جانشین فرمانده نيروي قدس سپاه:

باید همانند زمان جنگ عده‎ای پابرهنه مقابل مرفهین بی‎درد به میدان جنگ بروند

جانشین فرمانده نيروي قدس سپاه با بیان اينكه خدای متعال ولی فقیه را برای گم نکردن مسیر صحیح به ما عنایت کرده، گفت: اگر می‎خواهیم در بخش نظامی و سیاسی و یا در بخش‎های دیگر، مسیر را به درستی طی کنیم، باید بصیرت داشته باشیم.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سپاه پاسداران؛ "سردار سرتيپ اسماعیل قاآنی"، صبح امروز در یادواره "سرداران شهید رمضان علی و حسن عامل" که در محل "خیمه‌الحسین(ع) مشهد مقدس" برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‎های شهدا اظهار کرد: باید سعی شود از سیره و رفتار شهدا درس بگیریم تا بتوانیم همواره در مسیر نورانی آن‌ها قدم بگذاریم.

وی افزود: امام راحل(ره) همواره از دو نوع اسلام ناب محمدی(ص) یا اسلام پابرهنه‎ها و اسلام آمریکایی یا اسلام مرفهین بی‎درد نام می‎بردند؛ شهدا کسانی بودند که اعتقاد بسیار راسخ و محکمی به اسلام پابرهنه‎ها داشتند.

جانشین فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به تکامل عرصه‌های جنگ امروز تصریح کرد: امروز شاهدیم هرچه انقلاب اسلامی پیشرفت می‎کند، در همان راستا جنگ‎ها نیز پیچیده‎تر و کامل‎تر می‌شوند.

قاآنی با تاکید بر ریشه مستحکم دینی شهدا اظهار داشت: شهدا همواره از ریشه مستحکم دینی برخوردار بودند و این یکی از همان درس‎های شهداست که باید در این‌گونه یادواره‎ها بیان شده و ما نیز از آن بهره گیریم؛ پای کار بودن شهدا نیز از دیگر درس‎های شهدا است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات شاهدیم در عرصه سیاست، سیاسیون ما وقتی بار عظیمی بر دوششان گذاشته می‎شود، به خاطر نبود این ریشه‎های مستحکم نمی‎توانند فشار را تحمل کرده و در راهشان درز پیدا می‏‌کنند که  امروز باید حواسمان در این‌باره بسیار جمع باشد.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس همواره از جنگ درک درستی داشتند، بنابراین امروز هم باید از جنگ و دشمن درک درستی پیدا کرده و بصیرت داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم داشتن صبر به همراه بصیرت به عنوان دو اصل جدایی‌ناپذیر تصریح کرد: اگر عنصر صبر را داشته ولی با بصیرت نباشیم، هیچ فایده‎ای ندارد، چرا که این دو عنصر جداناپذیرند؛ امروزه هرچه جلوتر می‎رویم، می‎بینیم که میان دو پدیده صبر و بصر تفاوت‎های جدی درست شده است.

قاآنی یادآور شد: امروز آمریکا و اسرائیل تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا چهره زشتی از اسلام نشان دهند؛ اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی سه موضوعی است که امروز دشمنان به صورت جدی دنبال می‎کنند.

وی اظهارکرد: باید همانند زمان جنگ، عده‎ای پابرهنه مقابل مرفهین بی‎درد به میدان جنگ بروند، البته امروز گیر کار بصیرت است، چرا که شاهدیم در 10 سال گذشته همواره سالی نبوده که مقام معظم رهبری بر بصیرت تاکید نکنند.

جانشین فرمانده نيروي قدس سپاه تصریح کرد: امروز دیگر همانند 30 سال پیش منافقین در خیابان‎ها نیستند که تیغ کشیده و مردم را به قتل برسانند، بنابراین باید درک درستی از جنگ فعلی پیدا کنیم؛ امروز باید در میدان جنگ، بصیرت به همراه تبعیت از ولایت باشد.

قاآنی خاطرنشان کرد: خدای متعال ولی فقیه را برای گم نکردن مسیر صحیح به ما عنایت کرده است، بنابراین اگر می‎خواهیم در بخش نظامی و سیاسی و یا در بخش‎های دیگر، مسیر را به درستی طی کنیم، باید بصیرت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای داشتن بصیرت باید از همه عوامل استفاده کنیم، البته شاخص اصلی که تعیین‌کننده‎ جهت بوده و بصیرت‌افزایی از آن ‎‌جا شروع می‎شود، ولایت است که نباید آن را از دست دهیم؛ شهدا همواره پای مکتب ولایت بودند.

قاآنی تاکید کرد: اگر امروز چرخ مملکت با همه چوب لای چرخ گذار‎های خارجی و داخلی می‎چرخد، به دلیل وجود انسان‎های با معرفتی است که پای ولایت ایستادند، انسان‎هایی که دیروز مخلصانه پا در رکاب امام(ره) بوده و امروز به دنبال اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب هستند.

وی در پایان، ولایت‌پذیری را مسیر اصلی شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: باید در این یادواره‌ها یادآوری کنیم که امروز هم با تاسی از شهدا می‌توانیم بفهمیم کجای جنگ هستیم و با به‌دست آوردن بصیرت به بهترین نحو دفاع را ادامه دهیم.

انتهاي پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار