استاندار آذربایجان شرقی گفت:‌ برای اسکان زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی به خصوص در محدوده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان بیش از 30 هزار سقف ساخته شده است.

علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در مورد زلزله اخیر در این استان گفت: بر اثر وقوع زلزله اخیر در محدوده‌ شهرستان‌های استان تبریز به خصوص در محدوده اهر، هریس و ورزقان که شعاع 5 هزار کیلومتری را شامل می‌شود بیش از 20 هزار خانوار روستایی تحت تاثیر این حادثه بودند.  
 
وی افزود: طبق بررسی‌های کارشناسان تعداد خانواده‌هایی که تنها در این سه روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌‌اند شامل 10 هزار خانوار هستند.  
 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه 5500 خانوار که در اثر زلزله اخیر تمام زندگی‌شان را از دست داده بودند و سقفی بالای سرشان نبود در اولویت اول ما برای تامین هرچه زودتر مسکن و همچنین امکانات دیگر قرار گرفتند.  
 
‌بیگی ادامه داد: با توجه به تصمیم دولت برای تامین امکانات مورد نیاز روستاییان زلزله‌زده یک تشکل با همکاری بنیاد مسکن، پیمانکاران و همچنین افراد روستایی ایجاد شد که پس از سه ماه از تشکیل این تشکل توانستیم بیش از 11 هزار واحد مسکونی را برای اسکان روستاییان فراهم کنیم.  
 
وی تاکید کرد:‌طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین به دلیل فرا رسیدن سرما در منطقه 10 هزار اتاقک مخصوص و پیش‌ساخته در این مناطق در نظر گرفتیم.
 
استاندار آذربایجان افزود: 10 هزار واحد با فضاهای دو منظوره نیز برای نگهداری دام و احشام آنها در نظر گرفتیم.  
 
بیگی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 30 هزار سقف برای روستاییان زلزله زده این منطقه علاوه بر زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از جمله آب، برق و گاز تامین شده است.  

انتهای پیام/
برچسب ها: بیگی ، زلزله ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار