استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن کتابخانه‌ها، طلب‌های خود از شهرداری‌ها را برای تحقق به استانداری اعلام کنند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌های هریس و جلفا با اشاره به قانون نیم درصد شهرداری‌ها از تمام انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها خواست تا میزان مطالبات خود از شهرداری‌ها را که تاکنون پرداخت نشده است را به استانداری اعلام کنند تا در صورت عدم تسویه حساب، استانداری از محل مطالبات شهرداری‌ها از استانداری کسر و در وجه انجمن‌ها پرداخت کند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نقش شوراهای فرهنگ عمومی و برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در رفع نیازهای شهرستان از این شوراها خواست تا همت و جدیت بیشتری در رابطه با ارائه راه‌حل مسائل پیش روی هر شهرستان ارائه دهند.
وی در خصوص نیازهای کتابخانه‌ها نیز بر لزوم تأمین اعتبارات موردنیاز از محل اعتبارات فرهنگی استان تأکید کرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ارس، تردد گردشگران از این منطقه را فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های فرهنگی از جمله ترویج مطالعه مفید عنوان کرده و بر استفاده بهینه از این فرصت تأکید کرد.
وی، از فرمانداری جلفا خواست تا با همکاری مدیریت منطقه آزاد ارس برنامه‌ریزی و اقدامات بیشتری در زمینه توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی همچنین دیگر فعالیت‌های فرهنگی در منطقه انجام دهد.
حسن خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی نیز از تصویب احداث کتابخانه در شهر «کلوانق» خبر داده و از حمایت‌های استاندار در این زمینه تقدیر کرد.
وی همچنین از تصویب اعتبار برای راه‌اندازی سه واحد کتابخانه سیار روستایی خبر داده و تصریح کرد: با اجرایی شدن این تصمیم که در راستای مصوبات دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان بوده شاهد پوشش تعدادی از روستاهای پرجمعیت و مستعد استان با واحد سیار کتابخانه‌ای خواهیم بود.
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به حرکت‌های فرهنگی مناسب انجام یافته در دولت، در خصوص از اجرایی شدن بخشی از مصوبات فرهنگی دور سوم سفر خبر داده و اظهار امیدواری کرد که با اختصاص کامل اعتبارات مصوب شاهد حرکت‌ها مناسبی در راستای رفع نیازهای فرهنگی استان باشیم.
علی پیغامی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی هریس نیز با اشاره به عملکرد فعالیت کتابخانه‌های عمومی هریس گفت: شهرستان هریس دارای پنج باب کتابخانه عمومی با مجموع 47 هزار نسخه کتاب و 3 هزار و 600 عضو است.
وی، میزان امانت کتاب در 9 ماهه نخست سال 90 را 82 هزار نسخه عنوان کرده و ادامه داد: در 9 ماهه نخست امسال 19 مورد جلسه در حوزه کتابخانه‌های شهرستان برگزار شده که از مجموع 101 مصوبه این جلسات تعداد 81 مصوبه اجرایی شده و مابقی مصوبات در حال اجراست.
فرماندار هریس، میزان نیم درصد سهم وصول شده کتابخانه‌ها از محل درآمدهای شهرداری‌های هریس را 4 میلیون و 500 هزار تومان عنوان کرده و با اشاره به سطح پایین این میزان درآمد گفت: با توجه به موقعیت شهرستان هریس درآمدهای شهرداری‌ها مناسب نیست و از این رو میزان سهم نیم درصد نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.