بیرجند/

خراسان جنوبی؛ ششمین استان بیابانی کشور

خراسان جنوبی ۰.۱۵ درصد از مساحت بیابانهای جهان و ۶.۲ درصد از مساحت بیابانهای کشور را به خود اختصاص داده است که در سال جاری ۶۸۵ هکتار از بیابان های استان به منظور بیابان زدایی؛ نهال کاری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بيرجند ، خراسان جنوبی در کمربند خشک و نیمه خشک واقع شده و اقلیم آن به صورت خشک و سرد (در شمال) تا خشک و معتدل (در جنوب) است. علاوه بر شرایط خشک و نیمه خشک حاکم بر استان؛ کاهش بارندگی در اغلب سال ها منجر به وقوع خشکسالی های شدید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 63.35 درصد مراتع استان فقیر، 12.39 درصد بیابانی، 6.76 درصد جنگلی، 10.3 درصد بیشه زار و درخچه زار و 7.18 درصد مراتع خوب و متوسط است.

حبیب الله شریفی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون 129 هزار هکتار عملیات نهال کاری در بیابان های استان انجام شده که 685 هکتار در سال جاری بوده است، افزود: 13 هزار هکتار بذرکاری و 13 هزار هکتار مدیریت روان آبهای سطحی نیز به منظور بیابان زدایی انجام شده است.

وی درخصوص مراتع استان نیز تصریح کرد: 3 هزار و 254 هکتار بوته کاری از سال 84 تاکنون انجام شده که 70 هکتار مربوط به سال 91 است./ع

برچسب ها: ششمین ، استان ، بیابانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.