خانم های خانه دار بخوانند؛

مواد شوینده را با هم ترکیب نکنید

ترکیب مواد شوینده در روزهای خانه تکانی عید عامل بروز بسیاری از مشکلات ریوی است.

دکتر اسلامی نژاد فوق تخصص ریه در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید خانه تکانی و زدودن آلودگی و کثیفی اوج می گیرد که استفاده از مواد شوینده پای ثابت این مراسم دیرینه است.
 
وي با بیان این که یکی از استفاده از مواد شوینده، سفید کننده ایجاد حملات ریوی می کند عنوان کرد: خیلی از افراد مواد سفید کنند و دیگر شوینده هایی که خاصیت اسیدی دارند را با هم مخلوط می کنند که این امر باعث آزاد شدن گازی شده که انتشار آن در فضای در بسته می تواند عوارض وخیمی همچون نارسایی تنفسی، حمله آسم و سرفه ایجاد کند.
 
اسلامی نژاد با تاکید بر این که عوارض ریوی ایجاد شده به طول مدت، شدت و دفعات مواجهه بستگی دارد اظهار داشت: اگر هر کدام از این موارد را کمتر کنیم عوارض حاد و شدت آن کمتر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برای جلوگیری از هر گونه آسیب در این دوران و در کل نظافت این است که از ترکیب سفید کننده و یا دیگر شوینده ها پرهیز کنند، اگر ضرورت استفاده از مواد سفید کننده یا جرم گیر الزامی است حتما از آنها در جاهایی که تهويه مناسب و دائم دارند استفاده شود.
 
اسلامی نژاد در خصوص استفاده از ماسک خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک فیلتردار توصیه می شود اگرچه به طور کامل از مواجهه با انتشار گازهای مستعد کننده مواد شوینده جلوگیری نمی کند.
 
وی یادآور شد: کسانی که مبتلا به آسم و بیماری های مزمن ریوی هستند اصلا نباید در معرض این نوع مواد شوینده قرار گیرند./ع2
برچسب ها: شوینده ، ریه ، اسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار