مهمترين عناوين خبري دانشگاه آذر 91

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در آذرماه سال 91 را در گزارش زير بخوانيد.

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در آذرماه سال 91 را در گزارش زير بخوانيد.

جاهليت مدرن به نام «پايان دنيا» ريشه در كدام اعتقادات دارد؟

سابقه نظريه پايان دنيا و نابودي زمين در دوران معاصر به دهه 1980 بازمي گردد كه بسياري از آمريكايي‌ها و " رونالد ريگان " رئيس‌جمهور وقت ايالات متحده و مشاوران خرافاتي او، اعلام كردند كه آتش بزرگ آخرالزمان در زمان آن ها اتفاق خواهد افتاد و حتماً شاهد نابودي زمين و پايان دنيا در دوران خود خواهند بود!



ثابتي: ضرورت استقلال رأي جنبش دانشجويي از احزاب در انتخابات رياست جمهوري

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به آفت‌هاي جنبش دانشجويي در برخي از دوره‌هاي گذشته انتخابات، گفت: وابستگي اندامي و سيستماتيك به احزاب، موجب بي‌حرمتي به جنبش دانشجويي است.

بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی: سیاسیون صحنه خدمت به مردم را با میدان رقابت برای کسب قدرت اشتباه نگیرند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور بیانیه‌ای تحلیلی درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی کشور منتشر کرد.

طي انتخاباتي؛ شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مشخص شد

اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی انتخاب و معرفي شدند.

پيكر پاك دو شهيد گمنام در دانشگاه صنعت نفت اهواز تشييع شد

تشکل‌های مختلف دانشجویی دانشکده نفت اهواز با صدور بیانیه‌‌ای مشترک از اقشار مردم به ویژه دانشجویان برای شرکت در تشییع شهدای گمنام در این مرکز آموزش عالی دعوت کردند.



نامه تشکل‌هاي دانشگاه اصفهان به آيت‌الله آملي لاريجاني: ثابت کنيد فشارهاي سياسي مانع گسترش عدالت در سطح جامعه نخواهد شد

امید است که دستگاه قضایی کشور، طبق وظیفه ذاتی و قانونی این قوه با قاطعیت تمام به گونه ای با این موضوع برخورد نماید که برای همگان ثابت شود که همه افراد جامعه، فارغ از آقازاده بودن یا نبودن، حقیقتاً در برابر قانون یکسانند و فشارهای سیاسی مانع از گسترش عدالت در سطح جامعه نخواهد شد.

واكنش بسيج دانشجويي امير كبير به اظهارات مطهري: دانشجويان اجازه نمی‌دهند تجربه فتنه 88 بار ديگر اتفاق بیفتد

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در واکنش به نامه اخير علي مطهري به آيت‌الله جنتي در مورد عملكرد فتنه‌گران بيانيه‌اي را منتشر کرد.

مطلوبي: ضرورت شناسايي و مقابله با عوامل جدايي حوزه و دانشگاه

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان با بيان اينکه وحدت حوزه و دانشگاه از ضروريات تداوم نظام اسلامي است، گفت: حوزه و دانشگاه بايد همواره در ساختار و تشکیلات خود بازنگری داشته باشند و آن را با علوم روز دنيا همراه کنند. چرا که در غير اين صورت اهداف اين وحدت ميسر نمي‌شود.

دانش جعفري: کنترل هزينه‌ها و افزايش درآمدهاي مالياتي از وابستگي به نفت مي‌کاهد

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: چنانچه دولت بر هزينه‌هاي دستگاه‌هاي دولتي کنترل داشته و بر افزايش درآمدهاي مالياتي اقدام نمايد مي توان از وابستگي به نفت کاسته و به تامين درآمدهاي مالي کمک کرد.

رمضان‌پور: مسئولان روند اسلامي شدن در دانشگاه‌ها را پيگيري کنند

معاون سياسي بسيج دانشگاه علم و صنعت گفت: مسئولان بايد با اتخاذ راهکارهاي مناسب روند اسلامي شدن در دانشگاه‌ها و وحدت ميان حوزه و دانشگاه را پيگيري و از حضور اساتيد سکولار با انديشه‌هاي غربي در دانشگاه‌ها جلوگيري کنند.

خسروپناه از فقدان بانک علمی علوم انسانی انتقاد کرد

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با تبیین ساحت‌های مختلف علوم انسانی گفت: تحول در علوم انسانی، امری تدریجی است که انسان را به وضعيت مطلوب می‌رساند.

دوران اصلاحات دانشجويان به دليل ممانعت از تخريب دفتر بسيج اخراج مي شدند

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله به همراه مسئول بسیج وقت دانشجویی در دوره اصلاحات برای ممانعت از تخریب دفتر بسیج دانشجویی، از دانشگاه اخراج و 5 سال از کنکور محروم شدند.

نوري: افتخار جنبش دانشجویی این است که گوش به فرمان مقام معظم رهبري باشد

عضو سابق شوراي مرکزي جامعه اسلامي دانشجويان گفت: افتخار جنبش دانشجویی این است که در پياده کردن اهداف و آرمان‌هايشان پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري هستند.



روستا آزاد: زندان عطاردي به حصر خانگي تبديل شد

رئيس دانشگاه شريف با اشاره به وضعيت مجتبي عطاردي گفت: با پيگيري‌هاي خود توانستيم زندان وي را به حصر خانگي تبديل کنيم، چرا که زنداني که در ابتدا عطاردي در آن به سر مي‌برد، محيط نامناسبي داشت.

کواکبیان: به عملکرد وزارت امور خارجه انتقاد داریم/ قشقاوی: انتقاد بدون پیشنهاد باعث جمود فکری می شود

بعد از ظهر امروز معاون کنسولي وزير امور خارجه و دبيرکل حزب مردم‌سالاري در دانشگاه شهيد بهشتي بر سر سياست‌هاي خارجي مناظره کردند.

ثابتي: خاتمي با تعيين پيش شرط‌ در توهم فرش قرمز است

مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس گفت: آقاي خاتمي قبل از تعيين پيش شرط بهتر است بداند که اگر قرار بود نظام براي اينها فرش قرمزي پهن کند در سال 88 مقابل اينها نمي‌ايستاد و اين پيام‌ها که از سوي ايشان صادر مي‌شود مردم را بيشتر با تئوري فکري او آشنا مي‌کند.

پرکره: وحدت حوزه و دانشگاه باعث تربيت نيروهاي وفادار به آرمان‌هاي اسلام مي‌شود

مسئول بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات گفت: تلفيق حوزه و دانشگاه باعث ايجاد حرکت‌هاي بزرگ در اسلامي‌سازي دانشگاه‌ها و تربيت نيروهاي وفادار به آرمان‌هاي اسلام شده و نيروهاي توانمندي را در اختيار جامعه قرار خواهد داد.

عضو هيئت علمي جامعه مصطفي العالميه عنوان کرد: ارتباط دانشگاه‌هاي ايران را با دانشگاه‌هاي جهان خوب ارزيابي مي‌کنم

استاد دانشگاه جامعه المصطفي العالميه با بيان اينکه ارتباط دانشگاه‌هاي ايران را با دانشگاه‌هاي جهان خوب ارزيابي مي‌کنم، گفت: اساتيد مسلمان بايد از هر فرصتي براي تعامل با يکديگر استفاده کنند که نمونه موفق آن در اجلاس اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي بروز يافت.

ضرورت‌هاي وحدت حوزه و دانشگاه از نظر فعالان دانشجويي

وحدت حوزه و دانشگاه چه هدفي را دنبال مي‌کند و آيا تاکنون اين مهم محقق شده است يا نه؟ نظر فعالان دانشجويي را بخوانيد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار