وزير علوم تاكيد كرد:

بايد راه كاري براي هم زماني انتخابات با امتحانات انديشيده شود

هر دانشجو، استاد و یا کارمندی حق دارد در هر ستادی که تایید می‌شود و در معرض رای مردم قرار می‌گیرد، فعالیت کند و هیچ کس حق ندارد به او معترض شود و اعمال سلیقه در این بخش ممنوع است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر کامران دانشجو امروز در مراسم نشست روسای دانشگاه‌ها که در محل دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی برگزار شد، در خصوص تلاقی امتحانات دانشجویی با انتخابات، گفت: یک مشکلی که در زمان انتخابات در هر چهار سال یک بار به وجود می‌آید، این است که زمان انتخابات به امتحانات دانشجویی برمی‌خورد که در این راستا باید راهکاری ایجاد شود، چرا که حق دانشجو و استاد است که با خیال راحت در انتخابات شرکت کند.


وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید به عنوان قشر نخبه و پیش‌رو در جامعه به شمار می‌روند، تاکید کرد: بر این اساس این دو قشر باید فعالانه در زمان انتخابات حضور داشته باشند و ما نیز درصدد هستیم که بین انتخابات و امتحانات تعادلی ایجاد کنیم تا دانشجویان و اساتید بتوانند فارغ از دغدغه امتحانات، فعالیت داشته باشند.


وزیر علوم با بیان اینکه احتمال دارد که انتخابات به دور دوم نیز بر خورد و طولانی نیز شود، گفت: بنابراین بهتر است که قانونگذار در این زمینه فکری کند، چرا که همه انتخابات ریاست جمهوری به ترم دوم که ترمی دست و پا شکسته است، بر می‌خورد.


دانشجو همچنین خطاب به روسای دانشگاه حاضر در جمع، تصریح کرد: تا زمان انتخابات در هر گوشه و هر فعالیتی که انجام می‌دهید، اگر فکر می‌کنید انعطاف نیاز است، منعطف باشید، ولی این انعطاف در چارچوب ضوابط و مقررات باشد.


وی اضافه کرد: روسای دانشگاه‌ها باید شرایط را برای حضور دانشجویانی که می‌خواهند در ایام انتخابات فعال باشند، فراهم کنند؛ چرا که دانشجویان باید برای فعالیت و مشارکت در انتخابات ترغیب شوند.


وزیر علوم تاکید کرد: هر دانشجو، استاد و یا کارمندی حق دارد در هر ستادی که تایید می‌شود و در معرض رای مردم قرار می‌گیرد، فعالیت کند و هیچ کس حق ندارد به او معترض شود و اعمال سلیقه در این بخش ممنوع است.


دانشجو ادامه داد: فردی که از طرف شورای نگهبان انتخاب می‌شود، از طرف نظام در معرض رای مردم قرار دارد، اما در بحث فعالیت‌های دانشگاهی باید توجه داشت که دانشگاه، ستاد انتخاباتی نیست و هیچ کس نباید این محیط را با ستاد انتخاباتی اشتباه گیرد. دانشگاه محل میتینگ انتخاباتی نیست، بلکه دانشگاه‌ محل تضارب اندیشه‌هاست.


وی خطاب به کاندیداها نیز گفت: کاندیداها در ستادهای انتخاباتی خود هر چه می‌خواهند با ژست‌های مختلف عکس بگیرند، اما دانشگاه محل این کار نیست و شان دانشگاه این نیست، اینکه تنها از محاسن صحبت گفته شود، اقدامی است که در ستادها صورت می‌گیرد و دانشگاه این‌گونه نیست و در دانشگاه هم برای محاسن باید راهکار ارائه شود و هم نقد در دانشگاه‌ها باید منصفانه باشد.

دانشجو خطاب به روسای دانشگاه‌ها، گفت: رییس دانشگاه باید تشریح فضای کشور و باید و نبایدها در این فضا را مشخص کند و التزام به فعالیت‌ها در چارچوب مقررات و ضوابط باید به عنوان گفتمان حاکم در دانشگاه باشد.


وی همچنین خطاب به روسای دانشگاه‌ها، متذکر شد: نباید نسبت به حضور یک گروه در دانشگاه‌ تمایل نشان دهید و نسبت به گروه دیگر تمایلی نشان ندهید و یا اینکه برای یک گروه که مورد نظر شما نیست، سخت بگیرید و برای گروه دیگر آسان که این موارد خارج از عدالت است.


به گفته وزیر علوم، دانشگاه باید از دخالت گروه‌های خارج از دانشگاه، حفظ گردد و اگر حفظ وحدت و انسجام در درون دانشگاه نباشد، از آن سوء‌ استفاده می‌شود.


برچسب ها: علوم ، دانشگاه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار