دانشنامه پزشكي//

متاستاز چگونه صورت می‌گیرد؟

متاستاز به معنی انتقال سلول های سرطانی به مناطق دور از تومور اولیه است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ در بعضی تومور های بدخیم، سلول های سرطانی اتصال خود را با بافت تومورال از دست داده و از طریق جریان خون یا از راه سیستم لنفاوی به اعضای دیگر بدن میروند. این سلول ها در محل دوم شروع به رشد کرده و کانون جدیدی از سرطان را در تولید میکنند. روند متاستاز موجب میشود تومور به بافت ها و اعضای متعددی از بدن منتشر شود. متاستاز در مراحل پیشرفته سرطان ها ایجاد میشود و وقتی یک تومور سرطانی به مرحله متاستاز برسد درمان بیمار مشکل میشود.
 
در برخی از سلولهای توموری تعداد اندکی از خصوصیات سلول اولیه تغییر می‌کند و سلول توموری هنوز کم و بیش شبیه سلول اولیه‌ای است که از آن منشأ گرفته‌است. تومورهایی که در اثر این سلولها پدید می‌آیند تومورهای خوش‌خیم نامیده می‌شود. تومورهای خوش‌خیم، گسترش محدودی دارند و تومور، فقط در همان محل سلول اولیه مشاهده می‌شود.

اما در برخی از سلولهای توموری در اثر جهش های بیشتر، اغلب خصوصیات سلول اولیه تغییر می‌کند. این سلولها پروتئین‌هایی را بیان می‌کنند که در حالت عادی در سلولهای نرمال، بیان نمی‌شوند.

همچنین در این سلولها از بیان برخی از پروتئینها، جلوگیری می‌شود. این تغییرات در بیان پروتئینهای سلولی باعث می‌شود سلول سرطانی، ارتباط خود را با سلولهای مجاور از دست دهد و با تجزیه ماتریس بین‌سلولی، از محل اولیه خود مهاجرت کرده و به محل دیگری برود و در آنجا نیز باعث ایجاد تومور شود.

هر چند که اغلب سرطان ها از یک سلول جهش یافته منشاء می گیرند (یعنی مونوکلونال هستند) اما بعد از آن که تومورها به حدی از رشد رسیدند که قابل کشف و تشخیص گردند دارای سلول های هتروژن خواهند بود و از ژنوتیپ و فنوتیپ یکسانی برخوردار نیستند. ممکن است که تعدادی از سلول ها ی سرطانی قدرت تهاجم و متاستاز را نداشته باشند در حالی که گروهی دیگر این توانایی را به میزان متوسط و گروهی دیگر به میزان زیاد دارند و توان ایجاد بدخیمی را افزایش دهند.

تهاجم و متاستاز از مشخصه های بیولوژیک تومورهای بدخیم و علت عمده عوارض جسمی و مرگ و میر به علت سرطان هستند. به عمل مهاجرت سلولهای سرطانی از محل اولیه به محلی دیگر، متاستاز، و به این نوع تومورها، تومورهای متاستاتیک گفته می‌شود.

مسیرهای متاستاز
تومورها از سه راه مختلف می توانند به ارگانهای دور دست گسترش بیابند:
1. از طریق سیستم گردش خون (Hematogenous)
2. از طریق سیستم لنفاوی
3. از طریق تنه دیواره به داخل حفره شکم و قفسه سینه (Transcoelomic)

فرآیند چند مرحله ای متاستاز
1. جداشدن سلولهای تومور از یکدیگر
2. تخریب بستر خارج سلولی
3. مهاجرت سلول های تومور
4. انتشار رگی و لانه گزینی سلولهای تومور در محل جدید

نکاتی کلی در مورد متاستاز:

• متاستاز روندی است که در آن سلول های سرطانی به سراسر بدن مهاجرت می کنند.
• اکثر مرگ و میر مرتبط با سرطان به علت متاستاز تومور سلول اصلی است.
• سلول های سرطان متاستازی باید مخلوطی از آنزیم های گوارشی به منظور کاهش موانع ترشح کند.
• سلول های سرطانی ممکن است از سیستم گردش خون برای حرکت به محل مناسب جهت ایجاد تومور استفاده کنند.
• متاستاز روندی بسیار ناکارآمد است. بیشتر سلول های سرطانی هنگامی که تومور اصلی را ترک می کنند می میرند. دلیلش این است که تعداد سلولهای که تومور را ترک می کنند می تواند به میلیون ها در هر روز برسد. حتی اگر فقط بخش کوچکی از سلولهایی که تومور را ترک می کنند قادر به زنده ماندن برای تشکیل تومور جدید هستند، تلاش تعداد زیادی از آنها بدان معنی است که رشد از راه دور است و به احتمال زیاد در چند نقطه اتفاق می افتد

متاستاز استخوان چیست و چگونه درمان میشود  ؟

متاستاز های استخوان Metastatic Bone Disease شایعترین تومور های بدخیم استخوان هستند البته منشاء آنها خود استخوان نیست. وقتی بیماری دچار سرطان ریه، پستان، پروستات، تیروئید یا اعضاء دیگر شود و سلول های سرطانی خود را به استخوان رسانده و در آن شروع به رشد کنند میگویند سرطان به استخوان متاستاز داده است یا متاستاز استخوانی بوجود آمده است.

بطور متوسط هر سال بیش از یک میلیون سرطان تشخیص داده میشود و نیمی از آنها میتوانند به استخوان متاستاز پیدا کنند. با بهبود مراقبت های پزشکی در سالهای اخیر هر ساله تعداد بیشتری از بیماران با سرطان های ریه، پستان و پروستات عمر بیشتری میکنند و همین امر موجب میشود بیشتر با عوارض بیماری که یکی از آنها متاستاز به استخوان است روبرو شوند.

مهمترین راه انتشار سلول های سرطانی از بافت سرطانی اولیه، جریان خون وریدی است، یعنی همان جریان خونی که از بافت خارج شده و به قلب میرود میتواند سلول های سرطانی را با خود حمل کرده و به بافت هایی که جریان خون وریدی را دریافت میکنند ( کبد و ریه) برده و بنشاند. البته هر سلول سرطانی در هر بافتی نمیتواند تکثیر پیدا کند و بافت میزبان باید بتواند شرایط لازم برای رشد سلول ها را در اختیار آنها بگذارد.

استخوان از لحاظ شیوع، سومین بافتی است که میزبان سلول های سرطانی از بافت های دیگر میشود. متاستاز به کبد و ریه معمولاً تا وقتی به مراحل پیشرفته نرسد علامتی ایجاد نکرده و بیمار متوجه آن نمیشود ولی متاستاز در استخوان معمولاً دردناک است و زودتر تشخیص داده میشود. منشاء اکثر متاستازهای به استخوان از ریه، پستان، پروستات، تیروئید و کلیه است و این متاستازها بیشتر در استخوان های ستون مهره، لگن، دنده، جمجمه، بازو و ران ایجاد میشوند. درمان این بیماران یک کار تیمی است و نیاز به مشارکت نزدیک جراح ارتوپد، متخصص انکولوژیست، متخصص رادیوتراپی، متخصص درد و متخصص روانپزشکی دارد.

 علائم متاستاز استخوان
از علائم مهم این تومورها درد در استخوان هایی است که براثر متاستاز ضعیف شده اند. گاهی ضعیف شدن استخوان آنقدر شدید میشود که براثر ضربه خفیفی شکسته میشود. متاستازهای ستون مهره ممکن است بر روی ریشه های عصبی فشار آورده و موجب علائم فشار به اعصاب مثل درد در اندامها یا اختلال حسی یا حرکتی در اندام شوند. از مشکلات دیگر بیماران با متاستاز استخوانی کم خونی است که میتواند موجب ضعف و بیحالی بیمار شود.

 تشخیص متاستاز استخوان
 ممکن است منشاء سرطان اولیه بیمار از قبل مشخص شده باشد و بیمار به علت درد استخوان به پزشک مراجعه کند. گاهی هم تنها مشکل بیمار درد استخوانی است و بیمار از اینکه منشاء بیماری وی محل دیگری است بی اطلاع است. پزشک معالج ممکن است از رادیوگرافی ساده برای تشخیص متاستاز استفاده کند. در مواردی که بیمار از درد استخوان شاکی است و پزشک در رادیوگرافی وی علائمی از تخریب استخوان مشاهده میکند، اگر سن بیمار بالای 45 سال باشد حتماً یکی از احتمال هایی که در ذهن او مطرح میشود تومور های متاستاتیک است.

 استخوان ممکن است در نواحی که سلول های سرطانی رشد کرده اند از بین رفته باشد و در رادیوگرافی، این مناطق بصورت تیره دیده میشوند. سلول های سرطانی ممکن است در محل رشدشان استخوانسازی کنند که در رادیوگرافی بصورت مناطق سفید رنگ دیده میشوند. در بعضی تومورها ممکن است هم مناطق تخریب استخوان و هم مناطق استخوان سازی دیده شوند. اسکن رادیوایزوتوپ یا بون اسکن میتواند به پزشک نشان دهد که آیا فقط یک استخوان از بدن درگیر شده یا استخوان های دیگر هم مبتلا شده اند.

به زبان دیگر این نوع تصویربرداری انتشار تومور در کل اسکلت را نشان میدهد. پزشک معالج ممکن است از سی تی اسکن یا ام آر آی هم برای بررسی بیشتر تومور استفاده کند. آزمایشات خون هم میتوانند اطلاعات مفیدی هم در مورد تشخیص بیماری و هم در مورد بررسی میزان فعالیت بیماری در اختیار پزشک قرار دهد. /ح

 
 

برچسب ها: متاستاز ، سرطان ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۰:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام
پدر من سرطان بدخیم پروستات گرفته،متاستاز داده به غدد لنفاوی و لگن و ستون فقرات،واقعا ناراحتیم،۵۹ سالشه و خیلی مظلومه،آزارش به هیچ کس نمیرسه و کل زندگیشم به همه کمک کرده .
لطفا اگر کسی میدونه چه راهی داره خوب شه یا کسی خدانکرده از بستگان یا خانوادش این مشکل رو دارند باهام تماس بگیره .
۰۹۱۰۳۲۴۱۰۳۳
خدا خیرتون بده .
خدا تمام بیماران را شفا بده .
ولی به نظر من شخصا تمام مشکلات و بیماری ها از تغذیه نامناسب در ایرانه،اینجا از همه جا بیماری بیشتره،یک چیز سالم نمیخوریم .
از بس همه چیز تقلبی شده .
خدا هم ریششون رو متوقف نمیکنه که .
همیشه هستند و باعث زجر ملت از هر نظر .
نظرات همه رو خوندم واقعا متاثر شدم و گریم گرفت .
خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام خدمت همه عزیزان. خدا همه مریضا رو شفا بده. پدر بنده هم سرطان رکتوم گرفتن الان شیمی درمانی میشن خیلی سخته
Germany
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام بابایه من متاستاز شدن و کبد HCC شده دکتر قرص سورانکس تجویز کردن توروخدا بگین بابایه من خوب میشه یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۳۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام دوستان
پسرم محمد مهیار 5 سالشه سرطان یوینگ سارکم استخوان ران داره یکساله شیمی درمانی کردیم 40 روز پیش استخوان ران رو عوض کردیم الان تمام بدنش متاستاز زده ریه کبد کلیه و.... واز همه بدتر نخاع کمر ش بخدا خیلی غریبم ، بمیرم برای پسرم صدای دردش تا آسمون میره دکترهاش جوابش کردن من و مادرش نمی دونیم چکار کنیم مادرش میگه کمرش رو عمل کنیم، دکتر ها هی یه چیزی میگن
شما رو به خدا برامون دعا کنید ماهم براتون دعا میکنیم
انشاالله به حق چهارده معصوم علیهم السلام همه مریضها شفا پیدا کنن. الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام خواهر من هم سرطان سینه داره یکی دوسال پیش شیمی درمانی و پرتو درمانی کرده الان نزدیک به سه ماهه گردن درده دکتر هم رفته گفتن گرفتگی عضلاته نمیتونه زیاد تکون بده گردنشو امکان داره متاستاز استخوان باشه
Netherlands
....
۰۰:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام دوستان خدا مریضای همه رو شفا بده مادر منم شفا بده تورو خدا دعا کنین مادر من این حقش نیست توی کل زندگیش سختی کشیده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام منم مادرم کمر درد داشت، ام آر آی کردیم، احتمال کنسر دادن، یه دکتر راه آخرو اول گذاشت جلوی پامون و پیشنهاد عکس هسته ای داد ما عکس گرفتیم و متوجه شدیم قسمت های زیادی از بدن درگیر شده و متاستاز صورت گرفته مادرم در این مدت کرونا گرفت و ما نمونه برداری را به تعویق انداختیم جواب اولیه نمونه برداری این بوده که سرطان سینه دارند بسیار ناراحتم که زودتر ماموگرافی انجام ندادن و در برزخ این قرار دارند که شیمی درمانی انجام دهم یا نه زیرا بسیار عوارض بدی دارد متاستاز به قسمتهای زیادی از بدن سرایت کرده اذان منتظر جواب نمونه برداری از سینه هستند نمی دانم که شیمی درمانی را انجام دهم یا نه هیچ مرجع پاسخگو که با اطمینان انسان اطلاع دهد وجود ندارد از همه عزیزان می خواهم آزمایشات لازمه را به موقع انجام دهند و در این امر کوتاهی نکنند برای مادرم من هم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من خاله ام مبتلا به سرطان سینه بدخیم شده نمیگه از چه نوعی فقط میگه جهشی شیمی درمانی هم انجام داده میخواستم بدونم آیا قابل درمان است یا نه خواهش میکنم کمک کنین از خدا می‌خوام که هیچ وقت هیچکس مریض نباشه و همه شاد باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
پدر خانمم سال ۹۴ سرطان بدخیم مثانه داشت و با دو نوبت سیستسکوپی و دو مرتبه تزریق ب ث ژ خوب شد و تا الان مشکلی نداشت ولی الان یک دفه غده لنف نزدیک مثانه بزرگ شده و نمیدونم بعد ۵ سال ممکنه متاستاز کرده باشه ؟؟؟ الانم توی مثانه برگشت نداشته و کاملا درمان شده
لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانیم
Iran (Islamic Republic of)
y- y
۱۲:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من هم همسرم رو به خاطر سرطان سینه که متاستاز به لگن داده بود، سه سال پیش از دست دادم. خیلی خانم مهربون و متینی بود. همیشه به یادشم. با دوتا بچه منو ترک کرد. 4سال درگیر بیماری بودیم. بعدا به ریه و کبدش نیز متاستاز داد...خدا روحش رو شاد کنه. واقعا اگه این بیماری برای کسی پیش اومد، دولت و اطرافیان بایستی از لحاظ های مختلف حمایت کنند. ..
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
حدود دو سال قبل متوجه توده اندازه گردو. درست سه روز بعد از شیر گرفتن بچم و بارداری مجدد. بعد به دنیا آمدن بچه دومم به خاطر درد پشتم رفتم دکتر که شکستگی مهره بود و واویلا شروع شد. من غیر از درد پشت هیچ علامتی دیگه نداشتم ولی انواع آزمایشات و... انجام شد با زجر روحی. گفتن یکساله توده رو داری حتما متاسز کرده. بعد دو سه تا توده تو کبد پیدا شد و البته اسکن استخوانم پاک بود و معلوم نشد علت شکستگی مهره چی بود. پشتم خوب شد و شیمی درمانی شروع شد چهار دفعه و بعد گفتم ولش میکنم اون که به کبد رسیده، الان 6 ماه هست که دل کردم هر روز یکجام درد میکنه بعد خوب میشه فکر میکنم جهنم اینقدر زجر نداره، با بچه های کوچیک و همسر بی خیال و سرکار هم باید برم. برام دعا کنید یا شفا پیدا کنم یا بمیرم واقعا خسته شدم. البته بگم قبل کرونا یک نشانه ای از ح عباس گرفتم که ادامه ندم درمان رو بعدش که کرونا آمد گفتم نشانه درست بود. حالا گاهی شک میکنم توده خوش خيم و مال شیر وگرنه شاید نزدیک دو سال باید می مردم ولی... برای این مادر تنها دعا کنید خیلی نیاز دارم یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مادرم ۲سال پیش سرطان سینه داشت بدون هیچ علامتی توماموگرافی فهمیدسرطان داره یکسال شیمی درمانی شدگفتن خوب شده درحالیکه متاسدازبه ریه داده بود دکترانفهمیده بودن مادرم هم به خیال اینکه خوب شده دیگه خیالش راحت شدتااینکه بعددوسال بازوش دردشدیدگرفت فکرمیکردآتروز هست بعدیه مدت بدترشدکه دستش نمیتونست تکون بده رفت دکتربازم نفهمیدن فکرمیکردن تاندون دستشه پاره شده تااینکه یه دکتراتفاقی فهمید درحالیکه خیلی دیرشده بوداگه همون اول فهمیده بودن متاسدازریه الان ازبین رفته بودومتاسدازاستخوانی پیدانمیکرد دکترای ایران خیلی اطلاعاتشون کمه درباره سرطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دوستان میدونم بیماری سرطان یکی از عزیزان خیلی سخته . ولی نا امید نباشین وسعی کنین روحیه بیمار و اطرافیان حفظ بشه . من مادرم داخل شکمش ۶ غده بدخیم بود که هر روزم داشت اضافه می شد
که با ۱۰ جلسه شیمی درمانی و در نهایت جراحی ۵ ساله درمان شده .
و الان پدرمم پروستات و دو تا از مهره هاش درگیر هست . تحت هر شرایطی روحیه خودتون رو حفظ کنید این مهمترین موضوعه برای درمان سرطان
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۳:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اشکام دارن بی اختیار میریزن.فقط برای همه ی بیمارا از خدا سلامتی میخوام.
برای پدر بزرگ منم دعا کنید.هیچ کس به حز من نمیدونه که پروستاتش به استخوانش متاستاز داده.و هر روز ازین دکتر به اون دکتر هستم.و بهم زنگ میزنه و میگه از دکتر بپرس دردم چرا خوب نمیشه. و من هیچ جوابی ندارم که بهش بدم و مثل بچگیای من که گولم میزد حالا من گولش میزنم.
Germany
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
دقيقاً حس ميكنم چون همين درد و براى همسرم دوماه پيش كشيدم و يك هفته گولش ميزديم و دردش شديدتر ميشد تا از دست داديمش
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام من مادرم سرطان غده لنفاوی از نوع غیرهوچکین داره توروخدا بهم بگین درمان داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
علیمحد کیوانفر
۱۶:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
بسیارکامل ومفیدبود اجرتان با خدا موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
یک دختر
۲۳:۴۴ ۲۹ دی ۱۳۹۸
خدا به همه شما و مادر من شفا بده خیلی سخته خیلی سخت
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۱:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
من پدرم سرطان معده داره خودم هم نامزد هستم ازطرفی جهیزیه ندارم ازطرفی پدرم داره جلوی چشمامون اب میشه ، بیمه هم نداریم پدرم خیلی وقته بیکاره از طرفی پول شیمی درمانی هم نداریم خودمون هم به همه جا قرضیم ، بنظر شما چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام مادر منم پارسال کانسر مری داشت که با شیمی درمانی و رادیوتراپی خوب شد و جراحی نشد بعد شیش ماه کمردرد شدید گرفت دکترش گفت مهره کمرش شکسته شکستگیش قدیمیه ربطی به بیماریش نداره الان بعد یکسال که درداش بیشتر شده اسکن هسته ای انجام داد که گفتن متاستاز استخوانه
Iran (Islamic Republic of)
زهرخ
۱۹:۵۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام
نوه من هفده سالشه.قوی ورزشکار خارج ازکشور بود .همه چی عالی وسالم.بود ولی یکساله گرفتار سارکوما شده. متاستاز زده به لگن درحین شیمی درمانی .ولی ماناامید نمیشیم.خدا بعد دکتر مهمه... تغذیه وهوا وپارازیتم نداشتن ولی یهو دچار کنسر شدن .التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
مامان من سرطلان سینه داره بعد 8 سال عود کرده بعد 6 جلسه شیمی درمانی امروز متوجه شدم متاستازه و زده به کبدش خیلی داغونم کسی جز من اطلاع نداره کسی راهکاری یا پزشک خوبی میشناسه هر جای دنیا باشه مهم نیس فقط معرفی کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام خام گیاهخواری کنن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۳۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام. سه ماه پیش پدرم چکاپ کرد همه چه نرمال وعالی بود. دقیقا ۴۰ روزه که از پاافتاده غذا نمیخوره لاغرشده.‌ازمایش انجام دادن باسه ماه پیش خیلی تغییرکرده بود جواب سیتی اسکن هم توده و متاستاز کبد رو نشون داد و ام ار ای هم همینطور حالا میخوان نمونه برداری کنن..تروخدا به آبروی امام حسین قسمتون میدم برای همه مریضهادعاکنیدبرای پدرمن هم همینطور.داریم داغون میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
من دوهفته پیش پدرم رو به خاطر سرطان ریه از دست دادم.و جلوی چشام پرپر شدنش منو داغون کرد.پدرم این بیماری رو چند سالی بود داشت .خودش نمیدونست بیماریش چیه ولی علاعم بیماریش رو از ما پنهون میکرد.ولی امسال عید بیماریش عود کرد
و پزشک ما رو از بیمارش مطلع کرد.خرداد ماه امسال بیماریش به خواطر متاستاز به نقطه دیگه بدنش رسید و استخون مچ پاش رو درگیر کرد.
دو بار شیمی درمانی کردیم سری سوم بدنش جواب نداد و فوت کرد.پدرم معتاد بود وسیگارم زیاد میکشید.علاعم بیمارش که موقع شیمی درمانی ازش پرسیدیم گفت تنگی نفس قرمزی قفسه
سینه،درد استخوان چماقی شدن نوک انگشتان و....لطفا علاعم بیماریتون رو پنهون نکنید و سری به پزشک اقدام کنید تا این بلا ها خدایی نکرده به جونتون نیفته.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید
۲۳:۰۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
پس این دانشمندا چکار میکنن؟ سالهاس سرطان رو نتونستند درمان کنن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجید
۲۰:۵۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
سلام دوستان،
متاسفانه به خاطر غذاهای بد و آلوده و یا ترا ریخته، به خاطر آلودگی شدید محیط زیست و آلاینده‌های کارخونه‌ها و از همه مهم‌تر برای این پاریزی لعنتی، همه‌مون رو دارن سرطانی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان.دختر عمه مهربون من فقط سی سال داره.یه بچه نه ماهه داره دو ماه پیش داشت به بچه ش شیر میداد که متوجه توده کوچک توی سینه ش شد.دکتر گفت ماستیت هستش و توی شیر دهی عادیه.یه مدت گذشت دارو ماستیت تموم شد و سرفه هاش و درد پشت و قسمت راست شکمش شروع شد.اسکن نشون داد سرطان متاستاز داده به ریه کبد ستون مهره ها غده آدرنال و تخمدان.الان دو بار شیمی درمانی شده.و دکترش می گه وضعیتش افتضاحه.روزی دوتا مرفین بهش تزریق می کنن اما باز شدید درد داره.التماستون می کنم بخاطر بچه کوچیک دعاش کنین.دختر عمه م خیلی پاک و معصومه حقش این نیست که اینهمه زجر بکشه.الان توده سینه ش اندازه یه پرتقال شده دکترش می گه دست نمی زنم بدتر می شه.....خدایا خودت صدامونو بشنو......
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۶:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
۱۹ روز پیش پدرم بخاطر سرطان پانکراس از دست دادم خیلی مهربون بود عاشقشم بودم الانم هنوز خودم داغون با اون حالم بیمارستان همراه خاهرمم ک سرطان سینه داره متاستاز ب کبد و مغز داره براش دعا کنید دیگه خودمم داغونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۸
خدا بزرگه دوست من شک نکن ک خدا اول توان بندشو میسنجه بعد یه باری رو دوشش میزاره اون بهتر از هر کی میدونه ....خدا رو فراموش نکنین
Iran (Islamic Republic of)
م.م
۱۱:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام به همه عزیزان.چند مدت پیش یه مستند خارجی در مورد سرطان دیدم که خیلی جالب بود.خلاصش این بود که علت همه سرطانها کمبود ویتامین در بدن هست که با خوردن میوه مخصوصل لیمو ترش حل میشه. و کسانی که لیمو ترش را روزانه مصرف میکنن دچار سرطان نمیشن.توصیه میکنم هر روز لیمو ترش استفاده کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام پدر من هنگام خوردن بعصی غذا حالت تهوع میگیره بعدش عطسه میکنه درست میشه دکترم بردیم آژمایشش که چیزی نشون نداد ولی سونوگرافی توده نشون داده کبدش دکتر گفت چیز بدخیمی نیست ولی من خیلی نگرانم پس اون حالت تهوع چیه که خوردن بعضی میوه ها و غذا میاد که با عطسه درس میشه لطفا اگه اطلاعی دارین بگین خواهش میکنمممم
Iran (Islamic Republic of)
مریم مرادی
۱۲:۰۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
درمورد سرطان ملانوم بیشتر برسی بشه
اگاهی مردم را ببرن بالا
البته هزینه چکاب خیلی بالاست
تشخیص پزشک ضیفه
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۲۱:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من سال ۹۲ ازمایش خون دادم دکتر متخصص گفت سرطان داری درحالیکه فقط یه عفونت خونی خیلی کم بود ومیشد درمانش کرد من ناامید منتظر مرگ بودم بعد از یکسال رفتم پیشش تا منو دید تعجب کرد ودوباره ازمایش خون نوشت نتیجه رو که دید گفت شما کاملا سالم هستید وهیج مشکلی ندارید پیش دوثا دکتر دیگه رفتم گفتند هیچ مشکلی نداری منم بیخیال شدم در حالیکه عفونت کبدم داغون کرده بود تبدیل به سیروز کبدی وسرطان کبد شده بود وزد به دستگاه گوارشم رو هم گرفت الان دوساله منتظر مرگم و بدون امید فقط نفس میکشم در ضمن ۱۷ ساله که از همسرم جداشدم وبا تنها پسرم زندگی میکردم که سه سال پیش یه نامردی برای پسرم مخدر تزریق کرد وپسرم اوردوز کرده بود واون پسره فرار کرده بود نصف شب رفتم زیر زمین فهمیدم پسرم هنوز زنده بود همسایه ای که باپسرم دشمن بود زنگ زده بود نعش کش ها اومدند ببرنش گفتند از ۱۱۵ امدیم پسرم نبض داشت بدنش گرم بود اما ساعت ۴ صبح بردنش هرچی التماس کردم توجه نکردند چون خودم بیماری اعصاب و روان دارم بخاطر رفتارهای زشت زنم وازدواج نکردم بعد از فوت پسرم دیگه روزی هزار دفعه ارزوی مرگ میکنم خواهر وبراذرم که بیشترین کمک را بهشون کردم تنهام گذاشتند وچند ساله نمیان سری بهم بزنن زندگی من با ازدواجی تحمیلی با زنی بیمار روانی خراب شد والان باخاطراتی که تداعی شون داغونم میکنه منتظر مرگم یعنی شش ساله که ناامید ومنتظر مرگم برام دعا کنید خدا منو ببخشه و راحت از این دنیا برم پیش پسرم ، خدا همه مریض ها رو شفا بده وهمه تون سالم وسرحال وموفق باشید روزگار بامن نساخت و زندگیم یه تراژدی تلخ وسیاهه یا علی مدد خدانگهدارتون حلالم کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام به همه دوستان،ازهمراهان بیماران سرطانی گرفته تا خودعزیزانی که درگیر این بیماری هستندوچه افرادی که درسلامتی کامل هستند،بنده بیست روز پیش مادرعزیزم رو بخاطر سرطان سینه پیشرفته ازدست دادم ،هم شیمی درمانی انجام دادن هم جراحی هم رادیوتراپی ، زیرنظربهترین پزشک وبهترین مرکز شیمی درمانی اما متاسفانه درانتها مارو ترک کردن ،متاسفانه همه فکرمیکنن روشهای جدیدجهت درمان بیماری سرطانه اما اینطور نیست .من دیرمتوجه شدم اما دوست دارم این راه حل رو به همه دوستان ارائه کنم تا باکمک خدا عزیزانشون رونجات بدن.درکشورهای پیشرفته متوجه شدن عامل اصلی ایجاد سرطان دربدن وجود دندان عصب کشی شده و دندان پرشده بامواد امالگام هست این دوعامل رو ازبدن بیمارتون حذف کنید و رژیم پرفیبروسبزجات شدید داشته باشن به امیدخداوند حالشون روبه بهبود خواهدرفت، حتی دوستانیکه سلامت هستند اینکاررو انجام بدن خودشون رو ایمن میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
من متاستاز کبدی دارم شیمی درمانی میشم دعا کنه جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناصر علی محمدی
۱۴:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من همسرم یه توده مجاور نخاعش بوجود اومده بود که قبلش بخاطر درد کمر و دست وپاهاش با آزمایش فهمیدیم یک دفعه کمر به پایین حالت بی حسی داشت که قادر نبود پاهایم تکون بده الان پانزده روز پیش عملش کرد آیا این امکان هست که متاستاز باشه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
بی
۱۴:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام خانمهایی که نمیروند برای مامو گرافی و چکاب سینه هر شش ماه _ خانمهایی که درد را کتمان میکنند _ خانمهایی که دختر ندارند و از پسراشون هم از چکاب و ماموگرافی نمی پرسند یا خجالت میکشند _ خانمهایی که به عروساشون هم نمیگن _ خانمهایی که میگن بعد از شصد هفتاد سال دیگه ننه جون برم دکتر سینمو چی بگم _ شمارا به خدای بزرگ قسم میدهم این کار را نکنید این بیماری سن و خجالت و حالا بعدا و ولش کن و این تعارفات را بر نمیداره _ زمانی متوجه میشوید که دیره و قبلش با چکاب و کنترل میشد جلوگیری کرد
آرزوی شفا برای همه بیماران از درگاه خداوند دارم
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۱۲:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۷
خدایا خودت هیچ بنده ای را با این امتحان سخت ناامید نکن ......
United States of America
فف
۱۱:۲۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
چرا متاستاز جزو بیماریهای خاص محسوب نمیشه تا امکانات بیمه استفاده کنن..!!!
لطفا جواب بدید خیلی مهمه برام...
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۵۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
تورو خدا اینقد نا امید نباشید فقط توکلتون به خدا باشه چون تا اون نخواد برگی از درخت کنده نمیشه منم درگیر این بیماریم خوب حال همتونو میفهمم توکل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۵۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
تورو خدا اینقد نا امید نباشید فقط توکلتون به خدا باشه چون تا اون نخواد برگی از درخت کنده نمیشه منم درگیر این بیماریم خوب حال همتونو میفهمم توکل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
سلام به همگی اول از همه دعا میکنم همه ی مریضارو خدا شفا بده .
مادر من هم درگیر کنسر سینه شدو بعد متوجه شدیم متاستاز به استخوان زده تحت شیمی درمانی قرار گرفت ولی دوباره به کبدش متاستاز زده نمیدونم چیکار باید بکنم به کجا پناه ببرم تو شرایط فعلی الان واقعا بهبود حاصل میشه خدایا مادر من و مادر همرو نجات بده
تورو خدا اگه راه درمانی هست منم در جریان بذارید
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۰:۰۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام. مادر منم متاستاز ریه و کبد و استخوان داده بود . تو این دوسال اخیر دوسری شیمی درمانی شده . الانم متوجه شدیم متاستاز مغزی داده خدایااا کمک کن مادرم درد میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
یا صاحب الزمان همه مریض ها رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ایران زمین
۰۲:۲۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
ببینید دوستان سعی کنید با لیمو ترش درمانی و تغذیه و تفریح سالم این بیماری رو تضعیف کنید الان دیگه بسیاری از سرطانها قابل درمان شدن مخصوصا کولن و دستگاه گوارش حتی در مرحله متاستیک هم امید به درمان کامل هست فقط باید اصولو نکات رو رعایت کنید خداوند همه مریضها رو شفای اجل بفرماید. و من الله توفیق...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام خدمت همه دوستان ...پدر بنده ابتدای سال ۹۷ دچار یه خونریزی ساده معده شدن و پس از انجام نمونه برداری متوجه شدیم که سرطان معده دارن ایشون و طی روند درمان به ما گفتن که یه سی تی اسکن سه فازی انجام بدیم واسه وجود متاستاز یا عدم وجودش که خدا رو شکر متاستاز تداده بودن سه جلسه شیمی درمانی شدن و عمل توتال گسترکتومی انجام دادن و باز هم پاتولوزی جدید که در پاتولوزی جدید مشخص شد پرده ی صفاق ایشون درگیر شدن و غدد لنفی و پزشک ایشون الان میخواد شیمی درمانی رو شروع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
من خواهرم هفته پیش از دست دادم بخاطر سرطان سینه که متاسفاز کرده به مغز وریه دبیر بود دوتا بچه۱۰و۱۳ ساله پسر داره تک خواهر ما سه برادر بود پدرومادرم باز بدیم شدن ۵نوه هانوشون بی عمه شدن خدا تا کی این سونامی سرطان تو ایران مردم را داغ دار میکنه چرا فقط تو ایران این سونامی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Marya
۱۳:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
متاسفم خداوند بهتون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۰۰:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام. مادربزرگ منم سرطان روده داره دو سال پیش تشخیص دادن تو این دو سال دو بار جراحی شده شش ماه شیمی درمانی شد تو بیمارستان سکته قلبی کرد الان هم دکترها میگن متاستاز و کل بدنش رو درگیر کرده سه چهار ماه بیشتر زنده نیست برای اینکه دردش قابل تحمل باشه مرفین تجویز کردن ولی اون هم اثری نداره
تو رو خدا برا شفای بیمارها دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت به سرطان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام من مادرم سال 91 متاستاز کبد داشت و با انجام کولونوسکوپی مشخص شد منشا سرطان از روده بوده دکتر گفت بدون شیمی درمانی سه ماه با شیمی درمانی شش ماه زنده میمونه همه گفتن ن ولش کن اذیتش نکن دم آخری ولی دلم نمیزاشت بعد داده قرص های مختلف و زیر پوستی و یک مرحله شیمی درمانی ب یک ماه هم نرسید و فوت شد من فقط از دکتر خواستم التماسش کردم کاری کنه سرپا بشه ن بیحال باشه ولی انگار داروها افاقه نداشت با این ک بهش نگفتیم انگار سکته کرد چون دکتر دیگه گفت عوارض سرطان نبوده سکته یا همون دق کرده، خودش فهمیده بود با اینکه چیزی نگفتیم داییم داشت یعنی برادر خودش و داییش و...، کاش فقط دکترا کیفت زندگیشنو ببرن بالا تا تو جا نباشن زجر نکشن کمتر حداقل بکشن خیلی دوستش داشتم روحش شاد، خدا مریضاتونو شفا بده یا اگر فوت شدن خدا رحمت کنه آمین.
Iran (Islamic Republic of)
محسن ن
۱۶:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام به همه زجر کشیده ها
لعنت به سرطان و اسم مخوفش که عزیزانمون رو مظلومانه از ما میگیره
یک تیم متخصص پزشکی باوجود پیدا نمیشه درمان این لعنتی رو کشف کنه یا بیماری ایدز و هزاران بیماری ناشناخته دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۷
سلام به همه.مادرم ۳ سال پیش دچار کنسر سینه شدن و بعد از جراحی شیمی درمانی و رادیو تراپی انجام دادن.پارسال متوجه شدیم متاستاز به استخوانشون زده و رادیو تراپی انجام دادن.الان دو هفتست که مجددا فهمیدیم متاستاز به کبدشون زده و ریه شونم آب اورده امروز اولین جلسه شیمی درمانیشون بود.
کسی این شرایط رو داشته برام توضیح بده که شیمی درمانی چقدر تاثیر میذاره؟
دکتر پارسال که متاستاز استخوان زده بود گفت که نهایتا ۶ ماه دوام بیاره،خیلی نگرانم که شیمی درمانی تاثیری نداشته باشه و فقط بیمار اذیت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۷
سلام به همه.مادرم ۳ سال پیش دچار کنسر سینه شدن و بعد از جراحی شیمی درمانی و رادیو تراپی انجام دادن.پارسال متوجه شدیم متاستاز به استخوانشون زده و رادیو تراپی انجام دادن.الان دو هفتست که مجددا فهمیدیم متاستاز به کبدشون زده و ریه شونم آب اورده امروز اولین جلسه شیمی درمانیشون بود.
کسی این شرایط رو داشته برام توضیح بده که شیمی درمانی چقدر تاثیر میذاره؟
دکتر پارسال که متاستاز استخوان زده بود گفت که نهایتا ۶ ماه دوام بیاره،خیلی نگرانم که شیمی درمانی تاثیری نداشته باشه و فقط بیمار اذیت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
ارزوی سلامتی برای تمام مریضا دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۲:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام خواهرم اردیبهشت سرفه معمولی داشت در طول روز نادر و کم مگر بوی شدید یا دود یا گرد خاک به سرفه خفیف می افتاد دکترها الرژی فصلی بهار تشخیص دادند ...تست الژی و..بعدش شب در طول هفته یک شب یا دو از سرفه بیدار می شد دکترها اسپانس معده تشخیص دادند دارو خورد حالت تهوه اضافه شد ...داروها قطع کرده...از یک جوشانده ساده از ترکیب دو عد د خرما چهار عدد انجیر ..ده تا عناب و بیست تا کشمش دو لیوان اب .. یک هفته استفاده کرد کل علایم کاملا بهبود یافت ....اما به اصرار از دکتر خواستیم یک عکس رادیولوزی بگیرد شاید عفونت چیزی بوده حالا بر طرف شده...در تیرماه عکس گرفته شد بعدش گفتند سی تی ام ار ای و .....گفتند سرطان ریه دارد ....برج شش بر اثر عطسه کمر درد شدید کرد گفتند اسپانس عضلانی است ..بعد از تزریق امپول دردش شدید شد ام اری اورژانسی گرفتند گفتند سه تا از مهرهایش ترک برداشته ..اسکن استخوان و تراکم استخوان سی تی اسکن گردان گرفتند گفتند در اثر متاستاز استخوانی کمر شکسته خواهرم فقط سی سال داشت شش ماه بعدش فوت کرد فقط درد استخوان داشت و هرگز هیچکدام از علایم سرطان ریه مشاهده نشد حتی دکتر سه روز قبل فوتش معاینه کرد گفت این علایم بالینی با ازمایشها هماهنگ نیست. ازمایش مجدد بدهید سر حال بود منتظر بود تا زودتر زمان استراحت پزشکی اش تمام شود ارام چشمهایش بست دکتر گفت بیمار سه ساعت فوت کرده و ما فکر می کردیم خوابیده است...خودش هرگز نفهمید سرطان دارد فکر می کرد در اثر امپول مهرش اسیب دیده است .....چون دکترها به ما گفتند حداکثر چند هفته زنده است ..ما دیگر شیمی درمانی و ..را انجام ندادیم تمام مدت در منزل در کنارش بودیم تغذیه مهم است روحیه مهم است ....گفتیم حالا که جوابش کردند دیگر در بیمارستان نباشد ...خدمات در منزل برایش مهیا کردیم ...چهار ماه بیشتر از پیش بینی دکترها عمر کرد ..البته ازمایشات خارج از کشور فرستادیم دکتر انلاین با خودش صحبت کرد ....و متعجب بود چرا هیچ خلطی ندارد درد قفسه سینه ندارد ..نفس تنگی ندارد ... و مهم تر عوامل محیطی و تغذیه سرطان موجود نبود .. و خواهرم روح شاد ..
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۴:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
خوندم و گریه کردم خدا بهتون صبر بده
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
فران
۰۲:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
چرا شیمی درمانی نکردین من دوستی دارم هشت ساله که سرطان ریه داره سرحاله و هنوزم عود نداره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ایشالا همه مریضا شفا پیدا کنن.مادر زن منم هفته پیش فهمید سرطان ملانوم داره.همش از یه خال کوچیک که هیچ دردو علائمی نداشت و بهش بی توجهی شد؛این مریضی شروع شد.اینو گفتم که اگر پیام منو خوندید حتما نسبت به خالهایی که با بقیه خالهای روی بدنتون متفاوته به وجود میاد و آروم آروم بزرگ میشه بی تفاوت نباشید.این حتما ملانومه.هنوز زنده هستش هیچ دردی نداره ولی طبق آزمایشها شانسش برای زنده موندن خیلی کمه.دعا کنید براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
تورو خدا دعا كنيد من خواهرم سرطان داره دكتر جوابش كرده ٢٤ سالشه يا فاطمه زهرا هميشه موقع مشكلاتم كمكم كردي كنارم بودي اينبارم كنارم باش خواهرم شفا بده
Germany
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
جديدا تو المان خيلى تصادفى متوجه شدن كه يه نوع شربت ترك اعتياد به نام متادون سلولاى سرتانى رو از بين ميبره يعنى سلولهاى سرتان يا متاستاز رو مجبور ميكنه كه داروى شيمى درمانى رو بخوره و خشك بشه تو حالت معمولى داروى شيمى درمانى جلوى رشد سلول سرتانى رو ميگيره ولى متادون يجورا سلول رو مجبور به خوردن داروى شيميى ميكنه كه از درون سلول شروع ميكنه به از بين رفتن ،ولى مصرف متادون بايد زير نظر پزشك باشه چون خودش اعتياد اوره و از خانوادهٌ اوپيادها هست و تو يه دورهٌ نولانى مدت بايد مصرف كنه كه ديگه سلولهايى كه به يه محل ديگه كوچ ميكنن نتونن رشد كنن البته همراه با داروى شيمى درمانى بايد متادون رو مصرف كنه نه اينكه تنها خود متادون رو بخوره تو گوگل به انگليسى بنويسيد مصرف متادون براى از بين بردن سرتان يا تومور يا متاستاز ببين نظر پرفسورهاى المانى رو ميگه ،اميدوام كه حال همهٌ بيمارها خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا غلامی
۱۱:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام دوستان. وقت همگی به خیر. از خداوند می خوام به آبروی صاحب الزمان همه مریض هارو شفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدایاتمام مریضارو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدایاتمام مریضارو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
مادر من هم سرطان رکتوم داشت و طی 3 ماه فوت کردن انشاا همه مریض ها شفا پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
خدایا تموم مریض ها رو شفا بده مامان من هم که جز اون کسی رو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
وای خدا چه اسم ترسناکی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
خدایا تموم مریض ها رو شفا بده مامان من هم که جز اون کسی رو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۲۱:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
راجب "سرما زیستی" سرچ و مطالعه کنید(سرمازیستی یعنی منجمد کردن بدن انسان ها بعد از مرگ با استفاده از روشی خاص که به بافت بدن اسیبی نرسه به امید زنده کردن دوباره در اینده با استفاده از تکنولوژی اونزمان)
Iran (Islamic Republic of)
نجمه قرائی پور
۰۱:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام.اصلا دستام یارای نوشتن ندارن!!! الهی قربون دل بزرگ و صبر همه مریضابشم. شمادعاکنید واسه ما که نظرکرده خدایین ما لیاقت امتحان و تحمل و شکیبایی نداریم...بابای عزیزم سرطان تمام وجودشو گرفته جلوی چشامون داره آب میشه......ازته دل میگم یاحسین آقای من سالارمن به ماصبر و به اون بهششتتو بده
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۳:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
خدايا همه مريضا رو شفا بده خدايا التماست ميكنم ،همه اين شيمي درمانيها وسيلس خودت بايد نظر كني،برادر منم سرطان روده داره متاستاز داده به كبد خدايا به بچه كوچيكش رحم كنه به مادر پيرش هنوز مشكي بابام تنشه
Iran (Islamic Republic of)
نازیلا
۱۸:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام مادرمن سه روزه فهمیدیم کبدش متاستاز داده احتمال دادن از پانکراسش باشه حالا چی میشه من ۲۱سالمه پدرمم ۶ماه از دست دادم تورو خدا برامامانم دعا کنید دارم داغون میشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام
من چیزهایی در مورد طب سنتی و طب اسلامی خصوصا آیت الله تبریزی شنیدم ...
نمی دونم تاثیر داره یا نه ولی فکر نمیکنم ضرری داشته باشه
اگه کسی تجربش رو داشته لطف کنه بگه ...
..........
این دنیا برای موندن هیچکس نیست تمام کسایی که دیدین ومیبینین همه کسایی که کامنت گذاشتن ! همه و همه از این دنیا میرن ...
این دنیا جای امتحانه و‌خوابی بیش نیست برای همین بیشتر با درد و رنج همراه ... به قول قرآن که میگه
همانا ما انسان را در رنج آفریدیم ....
ً.....ً......
تو رو خدا مراقب خودتون و اطرافیانتان باشین ... از حدود چهل سال به بعد خصوصا کسایی که سابقه فامیلی دارن نترسین و. برین یه کلینیک آزمایشات لازم رو بدین که تو این دنیای پر از مواد شیمیایی صد. در صد لازمه ....

نکته آخر خدا آدم رو تو سختی ها امتحان میکنه ...
تلاش کنید اما نذارین سختی دنیا بشکنتون ...
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۱:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
ازاین کلمه خسته شدم سرطان......هفت ماهه مادر من رو درگیر کرده.براش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
نفس جوادی
۲۳:۳۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خاله من هم دچار متاستاز شده بود ، شیمی درمانی و پرتو درمانی هم برای او بی اثر بود و شروع به گیاهخواری کرد اما عمر به او مهلت نداد و بعد از چهار ماه مبارزه با سرطان درگذشت.
امیدوارم تمام مریض ها شفا پیدا کنند ، مواظب عزیزانتان باشید
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۱۵:۰۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
سلام خواهر من هم سرطان سینه داره الان یک سال تحت درمان نوعش متاستاز تا دو سال باید تحت درمان باشه تو رو خدا براش دعا کنید خواهرم جون ۲۹ سالش خیلی براش دلواپسم همیشه براش دعا میکنم خدا انشاالله همه مریض ها رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۹:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام خواهر گرامی به خدا توکل کن منم خودم سرطان متاستاز دارم با امید به خدا خوب شدم شما هم فقط به خواهرتون روحیه بدین
Iran (Islamic Republic of)
فاطره
۰۱:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
خدایا بیماری سرطان را ریشه کن کن وهمه کسانی که گرفتارش شدن شفا ی عاجل عنایت کن .ماهم مریض داریم وجزدعا کاری ازدستمون برنمیاد.امن یجیب المضطراذادعاویکشف السو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خواهشمندم یک دکتر متخصص خون و انکلوژی که معجزه میکند برایم معرفی کنید؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
من هم یک متخصص برای این کار میخوام
Germany
امیرعلی
۰۰:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سلام به همه دوستان ان شاالله که همه بیمار های سرطانی خوب بشن پدر من هم سرطان ریه گرفته متاستاز زده ب استخوان امروز بهش آمپول ساماریوم زدیم برا از بین بردن دردش وپیشگیری از متاستاز خدا کمکمون کنه خدایا سرطان رو از همه جهان دور کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سلام دوستان گرامی امیدوارم سلامت باشید بره موم زنبور عسل و ژل رویال و عسل خوب ماده موثری هست که برای ایمنی بدن و درمان سرطان و جلوگیری از ضعیف شدن بدن در حین شیمی درمانی موثره
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۰۱:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام تو رو خدا اگر کسی بوده که بیمار با متاستاز سینه داشته .به این شماره پیام بده.چند تا سوال دارم.تو رو خدا برای همه مریضا دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
اشک
۰۰:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
مامان منم سرطان سینه داره
هیچکسو تو دنیا انداره اون دوست ندارم .داره شبمی درمانی میشه
روحیم داغونه کارم شده یواشکی گریه کردن.پیامای شما را هم خوندم بدتر شدم.
مادر من زن مهربون و ساده ایه حقش نبود.
تروخدا براش دعا کنید حالش خوب شه به جای دیگش نزنه.
دنیا را بدون اون نمیخوام خداااااااا
فاطمه زهرا همه سرطانیا را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوست محترم ناراحتی نکن از خدا کمک بخا که دربارش بزرگه و شفا دهنده خدا انشاالله به حق ال عبا شفای مادتون رو بده خودتون رو نبازید از خدا و اعمه کمک بخواین نذر گردن بگیر خدا خودش کمکتون میکونه
Germany
ع
۱۶:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
پدرم ۷۰ سال داره خیلی سلام. رو پا هست تا امروز هم یکبار رنگ اتاق عمل رو ندیده چند وقتی هست که می‌گفت یبوست دارم. بعد هم آرام آرام کاهش وزن پیدا کرد. بدون کوچکترین علامت یا درد در کولنسکوپی سرطان روده تشخیص داده شد.امروزهم جواب سی تی اسکن رو گرفتم و فهمیدم متاستاژ کبدی شده.نمیدونستم یعنی چی تو این لینک خوندم و فهمیدم والان دارم با چشم گریه به امید به دعای شماتایپ میکنم.خدا بحق این شب عزیز بحق میلاد پیغمبرت همه مریضهارو شفا بده و صدقه سر اونها نگاهی هم به پدرم من بنداز
Iran (Islamic Republic of)
دل شکسته
۰۰:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
خدایا همه مریضارو شفا بده بابای منم شفا بده کانسر مری داره کل مری و نصف معده و غدد لنفاوی درگیر شده رو برداشتن عملش وحشتناک سخت بود الان شیمی درمانی ها شروع شده .خیلی داغونم خیلییییی!!!!بابا تنها امیده منو مامانمه .۵ماهه زندگیمون ار این دکتر ب اون دکتر رفتن و خون دل خوردن.خدایا شفا بده بابامو خودت میدونی ما چقدر بدون بابام بی پشت و پناهیم
Iran (Islamic Republic of)
دل شکسته
۰۰:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
خدایا همه مریضارو شفا بده بابای منم شفا بده کانسر مری داره کل مری و نصف معده و غدد لنفاوی درگیر شده رو برداشتن عملش وحشتناک سخت بود الان شیمی درمانی ها شروع شده .خیلی داغونم خیلییییی!!!!بابا تنها امیده منو مامانمه .۵ماهه زندگیمون ار این دکتر ب اون دکتر رفتن و خون دل خوردن.خدایا شفا بده بابامو خودت میدونی ما چقدر بدون بابام بی پشت و پناهیم
Germany
مجتبی
۰۰:۲۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
دوست خیلی ماه من بعد از دوسال دست و پنجه نرم کردن با سرطان تو سی سالگی از دنیا رفت...
United States of America
حسین
۲۳:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
سلام.مادر منم دوساله که بخاطر همین متاستاتیک کبدی تحت شیمی درمانیه.اما موثر نبوده.الان هر هفته اب شکمشو میکشیم.خیلی جیزا از این بیماری خوندم.شده یه پوست استخون.داییم ازش فیلم گرفت گفت مادرمو بردی کربلا منم باید ببری قول بده خوب شدی ببری منو
یا سبدالشهدا. مادرم قول داده خوب بشه بیاد با داداشش پابوس تو
ارزوشو براورده کن
برا همه بیمارای سرطانی ارزوی بهبودی دارم و ازخدا میخام امید خانواده های این عزیزانو ناامید نکنه

برا مادرمنم دعا کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام تو رو خدا برای مادر من و همه مریضها دعا کنید واقعااا سخته.سخت.منم تک دختر همه امیدم همه امیدم اول خدا بعد پدرو مادرم .خدایااااا خودت کمک کن.اینهمه سختی کشیدن و فکر بچه ها و حالا که تازه وقت راحت زندگی کردنشونه ......خدایااااا.تو رو خدا برای شفای همه مریضها و مادر و پدر منم دعا کنید شاید خدا حرف دل یکی رو بشنوه ..فقط و فقط یاد خدا و توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
فقط و فقط یاد خدا و توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام تو رو خدا برای مادر من و همه مریضها دعا کنید واقعااا سخته.سخت.منم تک دختر همه امیدم همه امیدم اول خدا بعد پدرو مادرم .خدایااااا خودت کمک کن.اینهمه سختی کشیدن و فکر بچه ها و حالا که تازه وقت راحت زندگی کردنشونه ......خدایااااا.تو رو خدا برای شفای همه مریضها و مادر و پدر منم دعا کنید شاید خدا حرف دل یکی رو بشنوه ..فقط و فقط یاد خدا و توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
انشاالله همه مريضها شفا بكيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
فقط خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا میتونه شفا بده و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
یا امام رضا تمام مریضها را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
امیدوارم هرچه ذودترحال مادرم خوب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام برای خواهر منم دعا كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام برای خواهر منم دعا كنيد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
سلام بچه ها .کسی توی تهران بیمارستان دولتی واسه پرتودرمانی ستون فقرات سراغ داره? دکتر مامانم میگه آزاد هفتاد میلیون حداقل خرج داره ،توی استان ما اصلا بیمارستان دولتی واسه اینکار نیست ، خواهش میکنم کسی سراغ داره واسم اسم بیمارستان رو به خطم بفرسته ،بخاطر شرایط کاری نمیشه بیام ،مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
خدایا قسمت میدم به شهید این ماه امام حسین هیچ گس مریضی عزیزشو نبینه خصوصا از نوع سرطان..به امید روزی که درمان کامل برا بیمارای سرطانی از جمله بابا مامان من پیدا بشه ..خیلی زجر میکشیم من تنها دختر خانوادم که واقعا جهنم رو تو این دنیا لمس میکنم..خدایا میبینی که نخوابیدی که کمکون کن تنهام..التماست میکنم خدا بابا مامانمو ازم نگیر بابام حالش خوب نیست کمکون کن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
سلام بابای منم سرطان لنفومش ۱ سال پیش تشخیص داده شد که درمان شد اما الان ۲ هفته س لب به غذا نزده فقط بی حرکت دراز میکشه دکترای میگن متاستاژ داره تو رو خدا براش دعا کنید همه دنیای منه خیلی زجر میکشه دعا کنید خوب بشه مامانم هم سرطان سینه داره برا اونم دعا کنید برا من بدبخت هم دعا کنید که بی پدر و مادر نمونم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۳۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
با سلام خدمت همه ای اسیر و گرفتار چیزی بنام سرطانن، خدا به همه مون رحم کنه که عذاب عزيزانمون رو نبینیم، مادر منم یکسال با سرطان پستان که متاستاز شده به اندامهای مخالفتش سر میکنه.با شیمی درمانی و هورمون و لطف خدا و نذر و نیاز کمی بهمبود پیدا کرده ولی امروز فهمیدم که مهره کمرش t11 درگیر شده با مفصل رانش ،ميخاستم ببینم کسی هست که بدونه باید چکار کنیم باید عمل بشه یا رادیوگرافی?آیا با پیشرفت سرطان ، مهره اش می شکنه? آیا فقط استراحت کنه خوبه یا به کار روزمره اش ادامه بده بهتره?
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۲۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
خدایا تو روبه پهلوی شکسته خانم فاطمه زهرا همه سرطانی ها رو شفا بده مادر من هم سرطان داره به معدش خورده هم به کبدش سرایت کرده خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
سلام تو رو خدا برای مادر منم دعا کنید.من خواهر ندارم تازه متوجه بیماری مادرم شدم تو رو خداااااا دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
سلام تو رو خدا برای مادر منم دعا کنید.من خواهر ندارم تازه متوجه بیماری مادرم شدم تو رو خداااااا دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
عالی بود و ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
منم مادرم حدود ي سال پيش مبتلا به كانسر پستان شدن كه بعد از هشت جلسه شيمي درماني متاسفانه الان تو ام آر آي مشكوك به متاستاز هستن امروز نمونه برداري داره
از همه عاجزانه ميخوام دعامون كنيد
به اميد شفاي عاجل همه ي مريضا
خدايا خودت كمكمون باش
Iran (Islamic Republic of)
نيكي
۲۲:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
دوست خوبم. دوست صميميم. رفيق گرمابه و گلستانم در اثر سرطان سينه ميون يك ماه پر كشيد! دير متوجه شده بود و متاستاز داده بود به مهره هاي كمرش. تو رو خدا پيگير باشين و چكاپ كنين مدام مخصوصا خانوما. پسر دو سالش بي مادر شد...
۱۲۳
آخرین اخبار