اصفهان/ احمد طالبی نژاد :

بازیگری در سینما و تئاتر تفاوت دارد

"احمد طالبی نژاد" در نشست تخصصی - آموزشی بازیگری و بازیگردانی در سینما گفت: بازیگری در سینما و تئاتر با یکدیگر تفاوت های اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  این نویسنده و کارگردان در نشست خبری سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات افزود: در تئاتر به دلیل نداشتن تصویری بسته از بازیگر باید در بازی، حرکات، رفتار و احساسات کمی اغراق کرد اما در سینما به دلیل بهره گیری از دوربین و داشتن تصاویر بسته احساس بازیگر به خوبی به نمایش درمی آید بنابراین هرگونه اغراقی بسیار محسوس است.

وی با اشاره به اینکه بازی کلیشه ای شیوه ای در بازیگری است افزود: این شیوه اکنون که معیارها و سلایق مردم در زمینه فیلم تغییر کرده است مورد استقبال و پسندیده نیست.

این کارگردان و نویسنده یادآور شد: مسئله ای که امروزه در نسل جدید فیلمسازی بسیار مشاهده می شود این نکته است که بازیگران و فیلمسازان جوان از یادگیری و تعامل نظر با پیشکسوتان پرهیز می کنند.

وی همچنین می گوید: نقش کارگردان را نباید در درخشش بازیگران نادیده گرفت.

همچنین "بهنام بهزادی" دراین نشست گفت: بازیگرانی که برای بازی در فیلم انتخاب می شوند باید به نقش های خود بیایند.

این کارگردان در ادامه افزود: بازیگر نباید در صحنه رها شود بلکه باید کارگردان نقش وی را برایش تحلیل کند.

وی با بیان اینکه هریک از بازیگران ویژگی های خاص خود را دارند اظهار کرد: با استفاده از تحلیل می توان به تکنیک بازیگران پی برد.

وی یادآور شد: تمام تلاش ها باید برای این باشد که فیلم ها باورپذیر و واقعی به نظر رسد.

بهزادی تصریح کرد: از نظر بنده بهترین بازی نزدیک ترین بازی به نقش واقعی انسان در زندگی است تا بیننده بتواند به راحتی با شخصیت های فیلم همدلی نماید.

براساس این گزارش "رویا نونهالی" نیز در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: بازیگران در هر حال نیاز به تشویق دارند تا بتوانند بازی خوبی را در صحنه ارائه دهند.

این بازیگر عرصه سینما و مستند افزود: یادگیری بازیگری نیاز به مطالعه و بررسی دارد اما مهمترین موضوع در بازیگری عمل کردن به آموخته ها است.

وی در ادامه گفت: بخش خلاقانه و ایده ای بازی به خود بازیگر باز می گردد و این بازیگر است که باید در نقش خود از ابداع و خلاقیت خود بهره گیرد.

نونهالی خاطرنشان کرد: گرفتن بازی خوب از بازیگر به کارگردان مربوط بوده و بازیگردان وظیفه دارد بازی مورد نظر خود را به بازیگر توضیح داده و نقش را از آن بخواهد.

در پایان این نشست هنرمندان و فیلمسازان شرکت کننده در سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات به پرسش و پاسخ با مهمانان جلسه پرداختند/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.