نگاهی بر زندگی شهیدي که در شرایط خاص مسئولیت دیگران را بر عهده می گرفت

شهید مسلم احمدی به گفته دانش آموزان هم رزمش جوانی بود که در شرایط خاص مسئولیت دیگران را بر عهده می گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسلم احمدی در سال 49 در منطقه ایوان شهرستان ایلام چشم به جهان گشود.

وی از سال 65 به جبهه ایلام اعزام و در عملیات کربلای يك مسئول مخابرات گردان بود و با گذشت و ایثار گری که در جبهه داشت همه را شیفته خود کرد.

هم رزم شهید دانش آموز مسلم احمدی گفت: شجاعت و ایثار مسلم در جبهه زبانزد همه بود و تحت هر شرایطی گذشت را در راس امور خود قرار می داد.

تیمور اسدی دوست همرزم شهید با بیان خاطراتی از وی گفت: روز سختی  را پشت سر گذاشته بودیم و نیاز شدیدی به استراحت داشتیم به خصوص شهید احمدی که در آن روز فعالیت زیادی داشت.

 وی ادامه داد: آن شب نوبت یکی از همکلاسی های شهید احمدی بود که نگهبانی دهد، دوست شهید به خاطر سن کمی که داشت آشفته بود و احساس خطر می کرد.

همرزم شهید احمدی خاطر نشان کرد: دوست مسلم گفت نمی توانم به تنهایی نگهبانی دهم دستت را روی قلبم بگذار متوجه می شوی.

شهید مسلم به او گفت: خودم تا صبح به جای تو نگهبانی می دهم.

وی اظهار داشت: او در جبهه به قدری با گذشت بود که در شرایط خاص مسئولیت دیگران را بر عهده می گرفت.

امین محمدی دوست و همرزم شهید دانش آموزش احمدی با اشاره به شجاعت و ایمان شهید گفت: موقع تحویل سال نو همه ما پیروزی حق علیه باطل بود.

وی ادامه داد: گهگاهی خمپاره هایی به اطراف ما اصابت می کرد در آن لحظات همه ما دلتنگ خانواده هایمان بودیم ولی برای پیروزی سرزمین مان همه سختی ها و فراق ها را تحمل کردیم.

وی بیان داشت: شهید احمدی بعد از تحویل سال وارد سنگر شد و گفت من امشب را اینجا می مانم و هر چه خدا بخواهد همان می شود اگر قرار باشد مجددا خمپاره ای به سنگر ما اصابت کند ما اینجا به شهادت می رسیم و اگر خدا بخواهد زنده می مانیم وی آن شب با خیال راحت در سنگر ماند.

مجتبی احمدی برادر شهید گفت: مسلم در روزهای پایانی زندگی اش که به خانه آمده بود مثل پروانه دور مادرم می چرخید او آرزوي شهادت کرد و از مادرم خواست که برای شهادتش دعا کند، مسلم همان روز لباسهایش را پوشید به جبهه رفت و 2 روز بعد، 15 فروردین سال 66 خبر شهادتش را آوردند./ز
برچسب ها: شهید ، خاص ، مسلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار