نصيري‌زاده مطرح کرد

نقش موثر حوزه و دانشگاه‌ها براي پاسخگويي به نيازها و خواسته‌هاي جديد نسل جوان

دبيرکل مجمع متخصصين با تاکيد بر نقش موثر حوزه و دانشگاه‌ها براي پاسخگويي به نيازها و خواسته‌هاي جديد نسل جوان گفت: بايد با گفتمان پيشرفت و عدالت که متخصصين و نخبگان و حتي عناصري که در حوزه علميه حضور دارند، پاسخگوي نيازهاي جامعه بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "خسرو نصيري‌زاده" در اولين سفر انتخاباتي خود به مشهد مقدس در جمع پرشورمتخصصين، نخبگان و هيئات مذهبي ضمن اعلام شعار انتخاباتي خود اظهارداشت: "ايران جديد" شعار انتخاباتي‌ام است و اين شعار با توجه به اين موضوع که از سال 42 تا 92، در يک دوره پنجاه ساله حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري با تدابير حکيمانه خود اين دوره را با تدبير مديريت كرده‌اند، انتخاب شده است.

دبيرکل مجمع متخصصين ايران  با اشاره به اين موضوع که بايد به فکر برنامه‌ريزي پنجاه سال آينده کشور بود، افزود: نکته حائز اهميت اين مسئله آن است که در اين مدت چه افرادي کشور ايران را اداره خواهند کرد، در چارچوب منويات مقام معظم رهبري متخصصين، نخبگان و جوانان پيشتاز متعهد اين کشور، از اداره‌کنندگان نيم قرن آينده هستند.

وي ادامه داد: در طي 50 سال آينده حداقل شاهدحضور 6 رئيس جمهور در راس قوه مجريه کشور خواهيم بود، در اين دوره 50ساله، ايران 1404 را پيش رو خواهيم داشت.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: مقام معظم رهبري با آينده‌نگري سند چشم انداز بيست ساله را به رئيس جمهور و سران قوا ابلاغ کرد و تمامي متدهاي پيشرفت کشور را در آن سند مشخص كردند.

نصيري‌زاده با انتقاد از عدم توفيق در اين برنامه تصريح كرد: براي رشد اقتصادي کشور، نرخ رشد 8 درصدي پيش‌بيني شده بود اما متاسفانه اين شاخص محقق نشد؛ همچنين بايد در اين دوره شاهد بهره‌وري 2.5 درصدي نيز مي‌بوديم که متاسفانه به اين هدف نيز نرسيديم.

وي با اشاره به بهره‌گيري از قشر دانشجو و نخبه کشور اظهار داشت: در اوايل انقلاب، 175 هزار دانشجو داشتيم و امروز با افتخار اعلام مي‌کنيم که مرز دانشجويان و نخبگان کشورمان به بيش از 3 ميليون دانشجو در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي و نزديک به 6 ميليون متخصص و دانش‌آموخته دانشگاهي در داخل و خارج کشور رسيده است.

دبيرکل مجمع متخصصين افزود: کشور عزيز ما به برکت همين دانش آموختگان مي‌تواند وضعيت بسيار روشني براي 50 سال آينده کشور داشته باشد زيرا آينده از آن نسل‌هاي جوان و مبتکر کشور است.

وي افزود: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامي تاکنون شاهد 4 گفتمان در کشور بوده‌ايم، گفتمان دفاع مقدس، سازندگي، اصلاح طلبي و اصولگرايي ؛ اما گفتمان آينده کشور را رهبر معظم انقلاب گفتمان پيشرفت وعدالت اعلام کرده اند که ما ازآن به عنوان گفتمان توسعه مداري ياد مي‌نماييم.

نصيري‌زاده با تاکيد بر نقش موثر حوزه و دانشگاه‌ها براي پاسخگويي به نيازها و خواسته‌هاي جديد نسل جوان گفت: بايد با گفتمان پيشرفت و عدالت که متخصصين و نخبگان و حتي عناصري که در حوزه علميه حضور دارند، پاسخگوي نيازهاي جامعه بود.

دبيرکل مجمع متخصصين با اشاره به وضعيت اقتصادي کشور تصريح کرد: امروز در بين مسئولان و جامعه شاهد آن هستيم که گفته مي شود گروه 5+1 مانع رشد و پيشرفت کشور است ؛ اما بايد بگوييم 5+1 را بايد به بيکاري، تورم، رکود اقتصادي، تلاطمات ارزي، اشباع بازار کالاهاي مصرفي در کشور و مخصوصا اقتصاد نفتي اختصاص دهيم.

وي با اشاره به عدم اشتغالزايي در جامعه گفت: بيکاري بزرگترين و مهمترين معضل جامعه است زيرا بيشتر افراد کشور درمحدوده سني جوان در اين جامعه زندگي مي کنند با مشکل بيکاري مواجه هستند ؛ طبق آمارهاي ارائه شده تنها 4ميليون جوان بيکار دانشگاهي در کشور زندگي مي کنند.

نصيري زاده با اشاره به تورم و رکود اقتصادي کشور اظهارداشت: طبق آخرين نظر کارشناسان مستقل اقتصادي، تورم اين روزهاي کشور به 40درصد رسيده است، آيا با اين وضعيت مي‌توان به توليد پرداخت ؛ امروز اکثر سرمايه‌گذاران و شرکت‌هاي توليدي با مشکلي عظيم به نام رکود تورمي گريبانگير هستند، دولت آينده بايد براي رفع و درمان رکود اقتصادي در کشور سريعا برنامه‌ريزي واقع بينانه‌اي ارائه نمايد.

اين کانديداي دوره آتي رياست جمهوري افزود: بازار کشور ما تبديل به بازاري بکر براي کالاهاي مصرفي توليد کشورهاي ديگر شده است ؛ اگر به فکر رونق توليد ملي هستيم بايد اين وضعيت مهار شود تا توليدکنندگان کشورمان نيز بتوانند در بازار خودنمايي کنند.

نصيري زاده با اشاره به راضي نگاه داشتن اقليت‌هاي جامعه در کنار اکثريت نيز گفت: بايد به اين موضوع توجه ويژه‌اي داشته باشيم که در دموکراسي واقعي، استبداد اکثريت موضوعي رد شده محسوب مي‌شود ؛ اگر در جامعه مخالفاني حضور دارند بايد نقطه نظرات آنان را نيز جويا شويم و از انتقادات آنان بهترين بهره‌برداري را داشته باشيم زيرا با همين نظرات موافق و مخالف مي توانيم راهگشاي جديدي در وضعيت کنوني کشور باشيم

وي ادامه داد: در ايران جديد، گفتمان پيشرفت وعدالت، اولين و مهمترين اولويت به شمار مي‌آيد؛ ايجاد فضاي جديد براي اداره کشور توسط نسل جوان، افزايش توان حوزه‌هاي علميه براي پاسخگويي به نياز جديد افراد جامعه در حوزه‌هاي ديني، فرهنگي و اجتماعي واقتصادي؛ احيا تمدن ايراني و اسلامي؛ گسترش تعاملات بين‌‌‌المللي با دول غيرمتخاصم و حضور در بازار مصرف کشورهاي منطقه وصدور کالا وخدمات فني و مهندسي و گسترش فضاي ساير و توسعه روستايي و گردش آزاد نخبگان درنظام تدبير ملي و ساماندهي بخش خصوصي و کوچک سازي دولت و تامين آزادي‌هاي اساسي ملت، و افزايش مشارکت سياسي بانوان و نيز به رسميت شناختن اقتصاد مردم سالار از جمله مهمترين اهداف براي تحقق شعار "ايران جديد" است.

نصيري زاده با اشاره به فرصت‌سازي براي اقتصاد کشور نيز گفت: ما كشور پهناوري داريم که 15 همسايه آبي و خاكي داريم؛ همچنين ايران کريدوري کم هزينه براي انتقال منابع انرژي است.

وي افزود: بر همين اساس است كه تاکيد مي‌کنيم امروز نفت عربستان تا 50 سال آينده تمام مي‌شود به دنبال اين هستند كه ايران را جايگزين عربستان كنند؛ از نظر ژئوپولتيك ايران را كريدوري كم‌هزينه براي انتقال انرژي مي‌دانند به ويژه اروپا به گاز ايران نياز دارد و ساير كشورهاي جهان بر همين اساس مي‌خواهند ايران را شريك تجاري خود قرار دهند. همه تلاش‌ها هم بر اين است خوشبختانه ايران هم حاضر است، اما ما شرايطي خاص داريم و اين شرايط خاص اين است، عدم سلطه‌پذيري و سلطه‌جويي؛ اين هم نكته‌يي كه مردم ايران بايد بدانند كه به ثروتمندترين كشور جهان تبديل مي‌شوند. لذا بايد به استقبال اين بروند، متخصص‌‌ها بايد خودشان را دراين زمينه آماده كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار