کوهکن در همايش جبهه پيروان خط امام و رهبري عنوان کرد

تشريح استراتژي چهارگانه انتخاباتي جبهه پيروان/ اگر نتوانستيم ائتلاف کنيم بازي را به هم نمي‌زنيم

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري در همايش نگاه به آينده استراتژي‌هاي انتخاباتي اين جبهه را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "محسن کوهکن" عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري صبح امروز در همايش انتخاباتي نگاه به آينده اظهار داشت: حدود 7 ماه پيش در جلسه شوراي مرکزي اين مسئله مطرح شد که ما بايد چگونه با انتخابات رياست جمهوري رفتار کنيم.

وي ادامه داد: در گذشته از مدتها قبل تفکرات مختلف گزينه‌هاي خود را انتخاب مي‌کردند و در اين انتخابات نيز همچون روال سابق اين سوال مطرح بود که نامزد انتخاباتي ما چه کسي است؟

دبير کل جامعه نمايندگان ادوار تصريح کرد: شايد اين روش در دهه اول انقلاب که شخصيت‌هاي کاريزما در انتخابات حضور پيدا مي‌کردند و ويژگي‌ها، مشخصات و سلايق آنان نيز مشخص بود به نوعي مطلوب حساب مي‌شد اما از دوم خرداد 76 به بعد يک نگاه جديدي در امر انتخابات وارد شد البته در انتخابات 84 نيز اين نگاه به نوع ديگري خود را نشان داد.

کوهکن ادامه داد: برداشتي که از دو سه انتخابات جديد داريم اين است که افرادي که به عنوان کانديدا وارد انتخابات مي‌شوند شايد لازم نباشد شخصيت کاريزماي مطرح و شناخته شده باشند و اين که چگونه حرف بزنند و افکار عمومي را مديريت کنند در انتخاب آنان بي‌تاثير نيست.

وي تصريح کرد: در دهه اول انقلاب اسلامي مردم با اطمينان به نظر خواص راي مي‌دادند اما در مقطع کنوني در شرايطي نيستيم که همچون گذشته در چنين مسيري حرکت کنيم و بايد با برنامه پيش برويم.

وي با بيان اينکه طي چند ماه گذشته سه نفر از اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري براي تعيين استراتژي انتخاباتي اين جبهه انتخاب شدند، ادامه داد: قرار شد اين سه نفر با صرف وقت، استراتژي و برنامه جبهه پيروان را تهيه کنند و سپس براي بررسي به شوراي مرکزي ارائه دهند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: بعد از ماهها تلاش و بررسي استراتژي انتخاباتي جبهه پيروان با 23 سرفصل تهيه شد و اين مسئله شايد براي اولين بار است که يک مجموعه مي‌خواهد با برنامه حرکت کند البته بعد از ارائه پيشنهادات برخي از اعضا، 6 الي 7 مورد به آن اضافه شد.

کوهکن با بيان اينکه تا امروز تشکل‌هاي زير مجموعه جبهه پيروان براساس اين استراتژي حرکت کرده‌اند، گفت: در اين برنامه سرفصل‌هاي انتخابات و مردم انتخابات و مراجع انتخابات و فتنه انتخابات و جريان انحرافي انتخابات و نظرسنجي و.... وجود دارد.

وي تاکيد کرد: در گذشته ابتدا گزينه انتخاباتي معرفي مي‌شد و سپس تبليغات بود اما در اين استراتژي به نوعي برخلاف گذشته عمل شده و انتخاب گزينه به مراحل آخر موکول شده است.

دبير کل جامعه نمايندگان ادوار ادامه داد: معرفي گزينه، فرآيند چگونگي آن و نحوه برخورد با ديگر اصولگرايان نيز در اين استراتژي انتخاباتي آورده شده است.

وي به سناريوهاي انتخاباتي جبهه پيروان اشاره کرد و ادامه داد: سناريوي اول ما اين است که از دل جبهه به يک گزينه واحد برسيم و اگر اين سناريو محقق نشد با ديگر اصولگرايان بر روي يک نفر اجماع کنيم.


*ائتلاف و عدم ورود به منازعه سياسي از سناريوهاي انتخاباتي جبهه پيروان


کوهکن در ادامه تصريح کرد: ائتلاف و عدم ورود به منازعه سياسي از ديگر سناريوهاي انتخاباتي جبهه پيروان هستند.

کوهکن با بيان اين که اگر به هر دليلي ائتلاف نيز محقق نشد جبهه پيروان به دليل مراعات کلي مسائل کلان کشور وارد منازعه سياسي نخواهد شد ادامه داد: اگر نتوانستيم ائتلاف کنيم بازي را به هم نمي‌زنيم.

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره نحوه انتخاب گزينه‌هاي انتخاباتي اين جبهه اظهار داشت: در مبحث انتخاب کانديدا نيز مسائلي را مورد توجه قرار داديم و يکي از موارد اين بود که تشکل‌هاي عضو جبهه کانديداي خود را پيشنهاد بدهند راه حل دوم ما براي انتخاب گزينه اين بود که هر فردي که مدعي کانديداتوري بوده و اصولگرا نيز هست در اين دايره قرار بگيرد.

کوهکن در ادامه همايش نگاه به آينده جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: پس از اين که تشکل‌هاي جبهه پيروان خط امام و رهبري کانديداي خود را به اين جبهه معرفي کردند حدود 8 کانديدا به شوراي مرکزي معرفي شد که از اين تعداد شوراي مرکزي به سه نفر از آن‌ها راي دادند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: از اصول اوليه جبهه پيروان پاي‌بندي به جبهه و تشکل‌هاست که بايد کانديداهاي معرفي شده به اين اصول پايبند باشند.


*جبهه پيروان به روحانيت به صورت تزييني نگاه نمي‌کند


وي با بيان اين که جبهه پيروان به روحانيت به صورت تزييني نگاه نمي‌کند، ادامه داد: جريان اصولگرايي در انتخابات مجلس نهم با محوريت قرار دادن جامعتين توانست به نتايج مورد انتظار دست يابد اما اگر روحانيت نبودند حتما مجلس ترکيب فعلي را نداشت.

وي با اشاره به ديدارهاي انتخاباتي در مجلس نهم با جامعتين تصريح کرد: زماني که در انتخابات مجلس نهم با جامعتين ديدار داشتيم آيت‌الله مهدوي کني ارائه برنامه را مورد تاکيد قرار دادند چرا که جامعتين به فکر نفع دنيا و آخرت هستند از اين رو مسائلي را مطرح مي‌کنند که به نفع مردم باشد.

کوهکن افزود: در حال حاضر کارهاي انتخاباتي را با محوريت محمدرضا باهنر، منوچهر متکي و يحيي آل اسحاق آغاز کرده‌ايم شايد در ادامه کساني که به صورت مستقل اعلام آمادگي کرده‌اند و در جريان اصولگرا نيز شناخته شده هستند به جبهه پيروان خط امام و رهبري بپيوندند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان با اشاره به ائتلاف سه گانه اعلام کرد: ائتلاف سه گانه نيز هماهنگي خود را با جامعتين اعلام کرده است و عقلانيت اصولگرايي نيز اين موضوع را مي‌پسندد که اصولگرايان به اجماع و وحدت برسند.

وي با اشاره به تجربه مناظره‌ها اظهار داشت: ما از مناظره‌هاي انتخاباتي تجربه‌هاي تلخي داريم ولي برگزاري مناظره‌هايي نظير مناظره عسگر اولادي با شريعتمداري مي‌تواند نمونه عملي مناظره‌هاي موفق است که ضمن جدي بودن توانست زمينه طرح مسائل اساسي را به وجود آورد،‌ هم چنين اين گونه مناظره‌ها باعث حضور حداکثري مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، کوهکن ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار