انعكاس جابه جايي هر نفر در آمار گردشگران نوروز 92/آمار مسافران نوروزي از مرز 77 ميليون نفر گذشت

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: آمار تردد مسافران نوروزی به صورت نفر- جابه جایی اعلام و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهریار افندی زاده، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ارائه آمار مسافران نوروز 92 به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سپرده شده است، گفت: در راستاي ارائه آمار مسافران نوروزي شیوه های علمی روز واحد "نفر – جابه جایی" به خدمت گرفته خواهدشد.

معاون وزیر و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اينكه آمار حاصل مشمول حمل و نقل عمومی و خصوصی خواهد شد، اظهار داشت: پس از جمع آوری آمار تردد از کلیه پایانه ها، میزان نفر- جابه جایی دستگاه های تردد شمار نیز دریافت می شود تا آمار حمل و نقل سواری ها و خودروی های شخصی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

***رشد 8 درصدي سفر در تعطيلات نوروزي

افندی زاده با اشاره به افزایش میزان جابه جایی در تعطیلات نوروزی امسال، افزود: تا روز گذشته، ششم فروردین ماه، 77 میلیون و 329هزار و 606 نفر جابه جایی ثبت شده است که حدود 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار 1،201،693 نفر از طریق پایانه ریلی، 496،493 نفر از طریق هوایی، 2،98،210 نفر از طریق راه های دریایی و 29،703،753 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام گرفته که این ارقام در کنار آمار حمل و نقل خصوصی قرار می گیرد.

***  جاده انتخاب نخست مسافران نوروزي

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطر نشان كرد: 92/4 درصد رشد در تردد ها، 5/1 درصد رشد در پایانه های ریلی، 1 درصد رشد در حمل و نقل هوایی و 3 درصد رشد در بخش حمل و نقل دریایی ثبت شده است.

معاون وزیر و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: تا پایان روز ششم فروردین ماه 469 هزار و 205 نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی کشور جابه جا شده اند که بیشترین میزان تردد به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان و پاکستان بوده است. 

***مازندران در جايگاه نخست پرتردد ترين استان ها قرار گرفت

افندي زاده در ادامه با اشاره به استان های پر تردد کشور گفت: بیشترین تردد تاکنون در استان های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم بوده است.

وي در ادامه با اشاره به کاهش تلفات جاده ای افزود: تا پایان روز گذشته کاهش 6 درصدی تلفات جاده ای به ثبت رسیده است که 56 درصد موارد حاصل به دلیل خواب آلودگی، خستگی و واژگونی خودرو بوده است.

معاون وزیر و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین با اشاره به فراهم آوردن امکان مدیریت ترافیک برای مسافران نوروزی، خاطر نشان كرد: هم اکنون در 128 استان مراکز مدیریت راه ها در حال فعالیت هستند و نتایج آن به منظور استفاده مسافران در سایت www.iran141.ir منعکس می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار