حوزه هنری استان قم ضایعه درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی سید محمد حسین رحمتی را به خانواده محترم آن مرحوم و هنرمندان و هنردوستان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، آمرزش و براي بازماندگان، صبر و اجر مسألت دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در این پیام آمده است: استاد سید محمد حسین رحمتی که از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی استان قم بود در سال 1339 در قم متولد شد. وی عکاسی و نقاشی را از سال 1352 آغاز کرد و علاوه بر عکس‌های شخصی، عکس‌هایی از مردم کوچه و بازار و طبیعت را به ثبت رساند.
یکی دو سال بعد عکاسی را به شکلی جدی‌تر دنبال کرد و در این دوره به مسائل اجتماعی و تاریخی علاقه مند شد. در همین سال‌ها بود که خروش انقلابی مردم پا گرفت و او نیز با ساخت لابراتوار کوچکی در منزل، عکس‌هایی را که از قیام مردم ثبت کرده بود، به ظهور می¬رساند و به دست انقلابیون قرار میرساند. عکس‌هایی که استاد رحمتی از صحنه¬های مختلف تظاهرات به ثبت رسانده است از ماندگار‌ترین عکس‌های تاریخ انقلاب اسلامی است. ایشان در اوایل انقلاب با شروع جنگ تحمیلی به ثبت و ضبط لحظات نیروهای حق علیه باطل همت گماشت و از مناطق مختلف جنگی، روستایی و گوشه و کنار ایران عکس‌های ماندگاری را به ثبت رساند. در سال 1357 کانون عکاسان قم را تأسیس کرد و در ساماندهی فعالیت‌های عکاسی استان قم نقش مؤثری را ایفا نمود و هم‌زمان با این فعالیت‌ها تحصیلات خود را در رشته نقاشی تا مقطع کارشناسی ارشد دنبال کرد و با عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به تربیت دانشجویان در سالهای اخیر پرداخت. حاصل تلاش این هنرمند برگزاری نمایشگاه های متعدد و چاپ 6 عنوان کتاب با موضوع عکس‌های انقلاب، جنگ تحمیلی، آثار تاریخی، هنری و ... بوده‌است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.