پربیننده ترین های سال 91؛(69)

علی امینی نابغه قرآني:امام حسین (ع) در میان ما مظلوم است

علی امینی نابغه 10 ساله قرآنی، در مورد « قرآن و عاشورا »به ایراد سخن پرداخت و در ادامه به سؤالات مختلف حاضران پاسخ گفت.

به گزارش گروه ويژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، نابغه 10ساله قرآني طي يك سخنراني به تشريح موضوع قرآن و عاشورا پرداخت كه متن اين سخنراني را در ادامه مي‌خوانيد.

راضی‌ام به رضای تو

بسم ا... الرحمن الرحیم

«یا ایتها النفس المطمئنه، ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی، وادخلی جنتی»
- خداوند در آیات سوره فجر خطاب به انسان می‌گوید: ای نفس مطمئنه، به سوی خدای خود برگرد در حالی که تو از او راضی هستی و او هم از توست، پس به میان بندگانم و به بهشت من داخل شو. امام حسین (ع) و یارانشان از مصادیق بارز این آیه قرآن هستند وقتی در ظهر عاشورا شمر بر سینه امام حسین (ع) نشست و قصد جان حضرت را کرد آن حضرت خطاب به خداوند فرمودند: خداوند، من به حکم و قضای تو راضی‌ام. اوج رضایت سیدالشهدا (ع) زمانی بود که همه یاران امام از جمله برادرشان حضرت عباس(ع) به شهادت رسیدند و خانواده امام به اسارت رفتند.

در راه خدا هجرت و مجاهدت کردند

ان الذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل ا... اولئک یرجون رحمت ا... و ا... غفور رحیم.
مضمونی که در این آیه مبارکه آمده در سوره‌های دیگر قرآن نیز آمده است که خداوند می‌فرماید: همانا کسانی که ایمان آورده و آنان که مهاجرت کرده‌اند و در راه خدا جهاد نموده‌اند، به رحمت خدا امید می‌دارند و خدا آمرزنده و مهربان است.

امام حسین(ع) زمانی که در مدینه حضور داشتند مومن‌ترین فرد در زمان خود بودند. وقتی به کربلا هجرت کردند در میدان کربلا با جان و مال خود جهاد کردند و سرانجام به شهادت رسیدند. شهادت ایشان ضربه بسیار بزرگی به جهان بشریت وارد کرد.

امام حسین(ع) از جمله مصادیق آیه مبارکه تطهیر هستند«انما یریدا... لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیراً ؛خدا می‌خواهد پلیدی را از شما دور کند و شما را چنان که باید پاک دارد».
چنین انسانی که به گفته قرآن پلیدی از ایشان دور شده در کربلا به شهادت رسیدند.

پس از سه روز گرسنگی باز هم غذایشان را بخشیدند

ان الابرار یشربون من کأس کان مزاجها کافورا

عینا یشرب بها عبادا... یفجرونها تفجیرا و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیماً و اسیرا...
خداوند در این آیه قرآن تأکید می‌کند که ابرار و نیکان کسانی هستند که از چشمه‌ای می‌نوشند که شراب آن کافور است. از چشمه گوارایی که بندگان خاص خداوند از آن می‌نوشند که به اختیارشان هر کجا که خواهند جاری می‌شود. این بندگان نیکو به عهد و نذر خود وفا می‌کنند.

حضرت حسین بن علی (ع) به همراه پدرشان امیرالمؤمنین، مادرشان فاطمه زهرا (س)، و برادرشان امام حسن (ع) مصادیق این آیات نورانی هستند. در تاریخ مشهور است که وقتی امام حسین(ع) و امام حسن(ع) بیمار شدند، پدر و مادر نذر کردند که اگر بهبود بیابند سه روز روزه بگیرند. آن‌ها روز اول روزه گرفتند موقع افطار مسکینی آمد و آنها افطاری‌شان را به او بخشیدند. 

موقع افطار دوم در زده شد و یتیمی آمد آن‌ها افطاری‌شان را این بار به او عطا کردند که در شب سوم هنگام افطار اسیری در زد و خانواده امیرالمؤمنین(ع) در حالی که سه روز روزه گرفته و چیزی نخورده بودند غذایشان را به او بخشیدند که بعد غذایی بهشتی بر آنها نازل شد.

به امام حسین (ع) ظلم کرده‌ایم

وقتی محرم می‌شود ما سیاهپوش می‌شويم، مراسم روضه می‌رویم و گریه می‌کنیم فقط همین! اما خداوند فقط این را از ما نمی‌خواهد وظیفه ما اطاعت از امام حسین(ع) است. اما متأسفانه امام حسین (ع) در میان ما مظلوم است و ما به ایشان ظلم کرده‌ایم. کسی از ما 10 حدیث از امام حسین (ع) را حفظ ندارد. وقتی احادیث امام را نمی‌دانیم چطور می‌خواهیم به آنها عمل کنیم و مطیع حضرت باشیم.

براساس اين گزارش به نقل از قدس انلاين؛ علي اميني به يكي ديگر از روايات ديني اشاره كرد و افزود: در حدیثی از امام حسین (ع) آمده است که معرفت خدا زمانی حاصل می‌شود که امام زمان خود را بشناسیم. امام زمان ما، حضرت مهدی (عج) است ولی ما خیلی با ایشان ارتباطی نداریم. امام حسین (ع) آن قدر به فقرا کمک می‌کردند که وقتی شهید شدند کسی زخم‌های شانه ایشان را در کربلا دید و علت آن را پرسید. یکی از حاضران در صحنه جواب داد: این جراحت بخاطر نان‌هایی‌است که ایشان شب‌ها حمل می‌کرد و به فقرا می‌رساند. ما اگر مطیع امام حسین (ع) هستیم نباید در جامعه‌مان فقیر داشته باشیم.

برچسب ها: علی امینی ، نابغه ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار