مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ثبت نیم میلیون نفرشب اقامت در آذربایجان‌شرقی در دور اول سفرهای نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ثبت 500 هزار نفر شب اقامت در استان خبر داد و گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی بیش از 74 درصد ظرفیت اماکن اقامتی استان اشغال شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، تراب محمدی در جمع مسئولان گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: از روز 28 اسفند و آغاز سفرهای نوروزی بیش از 500 هزار نفر شب اقامت در استان ثبت شده که نشان از آمادگی تاسیسات و واحدهای گردشگری و نیز معرفی خوب آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی دارد.

وی با اشاره به رشد این آمار اقامت در سال 92 نسبت به مدت مشابه پارسال، یادآور شد: جشنواره صدای بهار برای احیای آیین‌های سنتی که از برنامه‌های ویژه نوروز امسال بود با استقبال خوبی مواجه شده و منجر به جلب رضایت گردشگران شد.

محمدی برنامه‌های فرهنگی و هنری دور دوم سفرهای نوروزی را هم راستا با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و گفت: برگزاری تورهای ویژه بازدید از اماکن تاریخی مذهبی، برپایی نشست‌های تخصصی، محافل انس با قرآن کریم و ایستگاه‌های صلواتی برخی از عناوین این برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور عده کثیری از هموطنان در ایام تعطیلات نوروز در استان و سیاحت از جاذبه‌های گردشگری و زیارت اماکن متبرکه، امکانات رفاهی در مساجد آذربایجان‌شرقی فراهم شده است.

محمدی برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده در مناطق زلزله‌زده استان را از جمله اقدامات ویژه در ایام نوروز خواند و گفت: در مناطق زلزله زده استان نمایشگاه عکسی از توانمندی‌های استان دایر شده و تورهایی برای راهنمایی گردشگران برپا شده است.

وی استقبال از موزه‌های استان در دور اول سفرهای نوروزی را بی‌نظیر خواند و اعلام کرد: راهنمایی و توزیع بروشور و نقشه‌‌های گردشگری در 300 چادر و جایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها رضایت گردشگران را در پی داشته است.

این مقام مسئول با تقدیر از تعامل و همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر همچون نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌های شهرهای استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه، راه آهن استان و فرودگاه شهیدمدنی تبریز در خدمت رسانی به مسافران نوروزی اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه، دور دوم سفرهای نوروزی نیز با برنامه‌های خاص مذهبی برای گردشگران پربار خواهد بود.

محمدی مشارکت و فعالیت تمامی 18 عضو ستاد دائمی تسهیلات سفر به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی را در آمادگی استان برای استقبال از گردشگران بسیار موثر دانست و گفت: با بسیج تمام نیروهای مرتبط با صنعت گردشگری استان، شاهد رشد گردشگر ورودی به استان و اقامت گردشگران نوروزی در دور اول سفرها بوده‌ایم.
برچسب ها: تبریز ، گردشگری ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.