شهرکرد/

تبدیل به « پارک موزه » راهكار حفاظت از دشت لاله های واژگون كوهرنگ

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: بهترین راهكار حفاظت از جاذبه طبیعی دشت لاله های واژگون كوهرنگ، تبدیل آن به « پارک موزه » است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حیدر صادقی، در نشست هماهنگی جاذبه توریستی لاله های واژگون شهرستان كوهرنگ، افزود: در راستای حفاظت از رویشگاه دشت لاله، امسال ورود خودروها به دشت ممنوع شده و گردشگران از جاذبه گردشگری چشمه دیمه در قالب تور به رویشگاه لاله های واژگون منتقل می شوند.

وی افزود: در محل چشمه دیمه، بلیط بازدید ازدشت لاله واژگون با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد برای مردم محلی به فروش می رسد.

صادقی اظهار داشت: اگر مردم روستاهای 'آب كاسه، بنواستكی و توف سفید' كه اطرف دشت لاله زندگی می كنند از مزایای گردشگری این اثر طبیعی منفعت ببرند، به محافظان اصلی دشت لاله تبدیل می شوند.

وی با بیان اینكه دشت لاله، ظرفیت پذیرش 50 هزار گردشگر را دارد، تصریح كرد: مسیرهای فرعی در دشت لاله برای بازدید پیاده گردشگران همراه با راهنمای محلی با ظرفیت روزانه تا سه هزار نفر برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: گردشگران می توانند از 25 فروردین تا 25 اردیبهشت ماه برای دیدن این جاذبه توریستی به شهرستان كوهرنگ سفر كنند.

فرماندار شهرستان كوهرنگ نیز گفت: این شهرستان در دو بخش آب و گردشگری برای استان قطب محسوب می شود، بنابراین باید ادارت گردشگری و آب منطقه ای در این شهرستان مستقر شود.

یداله خالدی ادامه داد: در روزهایی كه گردشگران به دیدن جاذبه گردشگری دشت لاله های واژگون می آیند، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، باید نیروهای خود را با هدف حفاظت از دشت، در منطقه مستقر كنند.

دشت لاله های واژگون ( اشک مریم )، از جاذبه های بسیار زیبا و پرطرفدار طبیعی و توریستی در شهرستان کوهرنگ است.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت است که مرکز آن ( شهر چلگرد ) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است.

این شهرستان، علاوه بر دشت لاله های واژگون، دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، نظیر آبشار و تونل کوهرنگ و ... است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.