احتمال خاموشی همیشگی جعبه سیاه کشتار خمرهای سرخ +عکس

پس از گذشت چند سال و از میان رفتن دیکتاتوری این گروه، رسیدگی به جنایات خمرهای سرخ کم کم آغاز شده و سردسته های آنها، در دادگاههای کامبوج به پای میز محاکمه رفته اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خمرهای سرخ نامی است برای گروهی که در دهه هشتاد قرن بیستم بر کشور کامبوج حکومت می ‌کرد. خمرهای سرخ از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ میلادی حاکم بودند. روش حکومتی آنها به گونه ‌ای بود که منجر به نسل کشی و قتل‌عام میلیونها نفر شد.

رهبران خمرهای سرخ تحصیلکردگان در کشور فرانسه بودند و از میان آنها پل پوت شناخته‌شده ‌تر بود که در سال ۱۹۹۸ درگذشت.

اما پس از گذشت چند سال و از میان رفتن دیکتاتوری این گروه، رسیدگی به جنایات آنها کم کم آغاز شد و سردسته های آنها، در دادگاههای کامبوج به پای میز محاکمه رفته اند.

یکی از مهمترین این افراد، وزیر امور خارجه سابق رژیم خمرهای سرخ است که چندی است مورد بازجویی قرار گرفته است. اما او که 87 سال سن دارد در وضع بحرانی به سر می برد که این مسئله در خصوص اینکه وی و همدستانش در دادگاه پیش از محاکمه شدن بمیرند، نگرانی هایی به وجود آورده است .



این فرد با نام "ایئنگ ساری" به اتهام نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در دادگاه پنوم پن که تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار دارد، حاضر شده است و قرار است به همراه "خیو سامفان" 81 ساله رئیس این رژیم و "نوئون چئا" 86 ساله برادر او محاکمه شوند.

برادر خیو سامفان فرد شماره دو و ایدئولوگ رژیم خمرهای سرخ بود است و وکلای وزیرخارجه سابق خمرها اعلام کرده اند که وضع او بحرانی است و دیگر نمی تواند غذا بخورد.

اگرچه مقامات این دادگاه از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده اند اما نگرانی ها از اینکه این فرد بدون اینکه زوایای ناگفتنی این پرونده را افشا کند از دنیا برود، افزایش یافته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار