شهردار سبزوار:

75 درصد از اراضی کمربند شرق سبزوار تملک شده است

شهردار سبزوار از تملک 75 درصد از اراضی کمربند شرق سبزوار خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین مقصودی صبح امروز در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان که در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با بیان این‌که احداث کمربندی شرق سبزوار در سفر اول هیئت دولت به استان خراسان‎ رضوی توسط وزیر وقت مسکن و شهرسازی تعیین شد، افزود: در سفر و بازدید از محل مذکور عنوان شد که این اراضی، اراضی ملی است و برای تملک آن باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اظهار این‌که در حال حاضر حدود 75 درصد از اراضی کمربندی شرق تملک شده است، خاطرنشان کرد:خسارت پرداختی به مردم از سوی شهرداری 12 میلیارد تومان مشخص شده بود که خوشبختانه تاکنون 10 میلیارد تومان از این خسارت‎ها پرداخت شده است.

شهردار سبزوار احداث این کمربندی را اقدام بزرگی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری دانست و یادآور شد: با احداث این کمربندی نه تنها از ورود ماشین‎های سنگین به داخل شهر جلوگیری می‎شود، بلکه حاشیه‌نشینی نیز کنترل می‎شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با توقف احداث پارکینگ سبزوار، تصریح کرد: چندی پیش زمینی پشت مسجد جامع با اعتباری بالغ بر 1,5 میلیارد تومان خریداری و تملک شد و هم‌اکنون نیز مورد استفاده شهروندان سبزواری قرار گرفته است.

شهردار سبزوار با بیان این‌که در سال آینده دو میلیارد تومان از بودجه شهرداری اختصاص به ایجاد پارکینگ یا خرید زمین جهت احداث پارکینگ دارد، ادامه داد: اولویت ما خرید زمین برای پارکینگ است و معتقد هستیم با ایجاد فضاهای روباز 50 درصد از هزینه‌های مورد نیاز ساخت و احداث یک پارکینگ طبقاتی کاهش می‌یابد، البته این بدان معنی نیست که احداث پارکینگ‌های طبقاتی را فراموش کنیم.

مقصودی با اشاره به تقدیر استانداری خراسان‌رضوی از شهرداری سبزوار در رابطه با حفظ آثار تاریخی مانند تپه دامغانی‌ها، خاطرنشان کرد: آثار و ابنیه تاریخی شناسنامه و هویت شهر هستند و با جدیت از این پیشینه حمایت کرده و برای احیای آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به تغییر چهره شهر در 1,5 سال اخیر، این مهم را مدیون همکاری مردم و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط مدیران قبلی بیان کرد.

مقصودی بودجه 18 ماه قبل این نهاد مردمی را 18 میلیارد تومان عنوان کرد و ضمن اعلام افزایش آن به 105 میلیارد تومان در سال آینده، اظهار داشت: بودجه امسال 60 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با همراهی و همکاری مردم در پرداخت عوارض، 77 میلیارد تومان وصول شده است.

وی همچنین به برخی اقدامات 1,5 ساله شهرداری اشاره کرد و بازگشایی 15 خیابان، احداث 14 پارک محله، احداث پارک هفت هکتاری سلامت، شهربازی جدید، کمربندی، آیلندگذاری 11 هزار متری، 55 هزار متر مربع سنگ فرش، آسفالت 51 هکتار از فضای شهری، جداسازی 80 درصد آب فضای سبز از آب شرب سبزوار، احداث کارخانه کمپوست، آرامستان جدید بهشت رضوان و ... را از اهم این اقدامات برشمرد.

شهردار سبزوار با اشاره به تأسیس سه سازمان مدیریت پسماند، میادین و آرامستان، از طی مراحل اولیه برای تأسیس سازمان‌های فرهنگی ـ هنری و توسعه و عمران شهری نیز خبر داد.

مقصودی با بیان این‌که دروازه توسعه و عمران شهری زمانی گشوده می‌شود که با انتقادات، افکار و نظریات متفاوت همراه شود، خواستار مشارکت همه مردم در عمران و آبادانی شهر سبزوار شد و گفت: شهرداری نهادی مردمی است و متعلق به طیف خاصی نیست، سبزوار باید توسط مردم این شهر در حد نامش ساخته و به نسل‌های آینده تقدیم شود.
برچسب ها: سبزوار ، شهرداری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.