مشهد/ برای نخستین بار در کشور؛

سیستم نظارت بر داده های عملیاتی فرآیندی در منطقه خانگیران راه اندازی شد

مسئول ابزار دقیق تعمیرات الکترونیک و دیسپچینگ شرکت پالایش گازشهید هاشمی نژاد از راه اندازی سیستم نظارت بر داده های عملیاتی فرآیندی به همت متخصصان داخلی در منطقه خانگیران سرخس خبرداد.

حسن چرم فروشان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،با اعلام این خبر افزود: این سیستم برای نخستین بار در کشور در بین شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و شرکت نفت و گاز شرق مستقر در منطقه عملیاتی خانگیران برقرار شد.

وی اظهارداشت: پایداری تولید در منطقه شمال شرق کشور پیامد تعامل مثبت با شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به عنوان تامین کننده گاز، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و دیسپچینگ به عنوان برداشت کننده می باشد.

چرم فروشان تصریح کرد: در همین راستا برای تعامل هر چه بیشتر، پروژه انتقال سیگنال فشار خروجی به اتاق کنترل مرکزی پالایشگاه و تاسیسات اندازه گیری شرکت نفت و گاز شرق و انتقال سیگنال فشار هدرهای خطوط انتقال شرکت نفت به اتاق کنترل پالایشگاه به بهره برداری رسید.

مسئول ابزار دقیق تعمیرات الکترونیک و دیسپچینگ شرکت پالایش گازشهید هاشمی نژاد تاکید کرد: انتقال داده های عملیاتی مورد نیاز بالا دست و پایین دست باعث اشراف نوبت کاران اتاق کنترل در شرکت بر تغییرات فرآیندی و اخذ تصمیمات مناسب در کنترل عملیات و پایداری تولید را به همراه خواهد داشت.

چرم فروشان مدت اجرای این طرح را چهار ماه اعلام کرد و افزود: برای راه اندازی این سیستم اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال هزینه شده است. 

گفتنی است: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در 165 کیلومتری مشهد واقع شده و گاز استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از استان سمنان را تامین می کند./س

 

برچسب ها: راه ، اندازی ، سیستم ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.