فعاليت زندان گوانتانامو بر خلاف قوانين بين المللي و معاهده ژنو

"استفان ام ترويت" از وکلاي زندانيان زندان گوانتانامو در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا تودي گفت:آمريکا با ادامه فعاليت زندان گوانتانامو بر خلاف قوانين بين المللي و معاهده ژنو رفتار مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ترويت در مصاحبه با اين شبکه تلويزيوني گفت: زندانيان زندان گوانتانامو به خاطر اينکه يازده سال است در اين زندان حضور دارند و با آنها بدرفتاري شده ، درمانده شده اند.
در تابستان سال دو هزار و دوازده ميزان محدوديت ها براي آنها افرايش پيدا کرد و حتي درخواست وکلا براي ديدار با آنها از طرف دادگاه رد شد.
اينکه آنها دست به اعتصاب غذا زده اند نشان دهنده بدتر شدن اوضاع زندان بوده زيرا اعتصاب غذا تنها وسيله اثرگذاري است که آنها براي مقاومت و نشان دادن اعتراض خود در اختيار دارند.
وي افزود:مسئوولان زندان گوانتانامو در تازه ترين اقدام خود وسائل شخصي زندانيان را گرفته و از دسترسي آنها به وکلايشان جلوگيري مي کنند اما مهمترين موضوعي که مي توان به آن اشاره کرد ضبط قرآن هاي زندانيان بوده که اين کار به روشي توهين آميز انجام شده است.
قرآن براي زندانيان از قداست ويژه اي برخوردار بوده به طوريکه اين موضوع سبب اعتصاب غذاي زندانيان در برابر اين عمل توهين آميز شده است.
وي در پايان گفت:ضبط قرآن زندانيان ضربه روحي شديدي به آنها وارد کرده و شرايط حاکم بر زندان و اين اقدام بيرحمانه خود بر خلاف معاهده ژنو است . مسئوولان زندان بايد به مفاد معاهده ژنو عمل کنند.
وي خاطر نشان کرد، بازداشت نامحدود افراد بر خلاف معاهده ژنو است و ادامه بازداشت زندانيان گوانتانامو نيز برخلاف قوانين بين المللي و رعايت اين قوانين براي آمريکا الزامي است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار