وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراقبت ها و احتیاط کاری هایش بیش از حد و خود مانع انجام فعالیتهای ادبی شورای شعر و ترانه شده است.

عبدالجبار کاکایی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبی باشگاه خبرنگاران در رابطه با  استعفای سجادی گفت: من و اهورا ایمان هم به همین دلیل مراقبت بی اندازه وزارت ارشاد به دنبال آن ممانعت برای انجام کار پس از 9 ماه حضور در شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعفا دادیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شورا شعر  و ترانه کار علمی خود را انجام می دهد ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از حد ممکن به مراقبت و احتیاط کاری شورا می‌پردازد.
کاکایی افزود: مشکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از شورا است به طوریکه نگرانی ها و دلشوره هایی در جهت عملکردهای شورا در زمینه استقلال هایی که به ادبیات داده می شود دارد.
وی اظهار کرد: مسئولان با این نگاه که ادبیات خیلی خطرناک است و ممکن است کوچکترین غفلتی در جهت آن مساله ساز شود مراقبت هایی را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شورا اعمال کرده و این امر باعث شده تا معترضان به این جریان یا هیچ کار ادبی انجام ندهند و یا اینکه استعفا دهند.
این شاعر کشورمان تصریح کرد: تصور ما بر این بود که تحولی در زمینه علمی شعر و ترانه ایجاد شود ولی همچنان مراقبت ها به صورت جدی ادامه دارد.
کاکایی افزود: نگرانی های موجود از سوی داوران و ممیزی ها بر مبنای سلیقه و دریافتهایی که از محیط ها و خانواده های متشرع و بعضی طبقات خاص جامعه است که این مساله طبیعتاً پست مدیریت را متزلزل می کند.
وی تصریح کرد: با توجه به خطوط قرمز موجود عرضه بعضی از موضوعات که تابوشکنی اخلاقی کند کار درستی نیست ولی مراقبت باید اصولی انجام شود و به گفته سجادی واژه هراس در پوشش خطوط قرمز سبب جلوگیری از موضوعات ادبی می شود.
کاکایی اشاره کرد: شعر یک موهبت الهی است که از سوی پروردگار به فردی هدیه داده می شود باید برای آ‌ن احترام ویژه ای قائل شد و حیف است که بخشی از انرژی ادبی کشور به خاطر یک سری سخت گیری های سلیقه ای دیده نشود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار