شهرکرد/

مرمت و نوسازی مسجد جامع شهرستان فارسان به پیشرفت 90 درصدی رسید

کارشناس حفظ و احیای اماکن تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از پیشرفت 90 درصدی تعمیر و مرمت مسجد جامع شهرستان فارسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

امین صالح ریاحی، با اعلام این خبر به خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، گفت: مرمت و نوسازی مسجد جامع شهرستان فارسان، با هزینه 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی، با بیان اینکه قدمت این مسجد به دوره قاجاریه می رسد افزود: الگوی معماری این مسجد به صورت تک شبستانی ستون دار و دارای 9 دهنه طاق است.

صالح ریاحی، با بیان عملیات مرمت این مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی اظهار داشت:اجرای کانال ناکش برای دفع رطوبت صعودی، آجر فرش، تعمیر و مرمت آجرهای آسیب دیده، اجرای تاسیسات روشنایی و نصب سیستم اذان گو از اقدامات انجام شده برای تعمیر و مرمت مسجد جامع شهرستان فارسان به شمار می رود.
کارشناس حفظ و احیای اماکن تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای نمای آجری، محوطه سازی، برچیدن ازاره های سنگی و الحاقات نامناسب، مرمت سازه ای شامل: پی بندی و استحکام بخشی بنا و بندکشی با ملات نیم کوه از دیگر اقدامات است.
مسجد جامع شهرستان فارسان، سال 1386 به شماره 1951 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./ع

برچسب ها: مرمت ، نوسازی ، مسجد ، جامع ، فارسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.