آل هاشم:

"دافوس" توانايي طراحي عمليات‌هاي گوناگون در تمام شرايط جغرافيايي را دارد

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: از جمله ويژگي‌هاي دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش(دافوس) توانايي طراحي عمليات‌هاي گوناگون در تمام شرايط جغرافيايي است كه البته اين دانشگاه اين مهم را در دوران دفاع مقدس و با طراحي عمليات‌هاي بزرگي مانند بيت‌المقدس، فتح‌المبين، طريق‌القدس و ثامن‌الائمه به اثبات رسانيد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدمحمدعلي آل‌هاشم" رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ديدار فرمانده و فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي بيست و دوم و همچنين ششم حرفه‌اي دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران(دافوس) با اشاره به اهميت اين دانشگاه در آموزش و تربيت مديران ارشد و فرماندهان عالي رتبه نظامي افزود: دافوس يكي از حساس‌ترين مراكز آموزش عالي نظامي است و فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه كه در واقع از فرماندهان عالي رتبه نظامي در آينده خواهند بود از افتخارات نظام و ميهن اسلامي هستند، چرا كه در كنار فراگيري علم و دانش به تحصيل تقوا و پرهيزكاري پرداخته‌اند.

وي در ادامه به ويژگي‌هاي اين دانشگاه پرداخت و تصريح كرد: دافوس مركز تربيت مرداني مصصم با اراده‌هايي پولادين است و تأكيد بر تربيت اسلامي، ارتقای دانش و بينش نظامي و علمي دانشجويان با توجه بر مباني عقيدتي سياسي و وجود فرماندهاني مومن و متعهد از ويژگي‌هاي بارز اين دانشگاه عالي نظامي است كه نقش موثري در دوران دفاع مقدس ايفا کرد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش نقش اين دانشگاه را در شرايط كنوني بسيار حساس و موثر دانست و افزود: در اين شرايط كه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با انواع تهديدات و تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي قصد جداسازي ملت از نظام را در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال آينده درذهن خود  مي‌پرورانند، شما فرماندهان و مسئولين وظيفه داريد تا با ارائه راهكارهايي مناسب در اين عرصه نيز همانند دوران دفاع مقدس كشور را از گزند نامحرمان مصمون نگاه داريد.

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه اين ديدار به منويات مقام معظم رهبري درباره اهميت و جايگاه علم، جهاد و ايمان اشاره و خاطرنشان كرد: بايد در عرصه علم و دانش لحظه‌اي برخود خستگي راه ندهيم، چرا كه تركيب علم و دانش و اراده مستحكم، انساني را مي‌سازد كه مي‌تواند دنيا را متحول سازد.

آل‌هاشم در پايان سخنان خود مطالبي را در خصوص انتخابات رياست جمهوري سال آينده و حضور پرشور حداكثري در انتخابات جهت ناكامي دشمنان نظام مطرح و توصيه‌هايي را در اين رابطه به فرماندهان ارائه کرد.

گفتني است در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ "حسين وليوند" فرمانده دافوس، گزارشي از روند فعاليت‌ها و برگزاري دوره‌هاي آموزشي در اين دانشگاه ارائه کرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار