متکی در جمع خبرنگاران:

احمدی‌نژاد تلاش می‌کند مدیریتی چندوجهی در انتخابات داشته باشد

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ روند حرکت دولت و آقای احمدی‌نژاد نشان‌دهنده این است که وی سعی می‌کند مدیریتی چند وجهی در انتخاب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "منوچهر متکی" نامزد انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش نگاه به آینده در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی در چارچوب مبانی انقلاب اسلامی، منافع کشور و رفتار دیگر کشورها، روابط و تعامل خود را تنظیم می‌کند؛ آمریکا مشخصا باید گام‌های عملی را در جهت تصحیح سیاست‌های گذشته خود بردارد.  
 
وی ادامه داد: شعار تغییری که مطرح کردند در عمل باید جلوه پیدا کند و نحوه تعامل آنان در بخش هسته‌ای می‌تواند یک شروع باشد.  
 
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر مشائی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شود نامزد جانشین دولت چه کسی خواهد بود، گفت: بنده اطلاع خاصی در این زمینه ندارم اما روند حرکت دولت و آقای احمدی‌نژاد نشان‌دهنده این است که وی سعی می‌کند یک مدیریتی چندوجهی در این زمینه داشته باشد و باید صبر کنیم تا ببینیم در آینده چه فرایندی را دنبال می‌کند.  
 
متکی در پاسخ به سوالی درباره به فراموشی سپرده شدن جریان فتنه گفت: اگر کسانی را که از نگاه شورای نگهبان به دلیل عملکردهای گذشته، یا مشی آنان و یا دلایل دیگری برای این شورا وجود دارد، صلاحیت ورود به انتخابات را ندارند از سایرین منها کنیم مابقی می‌توانند وارد این عرصه مهم و تاثیرگذار شوند.  
 
وی در پاسخ به سوالی درباره سیاه‌نمایی علیه دستاوردهای کشور طی 30 سال گذشته و معضلات این سیاه‌نمایی اظهار داشت: عبارت نقد منصفانه از سالها قبل توسط مقام معظم رهبری وارد ادبیات سیاسی کشور شده است، بنابراین هر شخص سیاسی و یا مجموعه اجرایی می‌تواند مورد نقد قرار بگیرد اما باید کارکردهای مثبت و غیرمثبت به صورت منصفانه بیان شود که این عملکرد موجب آرامش‌سازی در جامعه خواهد شد.  
 
وزیر سابق امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن شعار زنده‌باد بهار توسط رئیس‌جمهور به این جمله که هر کسی شعاری را برای خود انتخاب می‌کند، اکتفا کرد.  
 
نایب رئیس جبهه پیروان در پاسخ به اینکه آیا عنوان انتخاب شده برای این همایش یعنی نگاه به آینده همان شعار انتخاباتی جبهه پیروان است یا خیر اظهار داشت: نگاه به آینده در اصطلاح هنرمندانه، موسیقی متن و رنگ بستری است.  
 
وی ادامه داد: شخصیت‌های سیاسی برای کارهایی که مدنظر دارند، عنوان‌هایی را در قالب شعار انتخاب می‌کنند.
 
وزیر سابق امور خارجه کشور در پاسخ به این سوال که اگر جبهه پیروان شما را به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب نکند، آیا از صحنه کناره‌گیری می‌کنید یا خیر؟ گفت: موضوع همکاری کاندیداهای اصولگرا با یکدیگر و بالاتر از همکاری یعنی ائتلاف که نقطه اوج آن رسیدن به وحدت است، بسیار اهمیت دارد که در میان جریان‌های هم‌دل و مردم و اقشار پیشگام جامعه همواره مطرح است.  
 
متکی افزود: بنده معتقدم همان اندازه که این بحث مهم است چگونگی مدیریت آن نیز اهمیت دارد و ما ضمن اینکه به اصول همگرایی، همراهی، ائتلاف و رسیدن به نامزد واحد اعتقاد داریم معتقدیم که این پروسه‌ای است که باید از واقعیت‌ها عبور کند.  
 
وی تصریح کرد: یکی از واقعیت‌ها این است که ببینیم وضعیت نامزدها در ذهن مردم چه جایگاهی دارد، بنابراین ممکن است تا نیمه اردیبهشت‌ماه از میان کاندیداها افرادی به این وضعیت برسند که زمینه بسیار کمی برای انتخاب شدن دارند و خودشان نیز از عرصه به نفع کسانی که موقعیت بهتری دارند، کنار بروند و اگر این کار انجام شود یک گام به جلو خواهد بود؛ سازوکارهای اصولگرایان نیز می‌تواند نقش مهمی را داشته باشد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: متکی ، انتخابات ، جبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار