ولایت مشخص نیست.

جلالی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی‌ها معتقدند انشقاق بین اصولگرایان بوجود آمده است، گفت:‌ انشقاق به آن معنی به وجود نیامده است طبیعتا فراکسیون تلاش خواهد کرد تا جلساتی انجام داده و کاندیداهای مختلف برنامه‌های خود را ذکر کنند و باید در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص مصادیق ورود این فراکسیون به عرصه انتخابات گفت: تعیین مصادیق محور جلسه امروز نبود و در مورد مصادیق صحبت نکردیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران که فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت چه زمانی کاندیدای خود را معرفی خواهند کرد، گفت:‌ باید در خصوص مصادیق هر چه سریعتر به جمع‌بندی برسیم تا کار کردن برای مصداق‌ها وجود داشته باشد اما از آنجایی که مصادیق مشخص نشده است نمی‌توانم زمان دقیقی را ارائه دهم.

لازم به ذکر است مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت عصر امروز (سه‌شنبه 8  اسفندماه)‌با حضور اعضای این فراکسیون در تالار مشروطه برگزار شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار