9/ كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب در فاصله 22 خرداد تا 22 بهمن 88؛

خاتمی در همین دانشکده هو شد/ لطف کنید و علامت مدنیت را سوی ما پرت نکنید

برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه (  26 و 27 مهر ماه 88) را بررسي کرده است.


یک‌شنبه، 26 مهر، وقتي که موسوي بعد از جلسه با عسگراولادي بيانيه دهم خود را نيز صادر کرد

واحد مرکزی خبر اعلام کرد: (در اقدامی تروریستی سردار نور علی شوشتری جانشین فرمانده  نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرار گاه قدس، سردار محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و مرادی فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین(ع) به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی زمانی به وقوع پیوست که این گروه از فرماندهان در تدارک برگزاری همایش وحدت میان عشایر شیعی و سنی کشور بودند. 

در مجموع آمار شهدا و زخمی‌های حادثه‌‌ی تروریستی سرباز به 57 نفر رسیده است).

حبیب‌الله عسگر‌ اولاد‌ی دبیر اسبق حزب موتلفه در نشست مطبوعاتی خود گفت: "ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی، و خاتمی فتنه‌گر هستند که از آنان سوء استفاده می‌کنند و آنها را در شرایطی قرار داده‌اند که واکنش‌هایی این چنینی داشته باشند."

وی ادامه داد: "من خود پس از جریانات اغتشاشات خیابانی با حجت‌الاسلام کروبی دیدار داشتم و درد دل صمیمانه‌ای کردیم، چون سال‌های زیادی با ایشان کار کرده‌ام، از او پرسیدم می‌خواهید کجا قرار بگیرید داخل نظام یا خارج از نظام؟ من معتقدم کروبی گم شده است و باید کوشش کنیم که او خودش را پیدا کند. وی با تاکید بر اصرار آیت الله مهدی کنی بر دیدار با کروبی گفت:" ایشان به من توصیه کردند با کحروبی صحبت کنم و من نیز به دیدار کروبی رفتم و کروبی بسیار با محبت و دوستانه با من برخورد کرد و ما به دنبال ایجاد وحدت در میان گروه‌های سیاسی هستیم".

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم راجع‌ به کروبی، خاتمی و موسوی ظلم کنیم، افزود: "این افراد سالیان زیادی به کشور خدمت کردند، و اینها در نظام ارزش دارد. موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده‌ انقلاب‌اند و آنها را مفت به دست نیاورده‌ایم که آنها را مفت از دست بدهیم".

 وی با اشاره به اغتشاشات و اختلافات بعد از انتخابات، تصریح کرد: " هیچ تقلب و تخلفی در انتخابات رخ نداد کما اینکه مقام معظم رهبری برای بررسی مجدد صحت انتخابات دستوراتی را دادند و صحت انتخابات مجدد بررسی شد‌.‌"

 وی با اشاره به اعتراضات برخی نامزدها به نتیجه انتخابات گفت: "من با مهندس موسوی که زمانی وزیر بازرگانی ایشان بودم، پس از انتخابات دیدار صمیمانه‌ای داشتم و به وی نیز ثابت شده که در انتخابات تقلبی رخ نداده و موضوع تنها ذهنیت سازی اطرافیان وی است".

وی با اشاره به اقدام مقام معظم رهبری در خصوص تمدید مدت بررسی و نظارت بر نتیجه‌ انتخابات ریاست جمهوری، گفت:" پس از این موضوع در مورد اتفاقاتی که رخ داد، من به همراه چهار نفر دیگر با مهندس موسوی صحبت کردیم.

ایشان در آن جلسه صحبت‌های ما را پذیرفتند و حتی وقتی ما تا جلوی در آسانسور می آمدیم لطف کردند و آمدند، ما هم به ایشان گفتیم این دفعه ما خودمان به دیدار شما آمدیم، دفعه‌ دیگر هم اگر شما ما را دعوت کنید، خواهیم آمد. 

ایشان قول دادند، اما  فردای آن روز بیانیه‌ شماره 10 خود را صادر کردند و در واقع جلسه‌ای که ما با ایشان داشتیم کان لم یکن‌ شد‌".

 وی گفت: "حرف تازه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زده ا‌ند، این است که من دولت را مشروع می دانم‌".

وی با بیان اینکه آيت‌‌الله هاشمی رفسنجانی انصافا سردار بزرگی است، تاکید کرد: "به حقیقت می‌توان گفت که ایشان سردار قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و در نهایت سردار بزرگ جمهوری اسلامی است.

من برای خانواده‌های ایشان هم احترام قائلم، اما به نظرم باید یک‌بار برای همیشه برخی ابهامات درباره خانواده‌ ایشان پاک شود: چرا که وقتی کسی در راس دو بال پرواز رهبری یعنی مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، در رابطه با اطرافیانش نباید ابهامی وجود داشته باشد‌". 

محسن مخملباف در نامه‌ای سر گشاده خطاب به رئیس جمهور امریکا، نوشت: "آقای اوبامای عزیز..... ما ایرانی‌ها نشان داده‌ایم آنچه را طی 56 سال به سبب کودتای آمریکایی‌ها بر ما گذشت، نتوانستیم به راحتی فراموش کنیم، چرا که در این 56 سال لااقل سه نسل از ایرانی‌ها به جای تجربه‌ دموکراسی و آزادی درگیر تبعات استبدادی آن کودتا در دوران شاه و عکس‌العمل به آن کودتا در پس از انقلاب بوده‌اند.

اما اکنون پس از تجربه‌ای دردناک و در عین حال آموزنده به آنجا رسیده‌ایم که بتوانیم شما را ببخشیم.

از سویی درک می کنیم که حمله به سفارت آمریکا و گروگان گیری کارمندان از سوی جوانان انقلابی ما، ملت شما را عمیقا رنجانده است و فراموش کردن آن برای شما بسیار دشوار است، به سهم خود از شما عذر می‌خواهیم و امیدواریم که ما را ببخشید.

ما پیشنهاد می کنیم ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها به جای تصحیح گذشته، روابط امروزمان را به خاطر آینده تصحیح کنیم.

ما به شما پیشنهاد می کنیم روز 13 آبان را به عنوان روز دوستی ملت‌های ایران و آمریکا اعلام کنیم.
 
 
دوشنبه، 27 مهر، صفارهرندي در دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران/ شما، خاتمی محبوب خود را نیز در همین دانشکده هو کردید

ایسنا نوشت: اکبر اعلمی از حامیان میر‌حسین موسوی در دانشگاه امیرکبیر در مناظره با ناصر قره باغی، گفت: "اگر امروز شهیدان باکری و همت بودند، از کشته شدن فلسطینی‌ها به دست صهیونیست‌ها ابراز انزجار می کردند و این امری طبیعی به شمار می‌رود".

ایسنا در جايي ديگر اعلام کرده بود: محمدحسین صفار هرندی با حضور در دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران در ابتدای سخنان خود در واکنش به هیاهوی حامیان موسوی گفت:" این کار عادت تاریخی دوستان شما است و حتی به یاد دارم که شما، خاتمی محبوب خود را نیز در همین دانشکده هو کردید. البته این کار زمانی آغاز شد که خاتمی به انحراف اصلاحات اشاره کرد‌".

وی با انتقاد از شعار‌هایی که 24 میلیون رأی‌دهنده به احمدی‌نژاد را فریب خورده می‌خواند، تصریح کرد: "من پیشنهاد می‌کنم دوستان بسیج با هزینه‌ شخصی بنده زمینه‌ مسافرت این دوستان به مناطقی در جنوب کرمان را فراهم کنند تا تفاوت دولت نهم را با دولت‌های قبلی درک کنند.

شهرستانهایی در جنوب کرمان وجود داشت که قبلا آسفالت هم نداشت اما در دولت نهم آسفالت شد و در همان جاها نود درصد از مردم به احمدی‌نژاد رأی دادند. صفار هرندی همچنین در خصوص شعار مرگ بر دیکتاتور، اظهار داشت: سئوال ما این است که طرفداران آمریکا در دنیا چه کسانی را دیکتاتور می‌دانند؟ کاملا مشخص است که هر کسی که در مقابل آمریکا بایستد حتی اگر از جانب مردم انتخاب شده باشد از طرف حامیان آمریکا لقب دیکتاتور را می گیرد. در آمریکا که بوش با اختلاف اندکی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، کسی او را دیکتاتور نمی‌نامد اما در ایران برخی اختلاف یازده میلیونی آرا را نادیده می گیرند که باید گوش و چشم خود را در مقابل این بدیهیات باز کنیم"

در ادامه برنامه زمانی که صفار هرندی از تلاش موسوی برای پایان فضاحت‌های موجود سخن میژ‌گفت، یکی از حامیان موسوی لنگه کفشی را به سوی جایگاه پرت کرد که در بین راه بر سر دانشجویان دختر فرود آمد که صفار نیز در واکنش به این حرکت، در حالی که لبخند به داشت گفت: " لطف کنید و علامت مدنیت را سوی ما پرت نکنید" در این هنگام دانشجویان لنگه کفش پرت شده را به روی جایگاه برده و تحویل صفار دادند و او نیز در حالی که لنگه کفش را در دستان خود گرفته بود، گفت:" صاحب این کفش بعد از جلسه بیاید و کفشش را تحویل بگیرد." دانشجویان بسیجی در همین زمان شعار " آزادی اندیشه، با لنگه کفش نمی شه" را در سالن فریاد زدند.

صفار ادامه داد: " من از اهانت‌های شما ناراحت نمی‌شوم، زیرا شما به این اهانت کردن عادت کردن‌ها عادت دارید و زمانی در همین دانشگاه به خاتمی هم اهانت کردید".

بعد از صفار هرندی ناصر قره باغی کارشناس مسائل سیاسی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: " اگر شبهات در خصوص تقلب واقعیت دارد، چرا موسوی که بیش از سی هزار نماینده در صندوق های اخذ رای داشت، چرا کسی تاکنون یک برگ سند در مورد آن ارائه نکرده است؟ شما می توانید با همین نمایندگان صحبت کنید که پای تعرفه‌ها و صورتجلسه‌ها را نیز امضا کردند تا دریابید که واقعاً تقلبی بوده است یا خیر؟ اگر کسی به دنبال خود سانسوری باشد، خود را به خواب زده و نمی توان این فرد را بیدار کرد. بنده پیشنهاد می‌کنم که شما خود موسوی را به دانشگاه بیاورید تا دلایلش را برای شما مطرح کند، چرا که آن زمان خواهید دید که وی در خصوص تقلب حرفی برای گفتن ندارد." وی در ادامه در پاسخ به شعار مرگ بر دیکتاتور حامیان موسوی اظهار داشت:" دیکتاتور کسی است که شب انتخابات خود را رئیس جمهور می‌نامد و تاکنون نیز هیچ سندی در مورد ادعای دروغ خود مبنی بر تقلب ارائه نکرده است.
 
محمد علی مشفق مدیر کل انتخابات وزارت کشور در دولت اصلاحات، طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:" اظهارات‌ آقای دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اصلاح نظام فعلی انتخابات و جایگزینی کمیسیون ملی انتخابات به جای وزارت کشور و دستگاه اجرایی پدیده ای امیدوار کننده، راهگشا و عبور دهنده از ساختارهای ناکارآمد و به واقع دولتی در عرصه ی اجرای قانون و برگزاری انتخابات است"
 

طرح وحدت ملی یک فتنه جدید است

میر حسین موسوی در گفتگویی ویدیویی که سایت کلمه آن را منتشر ساخت، در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد طرح وحدت ملی چیست؟ اظهار داشت: " یک عده ای با انگیزه‌های گوناگون و گاه با انگیزه‌های خیر به دنبال این بودند که آیا می شود در گفتگوهای افراد سیاسی دامنه تنش ها را کم کرد یا نه؟ در این باره یک طرحی آيت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند. یک موقعی هم بحث این شد که آیت الله مهدوی کنی در این باره نظریاتی دارند. من در جریان پیشنهادی که آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه مطرح کردند و بعد پیشنهاداتی که تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایشان کردند هستم و همچنین از طریق رسانه ها در جریان صحبت هایی هستم که انتساب داده می شود که حضرت آیت الله مهدوی کنی و دیگران مطرح کرده اند و گاهی هم دیده ام که دیگران و افرادی با نیت های خیر چنین مسئله ای را مطرح می کنند، ولی تماس مستقیمی در این رابطه با بنده گرفته نشده و نه نامه نگاری صورت گرفته و نه مذاکره ی رسمی در این رابطه گرفته است کلاً در این رابطه کاری انجام نشده است.

روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس، در جمع خبرنگاران، طرح وحدت ملی را طرحی انحرافی خواند و درباره طرح آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضعیت کشور گفت: " اگر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی صادق است، دست از حمایت از متخلفین بردارد تا در این صورت جامعه به وحدت برسد" حسینیان در پاسخ به سوال دیگری که به حکمیت مهدوی کنی اشاره داشت، تصریح کرد:" نباید ساده اندیشی کنیم. طرح مباحثی مبنی بر این که این افراد به حکمیت آقای مهدوی کنی پایبند هستند، ساده اندیشی است. کسانی که در مقابل قانونی اساسی ایستادگی کردند، به حکمیت آقای مهدوی کنی هم پایبند نخواهند بود" وی با بیان این که ملاک ا برای وحدت و تفاهم باید مشخص باشد، گفت: " ما با چه کسانی می خواهیم وحدت ملی داشته باشیم؟ با کسانی که کشور را به آشوب کشیدند؟

چطور می توان با کسانی که در مقابل نظام ایستادگی کردند وحدت کرد؟ حسینیان در پاسخ به این سوال که ملاک ای وحدت از نظر شما چیست؟ گفت: " ملاک های وحدت همان هایی بود که آن ها در مقابلش ایستادند. مگر رهبری بارها تاکید نکردند که به قانون تن دهید، اما آن ها جزء قانون گریزی چه کاری کردند؟" وی در پاسخ به سوالی که به طرح هاشمی رفسنجانی برای اعمال وحدت اشاره داشت گفت: " من این طرح را طرح انحرافی می‌دانم مجرمینی که روزی باید به جرمشان رسیدگی شود، این طرح ها را مطرح می‌کنند"
 
خبرنگاری به حسینیان گفت که آیت مهدوی کنی و آیت الله مکارم شیرازی نیز درباره لزوم وحدت ملی تاکیداتی داشته اند که او در پاسخ گفت: " هیچ کس با وحدت ملی مخالف نیست. مهم این است که کسی مثل آقای رضایی که یک روز طرح دولت ائتلافی را در مقابل حکومت مطرح می کند،امروز از کجا خط می گیرد که باز دنبال وحدت ملی است" وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان این است که آقای رضایی از آقای هاشمی رفسنجانی خط می گیرد، پاسخ داد: " قطعاً همین طور است زمانی خوارج شعار می دادند که ( لا حکم الا لله) حرف آن ها درست بود، اما چه کسانی آن را مطرح می کردند؟

امام علی (ع) همان زمان گفتند که حرف آن ها کلمه حقی است که باطل آن را غضب کرده است. امروز هم کسانی وحدت ملی را مطرح می‌کنند که وحدت کشور را به هم زدند. آن ها نه تنها وحدت کشور را از نظر عملی به هم زدند و باعث آتش سوزی و خونریزی شدند بلکه آنها باید جواب دهند که چرا این گونه عمل کرده اند." حسینیان با بیان این که این افراد مجرم هستند و باید با ان ها برخورد قانونی شود، محسن رضایی را بازیچه دست دیگران خواند و گفت: " محسن رضایی هم ابتدا تخلف کرد و نتیجه انتخابات را نپذیرفت و بعد بار دیگر آن را نپذیرفت او نباید با طرح این مسائل خود را ضایع کند" حسینیان با بیان این که همه باید زیر پرچم جمهوری اسلامی بیایند، گفت: " کسانی که از زیر این پرچم رفته اند، باید توبه کنند و به دامن جمهوری اسلامی بازگردند نه این که طلبکار باشند و بگویند که بیایید با ما مذاکره کنید".

وی خاطر نشان کرد: " طرحی که توسط این افراد به عنوان طرح وحدت ملی مطرح شده است یک فتنه جدید است برای گریز از تخلفاتی که صورت داده اند"

اين گزارش ادامه دارد ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار