تبریز/

شمشیرباز تبریزی نشان نقره شمشیربازی آسیا را از آن خود کرد

فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز اسلحه سابرکشورمان، پس از کسب مدال طلای جام جهانی، مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا را هم به خود اختصاص داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا با حضور بیش از 850 شرکت کننده در دو رده سنی جوانان و نوجوانان و دو بخش دختران و پسران در تایلند در حال برگزاری است و در این رقابت ها فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان ابتدا در جدول مقدماتی حریفانی از هند، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی ،ازبکستان و امارات متحده عربی را شکست داد و با اقتدار با برد تمامی حریفان خود در این بخش به عنوان نفر نخست از جدول خود صعود کرد و به دلیل کسب این نتیجه در بین 64 نفر با قرعه استراحت مواجه شد.

وی در بین 32 نفر نماینده سنگاپوررا شکست داد تا برای ورود به مرحله یک شانزدهم در برابر حریف قدرتمند کره قرار گیرد که در این بخش نیز موفق شد با از میان برداشتن وی به جمع هشت شمشیرباز برتر آسیا بپیوندد.

باهر در مرحله یک چهارم پایانی نیز شمشیرباز قدر ویتنامی را مغلوب توانایی های منحصر به فرد خود کرد و به این ترتیب کسب مدال خود را در این از رقابت ها مسجل کرد.

وی پس از شکست سنگین 15 بر 8 حریف ویتنامی به مرحله نهایی راه یافت و در آنجا در یک بازی حساس ونزدیک تنها با اختلاف 2 امتیاز(15 بر 13) بازی را واگذار کرد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت.

در رقابت های انفرادی اسلحه سابر قهرمانی جوانان آسیا 68 شمشیرباز حضور داشتند که ژاپن اول شد، فرزاد باهر ارسباران از ایران به مقام دوم و مدال نقره دست یافت و شمشیربازان چین و ویتنام مشترکا سوم شدند.

برای نخستین بار شمشیربازان کره ای و قزاق که جز نامداران این اسلحه در آسیا محسوب می شوند از کسب مدال بازماندند/س

 

برچسب ها: شمشیرباز ، تبریز ، نقره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.