تابش طی تذکری آیین‌نامه‌ای:

پذيرش لايحه بودجه به زماني موكول شود كه رئيس‌جمهور گزارش برنامه يكساله را ارائه كند

نماینده مردم اردکان گفت: طبق اصل 122 چون رئیس‌جمهور گزارش برنامه یکساله را با لایحه بودجه تقدیم نکرده لذا پذیرش و بررسي لایحه بودجه را به وقتی موکول کنید که رئیس‌جمهور این گزارش عملکرد را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در جلسه علني امروز(چهارشنبه)‌ طی تذکر آیین نامه‌ای به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی و ماده 213 قانون برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: عمده مشکلاتی که گریبان‌گیر کشور است ناشی از قانون‌گذاری است.

وی ادامه داد: در ماده 213 قانون برنامه دولت ملزم شده است که هر ساله گزارش عملکرد یک ساله را همراه لایحه بودجه به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: اگر قانون به درستی اجرا می‌شد ما شاهد این گرانی، تورم و وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم نبودیم.

وی ادامه داد: ما هرسال عملکرد برنامه را تا حدی رصد کرده و به خلأها و ضعف‌های آن پی می‌بردیم و با کمک و مساعدت خود دولت چاره‌جویی برای آن می کردیم.

تابش با اشاره به جلسه علنی روز گذشته(سه‌شنبه) و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ارتباطات گفت: مجلس روز گذشته بنا به تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری حسن نیت خود را در رأی اعتماد به وزیر نشان داد و با رأی 177 نفر از نمایندگان نامی وزیر ارتباطات شد.

وی خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: شما طبع اعتدال و میانه‌روی دارید از یک طرف طبق قانون موظف هستید شأن و منزلت و اقتدار مجلس را رعایت کنید.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: طبع اعتدالی شما باعث شده است که شما لایحه سه‌دوازدهم بودجه را همراه با لایحه بودجه برای اینکه اختلالی پیش نیاید، قبول کنید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: طبق اصل 122 چون رئیس‌جمهور گزارش برنامه یک ساله را با لایحه بودجه تقدیم نکرده پذیرش لایحه بودجه را به وقتی موکول کنید که رئیس جمهور این گزارش عملکرد را ارائه کند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار