سردار مؤ مني:

سه عامل حوادث رانندگي شناسايي شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي جمهوري اسلامي ايران در بازديد از وضعيت ترافيكي جاده هاي استان گلستان ازشناسايي سه عامل حوادث رانندگي خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعي با شگاه خبرنگاران؛ به نقل ازپايگاه پليس، سر دار" اسكندر مؤمني" در بازديد از وضعيت ترافيكي در محور جنگل گلستان با اشاره به سه عامل جاده، وسيله نقليه و عامل انساني به عنوان مهمترين علل در بروز حوادث رانندگي، بيشترين علت تصادفات را در سطح كشور واژگوني ناشي از خستگي و خواب آلودگي رانندگان، انحراف به چپ، عجله و شتاب و سرعت غير مجاز عنوان كرد.
وي ارتقاء فرهنگ ترافيك را موثرترين راهكار در كاهش حوادث رانندگي دانست و تصريح كرد: چنانچه موفق به كاهش نقش نيروي انساني در بروز حوادث رانندگي شويم نقش دو خلاء ديگر يعني جاده و وسيله نقليه كم رنگ تر خواهد شد.
 رئيس پليس راهور نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به نقش سازنده مردمي در ايجاد امنيت و آرامش در سطح جامعه گفت: تجربه نشان داده هر زمان مشاركت مردم آگاهانه تر، پرشور تر و فعال تر باشد امنيت و آرامش با هزينه كمتري حاصل خواهد شد.
 سردار مومني از كاهش حوادث رانندگي از آغاز طرح نوروزي تاكنون در گلستان خبر داد و افزود: مشاركت و همراهي مردم و رانندگان موجب كاهش 58 درصدي حوادث از آغاز اجراي اين طرح تا به امروز شده است.
 وي مهمترين هدف طرح نوروزي پليس را كاهش وقوع تصادفات دانست و ادامه داد: اين مهم با همكاري تمامي دستگاه هاي ذيربط امكان پذير خواهد شد.
 سردار مومني در پايان با اشاره به آغاز موج دوم مسافرت ها به رانندگان توصيه كرد: در مسيرهاي بازگشت صبر و حوصله بيشتري داشته باشند و مسافرت هاي خود را مديريت كنند./جم
 
 
   

برچسب ها: وضعیت ، ترافیک ، خستگی ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار