افتتاح نمايشگاه اسراي فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي در غزه

شبکه تلويزيوني العالم گزارش داد: نمايشگاه وضع اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در غزه افتتاح شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ اسماعيل هنيه نخست وزير ملت فلسطين در سخنراني خود در نمايشگاه اسرا و آزادگان فلسطيني در غزه خواهان آغاز انتفاضه سوم فلسطينيان در حمايت از اسراي فلسطيني در زندان هاي اسرائيل شد.

بسام العطار خبرنگار اين شبکه در غزه در گزارشي در اين زمينه افزود: انجمن اسراي آزاد شده در غزه نمايشگاهي را در حمايت از اسراي فلسطيني در غزه برگزار کرد. شمار زيادي از شخصيت هاي فلسطيني به ويژه اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين از اين نمايشگاه بازديد کرد. وي خواهان حمايت گسترده بين المللي از اسراي فلسطيني و تدوين راهبرد ملي فلسطيني با عنوان حفاظت از اصول، مقاومت و آزادي اسرا شد. در اين نمايشگاه تصاوير اسراي فلسطيني در داخل زندان هاي رژيم صهيونيستي به نمايش درآمده است.

 برگزار کنندگان اين نمايشگاه تصاوير ايمن الشراونه و سامر العيساوي دو اسير فلسطيني را در ورودي اين نمايشگاه نصب کردند. اين دو وارد اعتصاب غذاي نامحدود شده اند. اسراي فلسطيني از اهداف و آرمان هاي ملت فلسطين حمايت مي کنند و شايسته است کشورهاي عربي و اسلامي حمايت از اسراي فلسطيني از اولويت هاي خود بدانند.

هنيه گفت: تصاوير اسراي موجود در اين نمايشگاه بيانگر داستان ملت فلسطين و اسراي آنان و سرنوشت مبارک جهاد در سرزمين فلسطين است. از ملت فلسطين مي خواهم به تظاهرات و اعتراضات گسترده خود(عليه رژيم صهيونيستي) ادامه دهند.

اکرم الريخاوي يکي از اسراي آزاد شده فلسطيني گفت: گرفتن اين تصاوير در زندان بسيار سخت است ولي اسراي فلسطيني، زندانبانان صهيونيست را با گرفتن اين تصاوير به چالش کشيدند و توانستند اين تصاوير را خارج کنند تا ما بتوانيم از وضع زندگي آنان در دوره اسارت آگاه شويم.محمد فرج الغول يکي از اعضاي ارشد جنبش حماس گفت: ما خواهان حمايت از گروه هاي مقاومت فلسطيني هستيم تا به مانند مبادله پيشين اسراي فلسطيني، اسراي بيشتري آزاد شوند. به دليل اهميت زياد مسئله اسراي فلسطيني اين نمايشگاه با استقبال گسترده فلسطينيان روبرو شده است.





برچسب ها: غزه ، افتتاح ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار