پربيننده ترين خبرهاي سال 91 (113)؛

مديرعامل انجمن سينماي جوانان: نمايش گسترده فيلم هاي كوتاه انجمن سينماي جوانان ايران در پيش رو است

به منظور نهادينه كردن فيلم كوتاه در سطح جامعه ودر پي سياست نمايش عمومي فيلم كوتاه انجمن سينماي جوانان برنامه هاي مختلفي را پيش رو دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هاشم ميرزاخاني، مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران گفت: به منظور نهادينه كردن فيلم كوتاه در سطح جامعه ودر پي سياست نمايش عمومي فيلم كوتاه انجمن سينماي جوانان برنامه هاي مختلفي را پيش رو دارد.

ميرزاخاني در ادامه گفت: با توجه به جذابيت و قابليتي كه فيلم كوتاه دارد و مي تواند در حداقل زمان ممكن پيام خود را به مخاطب منتقل نمايد لذا با شروع نمايش آن در شبكه هاي سيما و همچنين ورود آن به شبكه نمايش خانگي مخاطبين خود را خواهد يافت و  شاهد روزي خواهيم بود كه تمامي شبكه ها اقدام به نمايش فيلم كوتاه نمايند.

مديرعامل انجمن به توافق انجام شده با شبكه نمايش اشاره كرد و ادامه داد:  براساس توافق انجام شده بين انجمن سينماي جوانان ايران و شبكه نمايش از اين پس فيلم‌هاي كوتاه توليدي انجمن سينماي جوانان ايران در كنار ساير آثار كوتاه فيلمسازان براي نمايش عمومي به شبكه نمايش مي روند.

وي در ادامه توضيح داد: فيلم‌هاي كوتاه تا 15 دقيقه در برنامه كلاكت به تهيه كنندگي پژمان لشكري پور روزهاي سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 30 : 20  در اين شبكه به نمايش در مي‌آيد و تكرار آن نيز روز بعد به ترتيب در دو نوبت و ساعت 30 :10 و 30 : 14 از همان شبكه به نمايش در خواهد آمد كه با توجه به ساعت مناسب نمايش  دو بار تكرار موجبات رضايت علاقه مندان به اين حوزه را فراهم خواهد نمود.

رئيس هيئت مديره انجمن خاطرنشان كرد: نمايش فيلم كوتاه در دو سال اخير در سينما سپيده و پرديس سينما آزادي تهران آغاز شده بود، اما به دلايل مختلف  مانند ساعت نمايش و يا دوري و امكانات تردد فيلمسازان مورد استقبال مطلوب فيلمسازان قرار نگرفت لذا در صدد بر آمديم تا با انتخاب مكاني مناسب به عنوان پاتوق فرهنگي نمايش فيلم كوتاه و جمع شدن اهالي فيلم كوتاه در كنار هم با امكان نقد و بررسي آثار فضاي تازه اي را براي اين موضوع ايجاد و تجربه نماييم كه در حال گفت و گو با مسئولين مربوطه هستيم و ان شا ا.. به زودي خبر آن اعلام خواهد شد.

از ديگر موارد اشاره شده توسط ميرزاخاني تهيه دو مجموعه لوح فشرده از آثار فيلمسازان برگزيده فيلم كوتاه همزمان  با برگزاري بيست و هفتمين و بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در فاصله سالهاي 1390 و 1391 بود كه سبب شد تا آثار كوتاه برگزيده در اختيار علاقه مندان به اين حوزه قرار گيرد و در جهت ادامه اين حركت ميرزاخاني اضافه كرد به زودي مجموعه آثار فيلمسازان فيلم كوتاه به شكل گسترده تر در اختيار شبكه هاي نمايش خانگي  قرار مي گيرد.

وي در ادامه اعلام كرد واحد بازرگاني انجمن آمادگي دارد تا فيلمسازاني كه مايل به ارائه آثارشان به شبكه نمايش هستند به اين شبكه متصل نمايد.

قابل ذكر است، فيلم كوتاه «پشت خاكريز» به كارگرداني مرضيه عباس اوغلي، «به رنگ چادر مادرم » ساخته زهرا كاظمي و «بند ناف» مجيد غلامرضايي و محمدرضا صادقي به ترتيب آثاري هستند كه طي هفته جاري از سه شنبه تا پنجشنبه به نمايش در خواهند آمد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.